Mazda MX-30 otrzymała maksymalną notę w testach symulujących zderzenia boczne, a także maksymalne oceny za wyniki testu zabezpieczenia dzieci w wieku 6 i 10 lat podczas symulacji zderzeń czołowego i bocznego. MX-30 jest pierwszą Mazdą, która uzyskała ogólną pięciogwiazdkową notę w ramach nowych, bardziej rygorystycznych zasad testów zderzeniowych Euro NCAP 2020. Klasyfikacja na rok 2020 wprowadza nowe testy, które mają na celu sprawdzenie jak samochody sprostają długotrwałym potrzebom w zakresie ochrony pasażerów i lepszej ochrony po zderzeniu oraz promują najnowsze zaawansowane technologie wspomagania kierowcy.
W pełni elektryczny kompaktowy SUV dołącza do Mazdy CX-5 (2017), Mazdy 6 (2018), Mazdy 3 oraz CX-30 (2019), które także otrzymały pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.
Mazda MX-30 wypadła imponująco we wszystkich czterech kategoriach testu Euro NCAP: Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów – 91%, Bezpieczeństwo Dzieci – 87%, Bezpieczeństwo Pieszego – 68% oraz Systemy Bezpieczeństwa – 73%.
Wysoka nota wynika z trzech kluczowych czynników: użycia architektury nadwozia Skyactiv-Vehicle o zwiększonej sztywności – lekkiej i zarazem absorbującej uderzenia, zastosowania szerokiej gamy zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense, które pomagają kierowcom identyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia lub urazu oraz zachowania wysokiego standardu ochrony pieszych.
Jednym z elementów wyróżniających ten w pełni elektryczny samochód kompaktowy są drzwi typu Freestyle, stanowiące dziedzictwo Mazdy RX-8 z 2003 roku. Nie wpływa to jednak niekorzystnie na bezpieczeństwo. W rzeczywistości „analiza zdeformowanej strefy kontrolowanego zgniotu w teście zderzenia czołowego z przesunięciem wykazała, że konstrukcja MX-30 nie stanowi dużego zagrożenia dla pasażerów podczas zderzenia czołowego” – stwierdzili testerzy. „W obu testach zderzenia bocznego – odzwierciedlającego uderzenie przez inny pojazd i znacznie groźniejsze uderzenie w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w obu tych kategoriach.”
Z myślą o przyszłym społeczeństwie, które będzie wolne od wypadków samochodowych, Mazda nieustannie pracuje nad zwiększaniem poziomu bezpieczeństwa w ramach filozofii Mazda Proactive Safety. Najwyższa dynamika jazdy, którą zapewnia technologia Skyactiv przyczynia się również do osiągnięcia przez Mazdę MX-30 nowych pięciogwiazdkowych wyników w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, zapewniając bardzo intuicyjną, przyjemną i w pełni elektryczną jazdę. Ułatwiając bezpieczną jazdę samochodem, technologie te zmniejszają ryzyko wypadków bez uszczerbku dla tradycyjnego charakteru Mazdy, jakim jest przyjemność prowadzenia samochodu.
Źródło: Mazda / EuroNCAP
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…