Silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 467 kW (635 KM) – o 7 kW (10 KM) więcej niż w BMW M5 Competition czyni BMW M5 CS najmocniejszym samochodem w historii firmy BMW M GmbH. Uzyskana, dzięki ulepszonej lekkiej konstrukcji, redukcja masy o ok. 70 kg względem BMW M5 Competition, specjalne zestrojenie układu jezdnego oraz układ M xDrive z centralnym inteligentnym sterowaniem aktywnego mechanizmu różnicowego M pozwala pogodzić absolutną funkcjonalność i radość z jazdy w codziennej eksploatacji z najwyższymi osiągami na torze wyścigowym.
Wyjątkowymi wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby zasiadające w karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Wszystkie obite są czarną skórą Merino (z przodu o delikatnej fakturze) i mają kontrastujące powierzchnie i stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring. Niepowtarzalny charakter BMW M5 CS to również zasługa ekskluzywnych wersji tradycyjnych elementów BMW, takich jak obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kolorze złotobrązowym i elementy świetlne w kształcie litery L w światłach laserowych BMW, które świecą na żółto zamiast na biało, podobnie jak w samochodach wyścigowych GT.
Model specjalny BMW M5 CS różni się od BMW M5 Competitionwyjątkowymi złotobrązowymi akcentami i elementami nadwozia z karbonu (CFRP), z których niektóre mają widoczną strukturę włókien. Oprócz obramowania atrapy chłodnicy BMW, w kolorze złotobrązowym wykonane są również 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M na przednich błotnikach i na klapie tylnej. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS. Maska BMW M5 CS jest wykonana w całości z karbonu, a wyloty powietrza mają widoczną strukturę włókien. Z karbonu wykonany jest też przedni splitter, lusterka zewnętrzne, dodatkowy tylny spojler na pokrywie bagażnika i dyfuzor tylny. Oprócz funkcji aerodynamicznej, komponenty te, a także osłona silnika M Power z kolorową plakietką M oraz tłumik wlotu powietrza z karbonu o widocznej strukturze włókien, zmniejszają masę pojazdu o około 70 kg w porównaniu z BMW M5 Competition. Cztery końcówki rur sportowego układu wydechowego M5 CS wykonane ze stali szlachetnej mają jeszcze bardziej purystyczny charakter niż w BMW M5 Competition.
Elementy świetlne w kształcie litery L oferowanych standardowo świateł laserowych BMW zwężają się w stronę atrapy chłodnicy. Na ciemnym tle BMW Individual Shadow Line świecą jako światła dzienne i światła pozycyjne w kolorze białym, a przy włączonych światłach mijania i drogowych przełączają się na wyrazisty żółty kolor. Kolor ten mają również światła powitalne włączające się podczas otwierania BMW M5 CS. Oprócz lakieru metalizowanego w kolorze szarym Brands Hatch, w modelu specjalnym dostępne są również ekskluzywne matowe lakiery metalizowane BMW Individual w kolorach mroźnym szarym Brands Hatch i mroźnej głębokiej zieleni.
Wnętrze BMW M5 CS każdym detalem wyraża sportowy charakter samochodu. Kierownica M jest obitą alcantarą oraz ma nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych znacznik na godzinie 12:00. Łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, panele ozdobne w ramionach kierownicy wykończone w czarnym chromie. Podsufitka jest również z alcantary. Zamknięta lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym. Podobne akcenty kolorystyczne można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami. Pasy bezpieczeństwa M mają kontrastujące przeszycia w kolorze czerwonym i niebieskim nawiązujące do barw BMW M, można je również znaleźć na plakietkach M5 na dywanikach M z zamszu ze specjalnym obszyciem oraz na podświetlanych plakietkach M5 CS na listwach progowych.
Dzięki specjalnie dostrojonemu zawieszeniu, znacznej redukcji masy i specjalnym oponom torowym, BMW M5 CS oferuje zwinność na najwyższym poziomie i niesamowite wrażenia z jazdy. W połączeniu z napędem M xDrive, który umożliwia kierowcy ustawianie właściwości jezdnych, począwszy od zmiennego trybu na wszystkie koła (4WD) z większym przeniesieniem napędu na tył, po napęd stricte tylny z wyłączeniem układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) w trybie 2WD, model specjalny pozwala doświadczonym kierowcom na maksymalną dynamikę i czystą radość z jazdy – bez uszczerbku na funkcjonalności w codziennej eksploatacji tej sportowej limuzyny.
BMW M5 CS wykorzystuje układ jezdny BMW M5 Competition, który jest już sztywniejszy niż w BMW M5 ze względu na odpowiednie modyfikacje sprężyn, zawieszenia kół i stabilizatorów, daje obniżenie pojazdu o 7 mm i ma amortyzatory opracowane dla BMW M8 Gran Coupé. Oprócz większego komfortu jazdy – zwłaszcza przy szybkiej jeździe autostradowej – amortyzatory te znacznie poprawiają prowadzenie przy wysokich prędkościach, oferując jeszcze bardziej precyzyjne właściwości jezdne na torze wyścigowym, przy jednoczesnym zachowaniu intuicyjnego charakteru w codziennej eksploatacji. W BMW M5 CS specjaliści BMW M oprócz rekonfiguracji sprężyn zawieszenia przedniej i tylnej osi udoskonalili sterowanie amortyzatorami. Dzięki temu dostosowali je do niższej masy pojazdu i większego potencjału opon, aby jak najbardziej zwiększyć dynamikę jazdy. BMW M5 CS jest standardowo wyposażone w wybitnie sportowe opony torowe Pirelli P Zero Corsa w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu na 20-calowych kutych obręczach kół M Y Spoke (przód: 9,5 J x 20, tył: 10,5 J x 20) w kolorze złotobrązowym.
Hamulce węglowo-ceramiczne zapewniają optymalne hamowanie. Ich sześciotłoczkowe zaciski stałe z przodu i jednotłoczkowe zaciski pływające z tyłu opatrzone są logo M i w BMW M5 CS lakierowane standardowo na czerwono lub opcjonalnie na złoto. Hamulce węglowo-ceramiczne są o 23 kg lżejsze niż hamulce pływające M w BMW M5 Competition i wyróżniają się jeszcze niższą masą nieresorowaną i wirującą, co zwiększa między innymi dynamikę jazdy i komfort zawieszenia. Zapewniają jeszcze lepszą skuteczność hamowania, jeszcze wyższą odporność na zanik siły hamowania (fading) i jeszcze lepszą stabilność termiczną są także bardzo odporne na zużycie.
Ośmiocylindrowy wysokoobrotowy silnik wywodzący się z motorsportu zapewnia imponujący moment obrotowy, doskonałą charakterystykę mocy i doskonałe osiągi. BMW M5 CS wyposażone w 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic wykonuje standardowy sprint od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,0 s. Jest tym samym o 0,3 s szybsze niż BMW M5 Competition i plasuje się na poziomie samochodów supersportowych. Po zaledwie 10,4 s – 0,4 sekundy szybciej niż BMW M5 Competition – model specjalny osiąga 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.
Sportowy układ wydechowy M5 CS zapewnia charakterystyczne dla M, emocjonujące brzmienie, które podkreśla liniowe oddawanie mocy i wysokoobrotowy charakter silnika. Dwudrożny i sterowany klapami układ został zaprojektowany tak, aby jeszcze lepiej oddawać dźwięk silnika i zapewniać sportową i wyraźniejszą reakcję przy zachowaniu przydatności do codziennej jazdy. Brzmienie BMW M5 CS słyszalne na zewnątrz jest znacznie mocniejsze, głębsze i bardziej emocjonujące. Można je zmienić, wybierając różne tryby charakterystyki silnika i jest szczególnie mocne w trybie SPORT+. Kierowca może też, na przykład w strefie mieszkaniowej, wyciszyć brzmienie naciśnięciem przycisku M Sound Control.
Źródło: BMW
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…