Jednocześnie w stolicy Saksonii Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii – dotychczasowe „Center of Future Mobility” w ciągu najbliższych lat będzie się rozwijać i przekształcać w „Home of ID.”
Zadaniem Szklanej Manufaktury, miejsca szczególnego dla marki Volkswagen w Niemczech, jest zaoferowanie klientom, zwiedzającym oraz gościom możliwości zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi modeli z rodziny ID. – począwszy od doradztwa i jazd próbnych, poprzez zwiedzanie fabryki, możliwość pracy przy montażu auta czy uczestnictwo w eventach, po odbiór elektrycznych pojazdów. Innym celem strategicznych zmian jest rozbudowa tego miejsca do rangi centrum badawczo-innowacyjnego prowadzącego krótkoseryjne projekty z zamiarem ich późniejszego wdrożenia na dużą skalę w innych fabrykach marki Volkswagen.
Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. e-mobilności, stwierdził: „Marka Volkswagen prowadzi konsekwentnie ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. W jej ramach pojawiają się nowe modele i dokonuje się transformacja globalnej sieci produkcyjnej. Drezno staje się czwartym zakładem Volkswagena dostosowanym do produkcji modeli z rodziny ID. skonstruowanych na platformie MEB. Jednocześnie z tygodnia na tydzień zwiększamy produkcję w fabryce aut elektrycznych w Zwickau oraz w obydwu fabrykach w Chinach wytwarzających modele oparte na platformie MEB. To ważne elementy naszego planu objęcia wiodącej roli w dziedzinie produkcji samochodów elektrycznych na świecie”.
Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Szklana Manufaktura ma dla marki Volkswagen ważną rolę do spełnienia. To tutaj zwiedzający, klienci i goście mogą doświadczyć bezpośredniego kontaktu z samochodami przyszłości. Jesteśmy fabryką, magnesem dla zwiedzających, miejscem eventowym, laboratorium nowych rozwiązań i centrum wydawania pojazdów – wszystkim w jednym. Początek produkcji ID.3 oznacza dla nas strategiczną zmianę”.
Szklana Manufaktura jest czwartym miejscem na świecie, w którym produkowane są samochody elektryczne marki Volkswagen skonstruowane na modułowej platformie podłogowej przeznaczonej specjalnie do pojazdów tego rodzaju. Pierwszy produkcję na platformie MEB podjął zakład w Zwickau. Pod koniec 2020 roku dołączyły chińskie fabryki w Anting i Foshan. Łączna maksymalna zdolność produkcyjna tych czterech zakładów wynosi ponad 900.000 samochodów rocznie. Do podjęcia produkcji modeli na platformie MEB przygotowują się kolejne fabryki – w Emden, Hanowerze i Chattanooga (USA).
Podobnie jak w wypadku e-Golfa w 2017 roku, także produkcja ID.3 będzie odbywała się na początku w trybie jednozmianowym, od poniedziałku do piątku będzie powstawało 35 pojazdów. Godziny otwarcia dla odwiedzających pozostają bez zmian: poniedziałek-sobota od 9.30 do 18.30, niedziela od 9.30 do 17.00.
Oprócz produkcji Szklana Manufaktura będzie prowadziła także inną działalność. W zakładzie Volkswagena w Dreźnie jest teraz zatrudnionych 380 pracowników.
W Szklanej Manufakturze będzie w przyszłości wydawanych klientom znacznie więcej pojazdów. W tym celu w fabryce przygotowano niedawno drugie miejsce, w którym będzie się to odbywać – to niepowtarzalne rozwiązanie w branży samochodowej. Liczba pojazdów przekazywanych klientom ma wzrosnąć w 2021 roku do 5.000 egzemplarzy; dotąd było ich 1.301 (2019 r.) i 3.296 (2020 r.). Docelowo od 2022 roku ma ich być około 9.700 rocznie.
Centrum testów w Dreźnie ma zostać rozbudowane. Jest ono trwałym elementem globalnej sieci tego rodzaju centrów działających w ramach działu rozwoju pojazdów. Ich zadanie polega na testowaniu systemów asystujących, mobilnych usług internetowych, silników oraz zawieszeń.
W stacji technicznej sprawdza się stan i naprawia samochody używane. Dodatkowo w Szklanej Manufakturze przygotowuje się elektryczne pojazdy do wydania klientom. Chodzi o to, by pojazdy wyprodukowane w Dreźnie były przekazywane klientom przede wszystkim właśnie w Dreźnie.
W Szklanej Manufakturze trwają prace związane z produkcją 4.0. Motywem przewodnim są automatyzacja i cyfryzacja złożonych procesów montażowych i logistycznych. W dziedzinie rozwoju i zastosowania nowych technologii w produkcji seryjnej Manufaktura pełni w ramach przedsiębiorstwa rolę zakładu pilotażowego.
Na początku 2021 roku dział produkcji w Szklanej Manufakturze dostosowano do potrzeb aut opartych na modułowej platformie MEB. Pierwsze działania przeprowadzono już latem 2020 roku. Jedną z siedmiu stacji w procesie produkcyjnym dostosowanych do potrzeb ID.3 było miejsce, w którym dokonuje się połączenia karoserii z podwoziem. Zimą przeprowadzono montaż urządzenia służącego do instalowania w pojeździe panoramicznego dachu oraz dostosowano urządzenia do montażu tablicy rozdzielczej i foteli.
Od otwarcia Szklanej Manufaktury w 2001 roku z jej taśm zjeżdżał model wyższej klasy – Phaeton (84.235 egzemplarzy, 2001-2016), Bentley Flying Spur (2.186 sztuk, 2005/2006 i 2013/2014) oraz, od 2017 roku, e-Golf (50.401 sztuk).
Wraz z rozpoczęciem produkcji e-Golfa dokonało się przekształcenie drezdeńskiej Manufaktury w „Center of Future Mobility”. Dzięki innowacyjnym przedsięwzięciom, jak „Future Mobility Incubator” – program Volkswagena wspierający założycieli start-upów, „Future Mobility Campus” – laboratorium kształcenia, a także dzięki rozszerzeniu działalności związanej z przekazywaniem aut klientom oraz dzięki przekształceniu Manufaktury w miejsce testów dla produkcji 4.0 zabezpieczono jej przyszłe istnienie. Rozpoczęcie seryjnej produkcji modelu ID.3 oraz zmiana Manufaktury w „Home of ID.” oznaczają dynamiczną kontynuację udanego procesu transformacji.
Źródło: Volkswagen
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…