E-mobility

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid nowej generacji

Hyundai opublikował nowe informacje dotyczące Tucsona Plug-in Hybrid Nowej Generacji, który zadebiutuje w salonach wiosną 2021 roku. Dzięki uzupełnieniu oferty o napęd hybrydowy plug-in, ten najlepiej sprzedający się SUV Hyundaia oferuje teraz najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swojej klasie.

– Napęd hybrydowy plug-in to nowy kamień milowy w gamie modelu Tucson. Dzięki hybrydzie 48V, klasycznej hybrydzie i hybrydzie plug-in, nowy Tucson oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swoim segmencie. Dowodzi to zaangażowania Hyundai w elektromobilność. – powiedział Andreas-Christoph HofmannWiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe

Zupełnie nowy napęd hybrydowy Plug-in o łącznej mocy 265 KM

Tucson Plug-in Hybrid wyposażono w mocny i wydajny układ napędowy. System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.

System współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) sterowaną za pomocą przycisków i napędem na cztery koła, który jest standardem.

Wersja Plug-in Hybrid jest również wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego, prędkości pojazdu oraz innych czynników. Celem systemu jest zminimalizowanie oporu powietrza i redukcja zużycia paliwa.



Napęd hybrydowy plug-in zapewnia niskoemisyjną jazdę bez kompromisów

Napęd hybrydowy plug-in w nowym Tucsonie zapewnia maksymalną redukcję zużycia paliwa w połączeniu z dużą przyjemnością z jazdy. Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów hybrydowych, podczas jazdy z niską prędkością nowy Tucson Plug-in Hybrid jest napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym, co zapewnia cichą jazdę bez zużywania paliwa.

Kierowcy mogą również wymusić tryb czysto elektryczny, za pomocą przycisku i korzystając z całkowicie elektrycznego napędu przez ponad 50 km (w cyklu WLTP – wewnętrzne szacunki*).

Wyposażony w ładowarkę pokładową 7,2 kW, Tucson Plug-in Hybrid może być ładowany na stacjach ładowania lub przy użyciu domowej ładowarki.

Dużo miejsca we wnętrzu dzięki inteligentnemu rozmieszczeniu baterii

Dzięki sprytnemu umieszczeniu akumulatora, Hyundai Tucson Plug-in Hybrid oferuje dużą przestrzeń w komfortowym wnętrzu. Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się 955 mm miejsca na nogi. Natomiast przestrzeń bagażowa została zwiększona w porównaniu z poprzednim Tucsonem, oferując łącznie 558 litrów (+9%), przy złożonych siedzeniach aż 1737 litrów (+15%).

Gotowy na różnorodne drogi i nawierzchnie

Jak przystało na prawdziwego SUV-a, napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym wyposażeniem wersji Plug-in Hybrid. Tucson Nowej Generacji jest wyposażony w technologię napędu na cztery koła Hyundai HTRAC i selektor trybu terenowego zapewniający bezpieczną jazdę w trudnym terenie. HTRAC rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków drogowych i stanu nawierzchni. Selektor trybu terenowego dopasowuje moc, moment obrotowy i siłę hamowania w zależności od warunków drogowych wybranych przez kierowcę.

Hyundai KONA Electric – bezemisyjne radiowozy w służbie Policji

Opcjonalne elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) wykorzystuje technologię adaptacyjnego tłumienia, aby zapewnić odpowiednie właściwości jezdne w zależności od sytuacji i preferencji kierowcy. ECS stale, automatycznie kontroluje amortyzatory, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi. Kierowcy mogą również dostosować charakterystykę działania ECS i układu kierowniczego, wybierając tryb Eco lub Sport.

Nowy Tucson to inteligentny bohater o wyjątkowej konstrukcji

Podobnie jak w przypadku innych wariantów napędowych Tucsona Nowej Generacji, hybryda plug-in wyróżnia się progresywnym designem, łączącym ostre linie, kąty i kształty, a także charakterystycznymi parametrycznymi ukrytymi światłami. Liczne technologie zorientowane na człowieka zapewniają intuicyjną obsługę, w tym 10,25-calowe cyfrowe zegary i 10,25-calowy ekran systemu multimediów z łącznością Hyundai Bluelink®. Użytkownicy aplikacji Bluelink® mogą również sprawdzić poziom naładowania akumulatora wersji Plug-in Hybrid i zarządzać ustawieniami ładowania za pośrednictwem smartfona.

Tucson Nowej Generacji posiada najlepsze w swojej klasie systemy wspomagania kierowcy i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego, które czynią go jednym z najbezpieczniejszych samochodów na rynku. Asystentem zdalnego parkowania (RSPA) pomaga kierowcom podczas parkowania i wyjeżdżania, automatycznie przesuwając pojazd do przodu i do tyłu, nawet jeśli kierowca znajduje się poza samochodem. Asystent jazdy autostradowej (HDA) reguluje prędkość samochodu i utrzymuje jego odległość od innych pojazdów z przodu, a także trzyma się na wybranym pasie ruchu i dopasowuje prędkość do zakrętów. Asystent zapobiegania kolizjom podczas parkowania (PCA-R), dostępny wyłącznie w wersji Plug-in Hybrid, pomaga zapobiegać kolizjom z przeszkodami z tyłu podczas cofania przy niskich prędkościach. System emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia oraz aktywuje hamulce, gdy zajdzie potrzeba. Wiele innych funkcji i systemów bezpieczeństwa przyczynia się do poprawy widoczności, chroniąc pasażerów oraz zapobiegając kolizjom.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.

Źródło: Hyundai



Redakcja

Recent Posts

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

13 godzin ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

13 godzin ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

2 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

3 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

4 dni ago