Alfa Romeo Giulia 2. najbardziej niezawodnym samochodem klasy średniej w Niemczech

Jeden z najbardziej opiniotwórczych niemieckich magazynów motoryzacyjnych opublikował doroczny ranking niezawodności używanych samochodów. Raport „Auto Zeitung” został stworzony w oparciu o wyniki pochodzące z 5 milionów inspekcji dokonanych przez niezależnych ekspertów niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTÜ i objął łącznie 250 modeli samochodów osobowych.

Redaktorzy „Auto Zeitung” dokonali wnikliwej analizy danych, dzięki której wyłonili najbardziej typowe usterki występujące w każdym z badanych modeli. Podobnie jak w zeszłych latach, skupili się oni przede wszystkim na podzespołach wpływających na bezpieczeństwo jazdy, których usterki generują potencjalnie wysokie koszty napraw, tworząc ranking liczby usterek na 100 przebadanych egzemplarzy. Im niższa liczba usterek, tym bardziej samochód jest niezawodny i pewny w zakupie z drugiej ręki, a jego właściciel nie musi się obawiać nieprzewidzianych napraw i związanych z nimi kosztów. Pojazdy zostały podzielone nie tylko na kategorie rynkowe, ale również na grupy wiekowe (od roku do 3 lat, 4-5, 6-7, 8-9 i starsze), co pozwala ocenić, czy dane auto utrzymuje poziom jakości w kolejnych latach eksploatacji. Tak stworzone statystyki są obiektywne i dają możliwość porównania ze sobą różnych marek i modeli.

W kategorii aut klasy średniej na drugim miejscu znalazła się Alfa Romeo Giulia, która w najmłodszej grupie wiekowej uzyskała wynik 1,97. Oznacza to, że w przeszło 98% egzemplarzy użytkowanych w Niemczech od pojawienia się auta na rynku w 2016 roku nie wystąpiła żadna poważna usterka. Giulia otrzymała najwyższe oceny za sześć z siedmiu badanych podzespołów, w tym za elementy układu kierowniczego, układ hamulcowy, nadwozie, instalację elektryczną, szczelność układu napędowego oraz układ wydechowy. Alfa Romeo Giulia ustąpiła miejsca na podium tylko Mercedesowi klasy C, wyprzedając w rankingu niezawodności Mercedesa CLA, Audi A4, Toyotę Avensis czy VW Passata.

Alfa Romeo – 5 lat gwarancji i rekomendacja Roberta Kubicy

Drugie miejsce Giulii w rankingu niezawodności „Auto Zeitung” to docenienie wysiłków marki Alfa Romeo włożonych w ostatnich latach w procesy związane z projektowaniem, wytwarzaniem i obsługą jej samochodów. Przekładają się one na najwyższą jakość produkowanych aut i ich niezawodność w codziennej eksploatacji. W Polsce działania te zostały dodatkowo wsparte wprowadzeniem od 2 stycznia 2021 roku 5-letniej przedłużonej Gwarancji Maximum Care z limitem przebiegu aż do 200 tys. km na wszystkie nowe zarejestrowane pojazdy Alfa Romeo bez względu na rok produkcji i kanał sprzedaży. Szczegóły dotyczące 5- letniej gwarancji Maximum Care u autoryzowanych Dealerów Alfy Romeo.

Alfa Romeo Giulia zwycięzcą plebiscytu „Auto Lider 2021” wśród aut klasy średniej

Plebiscyt „Auto Lider 2021” został rozstrzygnięty po raz 19. W tym roku respondenci wybierali topowe samochody w 13 kategoriach, od najmniejszych aut miejskich, przez modne crossovery i SUV-y, aż po modele sportowe i kabriolety. Własnych kategorii doczekały się też auta hybrydowe i modele elektryczne, które powoli zdobywają popularność na polskich ulicach. W głosowaniu za pośrednictwem strony autolider.pl oddano łącznie aż 78 666 głosów.

Zwycięzcą plebiscytu „Auto Lider 2021” wśród aut klasy średniej została Alfa Romeo Giulia. Ogółem w tej kategorii startowało 11 modeli, a zajęte miejsca na podium w tej kategorii wyglądały następująco:

  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Volkswagen Arteon Shooting Brake
  3. Volvo S60.

Zwycięska Alfa Romeo Giulia odzwierciedla dziedzictwo, szybkość i legendarny włoski styl, a więc cechy, z których słynie marka. Optymalne proporcje samochodu, z długą maską silnika, cofniętą kabiną pasażerską i muskularnymi tylnymi błotnikami, zapewniają doskonały rozkład mas na obie osie i najlepszy stosunek masy do mocy. Model Giulia jest dostępny w wersji z napędem na koła tylne lub AWD Q4. Alfa Giulia może być napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy od 200 do 280 KM, ten mocniejszy rozpędza piękną „włoszkę” od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Alternatywę do silników benzynowych stanowią oszczędne i dynamiczne jednostki wysokoprężne 2.2 Turbo o mocy od 190 do 210 KM i imponującym momencie obrotowym 470 Nm przy 1750 obr./min. Gamę wieńczy Giulia Quadrifoglio, której sercem jest 510-konna jednostka benzynowa 2.9 V6 bi‑turbo z cylindrami umieszczonymi pod kątem 90°.

Źródło: Alfa Romeo