W oświetleniu dokonał się prawdziwy skok technologiczny: ewolucja od świateł halogenowych, przez ksenonowe, po światła diodowe LED, zajęła mniej niż dwie dekady. Te kamienie milowe nowych technologii dostarczyły klientom zauważalną wartość dodaną. Poza stałym udoskonalaniem widoczności, oświetlenie Audi definiuje wizerunek modeli marki, a jednocześnie zwiększa codzienną przydatność zarówno w wymiarze komunikacyjnym, jak i estetycznym.
W następstwie przekształcenia lamp uległo poprawie zarówno oświetlenie, jak i jego sprawność energetyczna. Obecnie — dzięki potencjałowi całkiem nowej stylistyki — cyfryzacja dostarcza kolejnego impulsu do innowacji: światło staje się inteligentne. Samochód wchodzi w interakcję
z otoczeniem za pomocą sygnałów świetlnych. Jeszcze w 2003 roku, ówczesne A8 oferowało adaptacyjne oświetlenie z automatycznym, dynamicznym sterowaniem zasięgiem reflektorów,
a już w 2010 r. kamera na przedniej szybie zaczęła wykrywać innych użytkowników drogi. Dwa lata później, modelem R8, marka udowodniła swą innowacyjną sprawność i rolę prekursora. Wprowadzenie dynamicznych kierunkowskazów ułatwiających dostrzeżenie wskazywanej zmiany kierunku, oznaczało znaczną poprawę bezpieczeństwa. Rozwiązanie to służy użytkownikom do dzisiaj.
W 2017 r., po debiucie w modelu R8 LMX reflektorów diodowych z techniką matrycową HD Matrix i laserem stanowiącym dodatkową wiązkę świateł drogowych, Audi zaprezentowało to rozwiązanie w luksusowym sedanie A8. To była rewolucja wśród samochodów produkowanych seryjnie. Teraz Audi – producent aut z segmentu premium – wprowadza cyfryzację reflektora diodowego Matrix, zapewniając jeszcze większą różnorodność. Począwszy od tego roku, cyfrowe lampy tylne w technice diod organicznych OLED montowane w nowym Q5, otwierają drzwi komunikacji car-to-x i po raz pierwszy umożliwiają wybór stylistyki tylnych świateł w trakcie konfiguracji pojazdu.
Poza inteligentnym oświetlaniem drogi, Audi, za pomocą wyrazistych sygnatur i scenariuszy dynamicznego oświetlenia, nadaje swym modelom charakterystyczną osobowość. Klientom oferuje się różne opcje sygnatury oświetlenia zależne od modelu, a kolejne urozmaicenia pojawią się wkrótce. Dynamiczne kierunkowskazy, czy imponujące scenariusze funkcji oświetlenia podczas powrotu do domu i wychodzenia z niego sprawiają, że światło w samochodzie zaczyna poruszać emocjonalne nuty. W przyszłości techniki oświetlenia sprawią, że jazda będzie bezpieczniejsza, indywidualny charakter jeszcze bardziej widoczny, a komunikacja zewnętrzna — jeszcze skuteczniejsza.
Źródło: Audi
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…