Wiadomości

Grupa OPONEO.PL – wzrost przychodów w III kwartale 2020 roku

III kwartał 2020 roku Grupa OPONEO.PL zakończyła 15,8% wzrostem przychodów osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 183 938 tys. zł wobec 153 603 tys. zł w III kwartale 2019 roku. Wzrost ten został zrealizowany mimo spadków w branży motoryzacyjnej.

Przychody z zamówień krajowych wyniosły 137 698 tys. zł i wzrosły o 14,5% w stosunku do III kwartału 2019 roku. Przychody ze sprzedaży zagranicznej stanowiły 25,1% przychodów ogółem i wyniosły 46 240 tys. zł, co stanowi wzrost o 38,65% w stosunku do przychodów uzyskanych w III kwartale ubiegłego roku.

Po trzech kwartałach narastająco skonsolidowane przychody wyniosły 643 895 tys. zł i wzrosły o 16,7% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Wynik netto za III kwartał br. wyniósł – 3 933 tys. zł wobec – 6 558 tys. zł wyniku uzyskanego w III kwartale 2019 roku. Od początku roku do końca września Grupa OPONEO.PL zanotowała 9 601 tys. zł zysku netto wobec 2 330 tys. zł zysku netto w analogicznym okresie 2019 roku. Ponad czterokrotnie większy wynik od ubiegłorocznego jest m.in. efektem zwiększonych obrotów, korzystnych zmian w zakresie podatku odroczonego oraz wzrostu wyniku w spółce zależnej Dadelo. S.A.

OPONEO.PL: rekordowa sprzedaż – trzy miliony sprzedanych opon w 2019 roku w Polsce

W III kwartale 2020 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała w sumie 597 tys. opon, czyli o 3,77% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W III kwartale 2020 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała o 18,74% więcej felg stalowych i aluminiowych niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.



– Trzeba podkreślić, że wzrost ten został osiągnięty mimo trwającej od początku roku w Polsce i na świecie niesprzyjającej sytuacji rynkowej w segmencie opon, w którym odnotowano 17,8% spadek sprzedaży opon do samochodów osobowych w kraju i 14,4% spadek w Europie – informuje Prezes Zarządu, Dariusz Topolewski.

Wzrost sprzedaży zarówno opon jak i felg jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2020 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 70 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.

Beneficjentem rosnącego trendu zakupów on-line jest także spółka Dadelo S.A. należąca do Grupy OPONEO.PL, która odnotowała w III kwartale znaczące wzrosty sprzedaży rowerów i akcesoriów rowerowych.

Grupa OPONEO.PL zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju związaną z umacnianiem pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizacją sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

Źródło: Oponeo



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

17 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

17 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

17 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago