Po upadku komunizmu nie było wątpliwości, że czeski producent samodzielnie nie będzie w stanie kontynuować rozwoju i stanowić rynkowa konkurencję. W tym czasie produkowany był Favorit, ale potrzebne były inwestycje i mocny partner.
Z 24 producentów, a w dalszej kolejności 12, do ostatecznej rozgrywki wybrano dwie oferty. W sierpniu 1990 roku o Škodę walczył koncern Volkswagen i konsorcjum Renault/Volvo. Francuzi chcieli w Mlada Boleslav produkować małe Twingo, a Volkswagen oferował szersza współpracę. Ostatecznie wybrano ofertę Volkswagena.
W marcu 1991 roku przedstawiciele czeskiego rządu oraz Škody i Volkswagena podpisali umowę o utworzeniu spółki akcyjnej. Partner strategiczny zadeklarował inwestycje oraz budowę fabryki silników.
Od tego momentu rozpoczęła się modernizacja Škody, a pierwszym efektem współpracy z niemieckim koncernem była Škoda Felicia, a w dalszej kolejności Octavia, Fabia i Superb.
W 1998 roku spółka zmieniła nazwę na Škoda Auto, a. s., a w 2000 roku Volkswagen został stuprocentowym właścicielem. Obecnie firma produkuje 9 modeli samochodów (Octavia, Fabia, Citigo iV, Superb, Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq oraz pierwszego elektrycznego SUV-a Enyaq iV). W ramach koncernu dostarcza jednostki napędowe i przekładnie do modeli produkowanych przez różne marki.
W Czeskiej Republice Škoda Auto ma trzy zakłady – Mlada Boleslav, Kvasiny i Vrchlabi. Produkuje także w Chinach, Rosji, Algierii, na Słowacji i w Indiach. Na Ukrainie i w Kazachstanie współpracuje z lokalnymi partnerami. Obecnie Škoda Auto zatrudnia po9nad 39 tys. pracowników, z czego prawie 34 tys. w Czechach.
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…