Imponujące przyspieszenie i zasięg nawet do 337 kilometrów (Corsa‑e) w cyku WLTP sprawiają, że elektryczne Ople dostarczają emocji za kierownicą i sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Samochody standardowo obsługują różne opcje ładowania. W przyszłym roku Opel poszerzy portfolio wersji „e” o modele Combo, Combo Life, Movano i nową Astrę. Do 2024 r. już wszystkie modele ze znakiem „Blitz” będą dostępne w wersjach zelektryfikowanych.
Opel Grandland X Hybrid4 zapewnia przyjemność z jazdy od pierwszego muśnięcia pedału przyspieszenia. Pod sportowym, ale eleganckim nadwoziem kryje się układ o łącznej mocy 221 kW (300 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm, a także elektryczny napęd na wszystkie koła (zużycie paliwa wg WLTP: 1,4–1,3 l/100 km; emisja CO2: 32–29 g/km / wg NEDC w cyklu mieszanym: 1,6‑1,5 l/100 km; 36‑34 g/km). Oznacza to, że hybryda plug‑in jest nie tylko bezpieczna w niekorzystnych warunkach drogowych, ale także przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy.
W pełni elektryczne modele Opla również zapewniają dużo emocji, czego przykładem jest nagrodzona „Złotą Kierownicą 2020” w pełni elektryczna Corsa‑e. Jej silnik elektryczny już od chwili uruchomienia generuje 100 kW (136 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego, rozpędzając samochód od 0 do 50 km/h w 2,8 sekundy, a do 100 km/h w 8,1 sekundy. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco lub Sport. Tryb „Sport” zachęca do dynamicznej jazdy dzięki bardziej bezpośrednim reakcjom na operowanie pedałem przyspieszenia i kierownicą. Na drugim biegunie jest spokojny i zoptymalizowany pod względem efektywności energetycznej tryb „Eco”. Corsa‑e z akumulatorem o pojemności 50 kWh może pokonać nawet do 337 kilometrów na jednym ładowaniu (wg cyklu WLTP1).
Kiedy kierowca chce uzupełnić zapas energii w swoim elektrycznym Oplu, może to zrobić na różne sposoby. Na przykład akumulator o pojemności 50 kWh w Corsie‑e można „zatankować” w 80 procentach w ciągu 30 minut na stałoprądowej stacji o mocy 100 kilowatów. Jest to standardowa funkcja w Corsie‑e, a także w modelach Mokka‑e, Zafira‑e Life i Vivaro‑e.
Elektryczne modele Opla można ładować za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub nawet ze zwykłego domowego gniazdka. Samochody są przygotowane do wszystkich wariantów ładowania prądem przemiennym w układzie jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW. Dla tych, którzy lubią podróżować bez żadnych ograniczeń, najlepszą opcją będzie ładowarka uniwersalna. Dzięki kompletowi trzech przejściówek można ją podłączyć do niemal każdego domowego gniazdka, gniazda trójfazowego, a także do publicznych stacji ładowania.
Źródło: Opel
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…