Zakład BMW Group w Lipsku przygotowuje się do produkcji przyszłego modelu crossover MINI

Pierwsze MINI „made in Germany” będzie powstawać w zakładzie BMW Group w Lipsku od 2023 roku. BMW Group zdecydowała się zlecić produkcję zupełnie nowej generacji obecnego MINI Countryman swojemu saksońskiemu zakładowi. Zakład w Lipsku będzie zatem pierwszą niemiecką lokalizacją BMW Group, w której wspólnie produkowane są pojazdy BMW i MINI.

Nowy model MINI będzie tam produkowany zarówno z silnikami spalinowymi, jak i z napędem czysto elektrycznym. Niezbędne zwiększenie mocy produkcyjnych, w tym montaż komponentów napędu elektrycznego, zapewni aktualny program inwestycyjny dla zakładu BMW Group w Lipsku.

W ramach dostosowywania asortymentu MINI marka wzmacnia swoje zaangażowanie w elektromobilność i globalnie rozwijający się segment modeli crossover. Następca popularnego MINI Countryman będzie dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła oraz z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z napędem czysto elektrycznym. Produkcja crossovera nowej generacji w kompaktowym segmencie premium w zakładzie BMW Group w Lipsku rozpocznie się już w 2023 roku.

— W ostatnich latach nieustannie dążyliśmy do tego, aby poprowadzić nasz zakład do pomyślnej przyszłości. Teraz możemy zrealizować kolejny ważny etap, w postaci produkcji następcy MINI Countryman — mówi Hans-Peter Kemser, dyrektor zakładu BMW Group w Lipsku. — Firma wykazuje w ten sposób duże zaufanie do naszych kompetencji i naszej lokalizacji. To wspaniała wiadomość dla przyszłości naszego zakładu.

Od momentu otwarcia w 2005 r. zakład w Lipsku stale rozbudowuje swoje moce produkcyjne. Zakończony niedawno program inwestycyjny obejmuje rozbudowę i modernizację w zakresie budowy karoserii, lakierni, montażu i logistyki. Zainwestowano w to w sumie około 300 milionów euro. Zdolność produkcyjna zakładu zwiększyła się tym samym do 350 tysięcy samochodów rocznie. Dzięki temu zakład BMW Group w Lipsku ma idealne warunki do poszerzenia asortymentu o nowy model MINI.

Planowana różnorodność oferty napędów następnej generacji MINI Countryman zapewniona jest również przez wysoką elastyczność procesu produkcyjnego w zakładzie BMW Group w Lipsku. Już od chwili rozpoczęcia produkcji BMW serii 2 Active Tourer w 2014 r. zakład ten jest zakładem pilotażowym BMW Group dla nowoczesnej architektury napędu na koła przednie. Oprócz BMW serii 2 Active Tourer w Lipsku produkowane jest obecnie nowe BMW serii 1 z napędem zarówno na przednie, jak i na wszystkie koła.

Ponadto saksoński zakład produkcyjny jest miejscem narodzin mobilności elektrycznej w BMW Group. Od 2013 roku wyprodukowano tam ponad 200 tysięcy egzemplarzy czysto elektrycznego BMW i3 oraz BMW i3s.

MINI Vision Urbanaut – jedyny taki pojazd na świecie

Zdobyte przy tym kompetencje w dziedzinie elektromobilności będą w przyszłości wykorzystywane jeszcze intensywniej. Przy nakładach inwestycyjnych w wysokości ponad 100 milionów euro w zakładzie BMW Group w Lipsku powstaje obecnie produkcja komponentów do napędów elektrycznych. Od 2021 roku zakład będzie więc częścią międzynarodowej sieci produkcji akumulatorów wysokonapięciowych BMW. Na obszarze około 10 tysięcy metrów kwadratowych ogniwa litowo-jonowe będą łączone w standaryzowane moduły akumulatorowe w wysoce zautomatyzowanym procesie. Powstaną z nich następnie odpowiednie dla danego modelu akumulatory wysokonapięciowe do zelektryfikowanych modeli BMW i MINI. Akumulatory wysokonapięciowe do przyszłych zelektryfikowanych wariantów modelowych produkowanego w Lipsku następcy MINI Countryman będą wyposażane w moduły akumulatorowe produkowane bezpośrednio na miejscu.

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Podane wartości dotyczą samochodów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół, opon oraz wyposażenia dodatkowego i mogą się zmienić w trakcie konfiguracji.

Źródło: BMW / MINI