Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet 120 KM – najlepszy przyjaciel rodziny

W palecie włoskiego Fiata model o nazwie Tipo ma już dobrą tradycję. Trudno zatem się dziwić, że po kilkunastu latach producent powrócił do nazwy mającej w przeszłości dobrą opinię wśród użytkowników. Tym razem w trzech wersjach nadwozi.

Zapewne starsi miłośnicy motoryzacji doskonale pamiętają Fiata Tipo w wersji hatchback, który był produkowany w latach 1988-1995 i należał do rynkowych sukcesów producenta. Był to pierwszy model Fiata, który otrzymał ocynkowane nadwozie. Doceniony został także przez jurorów prestiżowego konkursu Car of the Year i otrzymał zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1989. Łącznie sprzedano 1 967 612 egzemplarzy.

Natomiast obecna rodzina Tipo (Type 356, 357, 358) dołączyła do gamy Fiata w 2015 roku. Trzy wersje nadwoziowe zastąpiły trzy modele: Bravo, Linea i Stilo MultiWagon. Chociaż początkowo wydawało się, że nowe Tipo nie zrobi wielkiej kariery i nawet niektórzy przewidywali jego rychły koniec, to jednak rynek okazał się w tym przypadku łaskawy.

Nowy Fiat Tipo i Tipo Cross – nowe silniki, nowy design, nowe wersje i nowa technologia

Z całą pewnością Fiat Tipo znalazł swoje miejsce na rynku. Trzy wersje nadwozi pozwalają na optymalny wybór. Szczególnie testowane przez nas kombi ma wiele zalet, które docenią rodziny. Funkcjonalne wnętrze i pojemny bagażnik, który oferuje 500 l, a po złożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy niemalże płaską powierzchnię. Dopełnieniem jest podwójna podłoga z możliwością regulacji jej wysokości oraz praktyczne schowki.

Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet 120 KM – poprawny design wnętrza

Należy mieć świadomość, iż nie jest model premium i dlatego nie można od niego oczekiwać fajerwerków. Natomiast przyznać trzeba, iż wnętrze zostało zaprojektowane funkcjonalnie oraz przyjaźnie dla kierowcy i współużytkowników.

Optymalna jest pozycja kierowcy, co ułatwia regulacja wysokości położenia fotela oraz możliwość ustawienia kierownicy w dwóch płaszczyznach. Kierowca nie ma problemu z obsługą dźwigni i przełączników. System multimedialny z 7-calowym, barwnym ekranem dostępny jest tylko w najbogatszej wersji. Podstawowy z 3,5-calowym ekranem monochromatycznym z całą pewnością nie jest najlepszym rozwiązaniem. Topowy zestaw do podstawowej wersji Tipo Kombi z nawigacją, to już wydatek 3550 zł.

Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet 120 KM – atrakcyjna benzyna

Jednostka napędowa o pojemności skokowej 1.4 l o mocy 120 KM z turbodoładowaniem, to z całą pewnością optymalne rozwiązanie dla kombi o masie 1305 kg. Moc wystarczająca zarówno do dynamicznego wyprzedzania, jak i na trasie. To także dobra alternatywa dla droższych wersji z silnikiem wysokoprężnym.

Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet 120 KM – wybór za rozsądną cenę

Przez kilka lat Włosi poszukiwali optymalnego rozwiązania po zakończeniu produkcji swoich rynkowych modeli. W pewnym sensie stworzyli ich połączenie, które z czasem zostało zaakceptowane przez użytkowników. Mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe za rozsądne pieniądze. Co ważne, te auta nie mają istotnych dla użytkownika wad, które mogłyby je dyskwalifikować. Tipo, to więcej zalet, które rynek docenił. Nie bez znaczenia jest też konkurencyjna cena.

Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet 120 KM – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika1368 cm3, T-Jet, 4-cylindrowy benzynowy
Moc 120 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 2500 obr./min
Skrzynia biegów i napędmanualna 6-biegowa, napęd przedni
Prędkość maksymalna200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,1 s
Średnie zużycie paliwa wg producenta7,0 l/100 km
Długość4571 mm
Szerokość1792 mm
Wysokość1514 mm
Rozstaw osi2638 mm
Pojemność bagażnika550 l
Pojemność zbiornika paliwa50 l
Masa własna1305 kg
Cena podstawowa wersji STREET70 700 zł