E-mobility

BMW i – 10 lat elektrycznej marki

Pionier w dziedzinie zrównoważonej mobilności obchodzi swoje urodziny. Dziesięć lat temu powstała marka BMW i. Oficjalne obchody jubileuszu rozpoczną się w poniedziałek 21 lutego 2021 r. Przyjrzymy się między innymi  kamieniom milowym pierwszej dekady BMW i.

Tutaj znajdą się historyczne osiągnięcia, od narodzin marki w 2011 roku, aż do zbliżającej się niebawem premiery BMW iX. Również na innych kanałach społecznościowych BMW Group dziesiąta rocznica marki BMW i będzie przedmiotem szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej, która potrwa do Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych (IAA) 2021.

BMW i symbolizuje zmianę indywidualnej mobilności i odgrywa centralną rolę w BMW Group jako „kuźnia przyszłości” i napęd innowacyjności dla całej firmy. Charakter marki charakteryzuje się kompleksowym podejściem. Obecny postęp w przyszłych dziedzinach D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified, Services/Shared) jest ściśle związany z BMW i.

W roku jubileuszowym szczególnie wyraźnie widać, w jakim stopniu BMW i jako pioniera wizjonerskiej mobilności wpływa na rozwój pojazdów BMW Group. W najbliższych miesiącach rozpocznie się produkcja BMW iX. W pełni elektryczny model BMW i jest nowym sztandarowym projektem technologicznym BMW Group w dziedzinie designu, automatyzacji jazdy, łączności, mobilności elektrycznej i usług cyfrowych. Nieco później nastąpi światowa premiera BMW i4, które po raz pierwszy przeniesie czystą radość z elektrycznej jazdy do tradycyjnego podstawowego segmentu marki – sportowej klasy średniej premium.

BMW – wszystkie stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce widoczne w systemach BMW Group

Za napęd obu modeli odpowiedzialna jest piąta generacja technologii napędowej BMW eDrive. Nie tylko wyznacza ona standardy w konkurencyjnym środowisku samochodów elektrycznych poprzez wyjątkową sprawność napędu elektrycznego i duży zasięg osiągany dzięki ogniwom akumulatorowym najnowszej technologii, ale również zasada konstrukcji silnika, która pozwala zrezygnować z metali ziem rzadkich, pokazuje w jak szeroki i wykraczający poza jazdę bez lokalnej emisji spalin sposób zrównoważony rozwój stał się głównym celem rozwojowym BMW Group. Ponadto wykorzystanie surowców pozyskiwany zgodnie ze ścisłymi normami środowiskowymi i społecznymi, wyjątkowo wysoki odsetek materiałów wtórnych, a także 100-procentowe korzystanie z energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych w produkcji modelu, przyczyniają się do przyszłościowego charakteru BMW iX.



W przyszłości elektromobilność będzie nadal nabierać znaczenia i stanie się podstawową siłą napędową zrównoważonego wzrostu. Celem BMW Group jest zaoferowanie do 2023 roku 25 zelektryfikowanych modeli. Ponadto zakłada się, że do 2030 r. na drogach na całym świecie będzie jeździć ponad siedem milionów pojazdów hybrydowych i elektrycznych, z czego dwie trzecie będą w pełni elektryczne. W ramach konsekwentnie kontynuowanej ofensywy modelowej na przykład kolejna generacja luksusowych limuzyn BMW serii 7 będzie dostępna również w wersji całkowicie elektrycznej. Później na rynek wejdą produkowane w dużych nakładach BMW serii 5 i BMW X1 wyposażone również w napęd całkowicie elektryczny.

Źródło: BMW



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

13 godzin ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

4 dni ago