Nowy Jeep® Wrangler Rubicon 392 łączy legendarne zdolności 4×4 z silnikiem V8 o mocy 470 KM dla najwszechstronniejszego Wranglera wszech czasów

Dla entuzjastów poszukujących wrażeń, legendarnych zdolności terenowych i nowego poziomu osiągów szosowych, Jeep® prezentuje dzisiaj napędzanego silnikiem V8 Wranglera Rubicon 392 na rok modelowy 2021 przeznaczonego dla Klientów na rynku północnoamerykańskim.

Najwszechstronniejszy, najszybszy i najmocniejszy Wrangler korzysta z 6,4-litrowej jednostki V8 generującej moc 470 KM i moment obrotowy o wartości 470 lb./ft (637 Nm). Współpracujący z solidną, ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite i dwubiegową skrzynią rozdzielczą Selec-Trac typu „full-time”, silnik rozpędza Jeepa Wranglera Rubicon 392 od 0 do 60 mil/h (0-96 km/h) w 4,5 sekundy i pokonuje ćwierć mili w 13 sekund.

  • 2021 Jeep® Wrangler Rubicon 392, najwszechstronniejszy i najmocniejszy dotychczas Wrangler, wyposażony jest w potężny 6,4-litrowy silnik V8, dostarczający moc 470 KM i zapewniający moment obrotowy o wartości 470 lb./ft. (637 Nm).
  • Wrangler Rubicon 392 oferuje to, co najlepsze:
    • większe możliwości terenowe z lepszymi: kątami natarcia i zejścia, artykulacją zawieszenia i zwrotnością, a także głębokość brodzenia do 32,5 cala (825 mm).
    • przyspieszenie od 0 do 60 mil/h (0-96 km/h) w zaledwie 4,5 sekundy – o 40% szybciej niż Wrangler Rubicon V6; Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 oznacza powrót (po prawie 40 latach) fabrycznego V8 do komory silnika Wranglera.
  • Oferowana w standardzie ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy zapewnia płynną zmianę przełożeń; optymalizacja osiągów pomaga zmaksymalizować wydajność przyspieszania podczas ruszania.
  • Zdolności terenowe poświadczone certyfikatem Trail Rated® zapewniają: dwubiegowa skrzynia rozdzielcza Selec-Trac i intuicyjny napęd 4×4 typu full-time, wytrzymałe osie Dana 44, przeznaczone do pracy w ciężkich warunkach z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego Tru-Lok oraz elektroniczne rozłączany przedni stabilizator poprzeczny.
  • W standardzie 33-calowe opony na 17-calowych obręczach z pierścieniem beadlock.
  • Wysoki moment obrotowy 6,4-litrowego V8 w połączeniu ze współczynnikiem pełzania 48:1 oraz unikalną strategią blokowania przemiennika momentu obrotowego, umożliwiają Wranglerowi Rubicon 392 bezproblemowe wspinanie się po stromych wzniesieniach przy obrotach silnika na poziomie biegu jałowego.
  • Agresywnie stylizowane, funkcjonalne elementy wyposażenia nadwozia obejmują aktywny układ wydechowy zapewniający niewiarygodne brzmienie silnika V8 i unikalne poczwórne końcówki wydechu
  • Tryb jazdy Off-road Plus umożliwia kierowcom zblokowanie tylnej osi przy dużych prędkościach w trybie 4 High.
  • Unikalne wnętrze z brązowymi akcentami wyróżnia Wranglera Rubicon 392.
  • Nowe połówkowe drzwi dostępne dla tych, którzy pragną zwiększyć wrażenia jazdy w terenie i po szlakach.

Podczas jazdy po bezdrożach mocną jednostkę napędową Wranglera Rubicon 392 z certyfikatem Trail Rated® uzupełniają wytrzymałe osie Dana 44, przełożenie całkowite 3,73, blokada przekładni hydrokinetycznej, 2-calowy (5 cm) lift zawieszenia i standardowe 33-calowe opony montowane na 17-calowych obręczach z pierścieniem beadlock.

Juventus Turyn wkracza na boisko z „elektryzującymi” osiągami Jeep® 4xe

W rezultacie otrzymujemy najzdolniejszego Jeepa Wranglera w historii, oferującego niespotykany dotąd poziom brodzenia w wodzie o głębokości sięgającej 32,5 cala (82,5 cm), prześwit wynoszący 10,3 cale (26,1 cm), ulepszone artykulację zawieszenia i zwrotność oraz większe kąty natarcia (44,5 stopnia), rampowy (22,6 stopnia) i zejścia (37,5 stopnia).

Inżynierowie Jeepa wystawili go na próbę: Jeep Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 pewnie pokonuje strome wzniesienia przy minimalnym udziale pedału przyspieszenia i hamulców.
„To najpotężniejszy, najszybszy i najwszechstronniejszy Jeep Wrangler, jakiego kiedykolwiek stworzyliśmy” – mówi Jim Morrison, dyrektor marki Jeep FCA North America. „Fabryczny lift i ogromny moment obrotowy silnika V8 przy niskich obrotach sprawiają, że Rubicon 392 jest królem wzgórz, niezależnie od tego, czy poruszamy się po skałach przy niskiej prędkości, czy też wjeżdżamy pod wzniesienie. A kiedy zamienimy zakurzoną off-roadową trasę na asfalt, Rubicon 392 okazuje się równie wydajny”.

Prezentowany dzisiaj Jeep Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2021 roku.

Moc maksymalna, duży moment obrotowy

Po raz pierwszy od prawie 40 lat wprowadzono do Wranglera jako opcję fabryczną 6,4-litrową (392 cali sześciennych) jednostkę V8. Dostosowana specjalnie do Jeepa Wranglera Rubicon 392 z jego funkcjonalnym wlotem powietrza na masce, generuje moc 470 KM i moment obrotowy o wartości 470 lb./ft. (637 Nm).

Prawie 75% maksymalnego momentu obrotowego Wranglera Rubicon 392, mającego krytyczne znaczenie dla osiągów na drodze, jak i na szlaku, jest dostępne tuż powyżej prędkości biegu jałowego. Zapewnia to ekscytujące osiągi i dotyczy zarówno przyspieszenia od 0 do 60 mph (0-96 km/h) w 4,5 sekundy, jak i pełzania po stromych wzniesieniach.

Wysokie osiągi 6,4-litrowego silnika V8 to zasługa m.in. żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowych głowic wzbogaconych o aktywny kolektor dolotowy, zmiennych fazy rozrządu, dwóch świec zapłonowych na cylinder, zaworów wydechowych wypełnionych sodem, zaworów ssących z drążonym trzpieniem oraz dysz oleju chłodzących tłoki. Silnik Wranglera Rubicon 392 jest wyposażony w tylną miskę olejową, wysoko zamontowany alternator i kolektory wydechowe o swobodnym przepływie.

Technologia Fuel Saver umożliwia oszczędność paliwa poprzez dezaktywację cylindrów. Jak to działa? Silnik płynnie i bez zakłóceń przechodzi w oszczędny tryb czterocylindrowy w momencie, gdy jego obciążenie jest niewielkie, a więc na przykład podczas jazdy autostradą ze stałą prędkością. Wysokowydajna pompa zamontowana na zbiorniku dostarcza paliwa silnikowi V8 nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Funkcjonalny, podniesiony wlot powietrza na masce doprowadza do silnika Wranglera Rubicon 392 chłodne, gęstsze powietrze z zewnątrz, zapewniając tym samym jego lepszą wydajność.
Inżynierowie Jeepa postarali się, aby silnik V8 Wranglera Rubicon 392 otrzymywał chłodne powietrze, niezależnie od terenu i pogody. System wlotu powietrza Hydro-Guide™ we Wranglerze Rubicon 392 zawiera trójpoziomowy układ kanałów z szeregiem odpływów, obejmujących m.in. jednokierunkowy odpływ w komorze powietrza, który odprowadza wodę – do 15 galonów (56 litrów) na minutę – z dala od powietrza wpływającego do silnika. Dzięki temu Wrangler Rubicon 392 może bez obaw brodzić w wodzie o głębokości do 32,5 cala (82,5 cm), nawet gdy tryska ona na maskę.

Jeśli funkcjonalne szczeliny chłodzące na pokrywie silnika Wranglera Rubicon 392 zostaną zatkane przez śnieg/błoto/zabrudzenia, jednostkę napędową wspomaga dodatkowy wlot powietrza w masce, umożliwiając Wranglerowi Rubicon 392 osiągnięcie maksymalnej prędkości nawet przy całkowicie zablokowanych szczelinach.

Standardowy aktywny, dwusystemowy układ wydechowy zapewnia donośny i niepowtarzalny dźwięk. Przy wyższych obciążeniach silnika automatycznie otwierają się zawory, aby zmniejszyć ciśnienie wsteczne w układzie wydechowym. Kierowca może również aktywować system za naciśnięciem przycisku.

Zapewniający doskonałą wydajność, wygląd i dźwięk, dwururowy układ wydechowy jest zakończony unikalnymi poczwórnymi końcówkami.

Ukierunkowany na osiągi

Ośmiostopniowa skrzynia automatyczna TorqueFlite 8HP75, dostosowana do przenoszenia wysokiego momentu obrotowego, zapewnia szybką i precyzyjną zmianę przełożeń zarówno w normalnych, jak i w wymagających warunkach jazdy. Przekładnia ta umożliwia również kierowcy przełączanie biegów za pomocą nowych aluminiowych łopatek przy kierownicy – użytych po raz pierwszy w Jeepie Wranglerze.
Elektronicznie sterowana ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów samoczynnie dostosowuje parametry swojej pracy do aktualnej sytuacji na drodze. Jej zaawansowane oprogramowanie korzysta z kilku parametrów wejściowych pozwalających określić odpowiednie warunki jazdy i dopasować właściwy schemat zmiany biegów. Rezultatem jest działanie przekładni optymalnie dostosowane praktycznie do każdej sytuacji drogowej.

Przełożenia skrzyni biegów zapewniają odpowiednią reakcję we właściwym czasie – od pełzania po przeszkodach na szlaku do płynnego dostarczania mocy przy dużych prędkościach na autostradzie, co jest wynikiem mniejszych stopni przełożeń pomiędzy biegami.

Układ napędowy Wranglera Rubicon 392 wspiera się funkcjami Torque Reserve i AMax shifting, zapewniającymi maksymalne przyspieszenie podczas ruszania na twardej nawierzchni. Torque Reserve, czyli funkcja wykorzystania silnika stosowana przez zawodników drag racing, zarządza przepływem paliwa do cylindrów i steruje wyprzedzeniem lub opóźnieniem zapłonu, aby zrównoważyć obroty i moment obrotowy w celu zmaksymalizowania wydajności. AMax shifting –poprawiająca osiągi funkcja zastosowana w Jeepie Grand Cherokee Trackhawk – maksymalizuje moment obrotowy poprzez koordynację czasu zmiany biegów i zarządzania momentem obrotowym silnika.

Utwardzone drogi gotowe na przyjęcie mocy Rubicona

Napęd Jeepa Wranglera Rubicon 392 stale dostarcza moment obrotowy do wszystkich kół.
Sercem układu jest system napędu 4×4 Selec-Trac typu „full-time”, a więc aktywna skrzynia rozdzielcza o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1. Pozwala ona na wybór jednego z czterech trybów jazdy: 4WD Auto/4WD High/Neutral/4WD Low. Po załączeniu odpowiedniego programu skrzynia rozdzielcza działa automatycznie, stale przekazując moment obrotowy do kół obu osi. Co ważne, pozwala również na „zwykłe” holowanie Wranglera Rubicon 392.

Offroadowy Wrangler Rubicon 392 zapewnia legendarne możliwości, z których słynie Jeep. Jest to zasługą:

  • Systemu Off-road Plus z trybami Sand and Rock: wciśnięcie przycisku maksymalizuje możliwości trakcyjne Jeepa Wranglera Rubicon 392. Tryby te regulują pracę przepustnicy, moment zmiany biegów i sterowanie napędem tak, aby uzyskać maksymalne osiągi podczas jazdy z większą prędkością po piasku, a także w trakcie pełzania po skałach z minimalną szybkością. Program jazdy Off-road Plus daje również kierowcy możliwość zblokowania tylnej osi przy dużych prędkościach podczas jazdy w ustawieniu „4WD High”.
  • System Selec-Speed Control zarządza prędkością pojazdu w trybie „4WD Low” podczas jazdy w terenie bez konieczności naciskania hamulca. Selec-Speed Control jest aktywowany przyciskiem na desce rozdzielczej, a kierowca może wskazać prędkość docelową 1-5 mph (1-8 km/h) za pomocą wyboru przełożenia dźwignią zmiany biegów Electronic Range Select.

Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 jest mistrzem w zjazdach z niską prędkością, dzięki możliwości hamowania 6,4-litrowym silnikiem V8, zmienionemu sterowaniu blokadą konwertera momentu obrotowego skrzyni biegów i przełożeniu 48:1, które pozwala zarządzać prędkością pojazdu bez konieczności używania pedału hamulca.

Wytrzymała rama dla najmocniejszego Wranglera w historii

Podwozie Jeepa Wranglera Rubicon 392 obejmuje udoskonalone szyny ramy, przednie górne wahacze i żeliwne zwrotnice kół, aby w pełni wykorzystać moc i moment obrotowy 6,4-litrowego silnika V8. Wytrzymałe hamulce sprawiają, że Wrangler Rubicon 392 zatrzymuje się bardzo sprawnie bez względu na podłoże.

Swoje zdolności terenowe Wrangler Rubicon 392 zawdzięcza szerokiemu rozstawowi osi, przedniej i tylnej osi Dana 44 heavy-duty z grubszymi rurami, a także elektronicznej blokadzie przedniej i tylnej osi Tru-Lock. Elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny maksymalizuje skok zawieszenia w najbardziej wymagających warunkach terenowych.

Aby ulepszyć stosowane w Jeepie Wranglerze niezawodne zawieszenia typu five-link z przodu i z tyłu, Wrangler Rubicon 392 pojawia się z fabrycznie podniesionym o 2 cale (5 cm) prześwitem oraz ze specjalnie stuningowanymi, wysokiej klasy aluminiowymi amortyzatorami jednorurowymi FOX, które zapewniają płynniejszą pracę oraz wyższy komfort.

Brąz czyni różnicę

Jeep Rubicon 392 na rok modelowy 2021 zachowuje oryginalne wzornictwo Wranglera, które jest odważne i funkcjonalne, z szerokim rozstawem osi oraz trapezoidalnymi poszerzeniami błotników. Fabrycznie podniesione o 2 cale (5 cm) zawieszenie dodaje pojazdowi charakteru i prezencji.
Rubicon 392 ma brązowe akcenty, które wyróżniają najmocniejszego Jeepa Wranglera w historii. Brąz wypełnia napis „Rubicon” na masce, pojawia się również z przodu samochodu oraz na haku holowniczym, a także wokół naklejki FOX Shocks. Brązowy jest też obrys znaczka Jeep i emblematu Trail Rated.

Przejęta z Jeepa Gladiatora Mojave, o 40 mm podniesiona maska o agresywnym wyglądzie z wlotem zimnego powietrza zapewnia większą głębokość brodzenia. Z każdej strony samochód ozdobiony jest znaczkiem „392″, informującym o największej liczbie cali sześciennych, jakie kiedykolwiek były dostępne pod maską Jeepa Wranglera.

Konstrukcja grilla zapewnia większy przepływ powietrza i lepsze chłodzenie ośmiocylindrowej jednostki napędowej.

Felgi mają wymiary 17×7,5 cala i wyposażone są w opcjonalny czarny pierścień beadlock, dostępny wśród akcesoriów Mopar. Wykończone skórą wnętrze ozdobione jest wyjątkowymi szwami w kolorze brązowym. Skórzane fotele o nazwie Rubicon 392 zapewniają kierowcy wysoki komfort, dzięki zintegrowanym górnym podparciom, które utrzymują stabilną pozycję tułowia. Aby dostosować się do nowej specyfikacji silnika, zestaw wskaźników przyjmuje zupełnie inną charakterystykę i design. Po raz pierwszy dostępna w Jeepie Wranglerze, obszyta skórą, wysokiej klasy kierownica z łopatkami do zmiany biegów, umożliwia kierowcy zarządzanie momentem obrotowym 470 lb.-ft. (637 Nm) poprzez ręczne „wymuszanie” przełożeń.

System multimedialny Uconnect w standardzie ma 8,4-calowy ekran dotykowy. Po wgraniu Off-road Pages właściciele samochodów mogą monitorować kąty nachylenia i przechyłu, wysokość, współrzędne GPS, rozdział mocy w układzie napędowym oraz wiele innych danych.

Jeep Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia do wyboru: czarnym, białym Bright, czerwonym Firecracker, Granite Crystal Metallic, Punk ‘n Metallic, Sarge Green Metallic, Snazzberry Metallic, Sting-Gray Metallic i Billet Silver Metallic – wszystkie występują w połączeniu z czarnym wnętrzem.

Jeep Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 oferuje 11 elementów klasy Premium, zwykle będących opcją w Jeepie Wranglerze. Są to:

  • Skórzana tapicerka.
  • System multimedialny Uconnect.
  • Zestaw przycisków pomocniczych.
  • Sztywny dach w kolorze nadwozia.
  • Nadkola lakierowane w kolorze nadwozia.
  • Pakiet stalowych zderzaków.
  • Pakiet oświetlania LED.
  • Pakiet na zimną pogodę.
  • Dostęp komfortowy.
  • Pakiet systemów bezpieczeństwa.
  • Pakiet zaawansowanych systemów wspomagających.

Mopar i Jeep Performance Parts gotowi do wsparcia nowego 2021 Jeepa® Wranglera Rubicon 392 częściami i akcesoriami z gwarancją producenta

Marka Mopar oferuje do nowego Jeepa® Wranglera Rubicon 392 na rok modelowy 2021 szeroki wybór fabrycznie zaprojektowanych, przetestowanych pod względem jakości części i akcesoriów, aby jeszcze bardziej udoskonalić oraz spersonalizować najbardziej wydajnego i najmocniejszego Wranglera w historii.

Jeep Wrangler Rubicon 392 zapewnia legendarne osiągi w terenie i nowy poziom osiągów na drodze, niezależnie, czy miażdży swoją prędkością, przyspieszając od 0 do 60 mil/h (0-96 km/h) w 4,5 sekundy, czy wolno pełznie po skałach, stromych wzgórzach czy piaszczystych podjazdach.
Po zakupie Wranglera Rubicon 392 Klienci mogą skorzystać z bogatej oferty produktów Mopar, przeznaczonych do Jeepa Wranglera Rubicon 392, w tym Jeep Performance Parts (JPP) i zapewniających najlepsze przygody off-roadowe. Są to: off-roadowe światła LED, wciągarka Rubicon, przedni most Ultimate Dana 44 Advantek z przełożeniem do 5,38, nowe off-roadowe koła z pierścieniem beadlock (odpowiednie do szerszych opon), rurowe drzwi, off-roadowe zderzaki, osłony boczne i wiele więcej.

W przeciwieństwie do innych ofert na rynku posprzedażnym, części oraz akcesoria Mopar mają pełną gwarancję producenta i powstają przy ścisłej współpracy z marką Jeep, zespołami inżynierskimi, a także biurami projektowymi ds. rozwoju, testowania i zatwierdzania produktów. Rygorystyczne standardy i dane fabryczne, informacje niedostępne na rynku posprzedażnym, są wykorzystywane do kompleksowego łączenia części i akcesoriów tak, aby zapewnić kompletną jednolitość – od właściwego dopasowania, wykończenia oraz jakości aż po kolor i wygląd każdego produktu.

Źródło: Jeep