Zapewne starsi miłośnicy motoryzacji doskonale pamiętają Fiata Tipo w wersji hatchback, który był produkowany w latach 1988-1995 i należał do rynkowych sukcesów producenta. Był to pierwszy model Fiata, który otrzymał ocynkowane nadwozie. Doceniony został także przez jurorów prestiżowego konkursu Car of the Year i otrzymał zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1989. Łącznie sprzedano 1 967 612 egzemplarzy.
Natomiast obecna rodzina Tipo (Type 356, 357, 358) dołączyła do gamy Fiata w 2015 roku. Trzy wersje nadwoziowe zastąpiły trzy modele: Bravo, Linea i Stilo MultiWagon. Chociaż początkowo wydawało się, że nowe Tipo nie zrobi wielkiej kariery i nawet niektórzy przewidywali jego rychły koniec, to jednak rynek okazał się w tym przypadku łaskawy.
Z całą pewnością Fiat Tipo znalazł swoje miejsce na rynku. Trzy wersje nadwozi pozwalają na optymalny wybór. Szczególnie testowane przez nas kombi ma wiele zalet, które docenią rodziny. Funkcjonalne wnętrze i pojemny bagażnik, który oferuje 500 l, a po złożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy niemalże płaską powierzchnię. Dopełnieniem jest podwójna podłoga z możliwością regulacji jej wysokości oraz praktyczne schowki.
Należy mieć świadomość, iż nie jest model premium i dlatego nie można od niego oczekiwać fajerwerków. Natomiast przyznać trzeba, iż wnętrze zostało zaprojektowane funkcjonalnie oraz przyjaźnie dla kierowcy i współużytkowników.
Optymalna jest pozycja kierowcy, co ułatwia regulacja wysokości położenia fotela oraz możliwość ustawienia kierownicy w dwóch płaszczyznach. Kierowca nie ma problemu z obsługą dźwigni i przełączników. System multimedialny z 7-calowym, barwnym ekranem dostępny jest tylko w najbogatszej wersji. Podstawowy z 3,5-calowym ekranem monochromatycznym z całą pewnością nie jest najlepszym rozwiązaniem. Topowy zestaw do podstawowej wersji Tipo Kombi z nawigacją, to już wydatek 3550 zł.
Jednostka napędowa o pojemności skokowej 1.4 l o mocy 120 KM z turbodoładowaniem, to z całą pewnością optymalne rozwiązanie dla kombi o masie 1305 kg. Moc wystarczająca zarówno do dynamicznego wyprzedzania, jak i na trasie. To także dobra alternatywa dla droższych wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Przez kilka lat Włosi poszukiwali optymalnego rozwiązania po zakończeniu produkcji swoich rynkowych modeli. W pewnym sensie stworzyli ich połączenie, które z czasem zostało zaakceptowane przez użytkowników. Mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe za rozsądne pieniądze. Co ważne, te auta nie mają istotnych dla użytkownika wad, które mogłyby je dyskwalifikować. Tipo, to więcej zalet, które rynek docenił. Nie bez znaczenia jest też konkurencyjna cena.
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1368 cm3, T-Jet, 4-cylindrowy benzynowy |
Moc | 120 KM przy 5000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 215 Nm przy 2500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | manualna 6-biegowa, napęd przedni |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Średnie zużycie paliwa wg producenta | 7,0 l/100 km |
Długość | 4571 mm |
Szerokość | 1792 mm |
Wysokość | 1514 mm |
Rozstaw osi | 2638 mm |
Pojemność bagażnika | 550 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l |
Masa własna | 1305 kg |
Cena podstawowa wersji STREET | 70 700 zł |
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…