Unimog, czyli Universal-Motor-Gerät (uniwersalne motorowe urządzenie) w początkowym okresie produkowała firma Boehringer. Od 1948 roku te dziwne pojazdy powstawały w zakładzie zlokalizowanym na terenie niemieckiego miasta Göppingen.
Ale Boehinger nie był pierwszym producentem tego pojazdu. Projekt uniwersalnego motorowego pojazdu przeznaczonego dla rolnictwa, który zaprojektował Albert Friedrich, był realizowany początkowo w firmie Erhard & Söhne, która Unimogiem zajmowała się od zakończenia II wojny światowej. Jednak nie było możliwości, ani finansów, na rozpoczęcie produkcji seryjnej. W tej sytuacji jego realizacją zajął się Boehringer, u którego powstały kolejne prototypy i rozpoczęła się produkcja seryjna.
Chociaż Unimog odniósł swój pierwszy sukces w 1950 r. na wystawie Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft (DLG), to jednak Boehringer nie był w stanie zrealizować zamówień. Brakowało jednostek napędowych, które kupowano od preferującego swoją produkcję Mercedesa.
W Unimogu wykorzystywano silnik wysokoprężny OM 639 o mocy zmniejszonej z 38 KM do 25 KM, który w późniejszym okresie był wykorzystywany do samochodu Mercedes-Benz 170 D.
Z tego względu Boehringer podjął rozmowy z Daimlerem i doprowadził do przejęcia Unimoga. Uczestniczył w nich także konstruktor pojazdu Albert Friedrich, który jako były pracownik Daimlera (w przeszłości był konstruktorem silników lotniczych w Daimler-Benz AG), miał wciąż znakomite kontakty w niemieckim koncernie. Umowę zawarto 27 października 1950 r., ale pierwsze Unimogi z gwiazdą Mercedesa na masce pojawiły się w 1953 r.
Obecnie Unimog uznawany jest przez wielu użytkowników na całym świecie. Sprzedano 380 tys. egz. różnych wersji przeznaczonych dla m.in. rolnictwa, budownictwa, drogownictwa, służb komunalnych i kolejowych. Aktualny model produkowany jest od 2013 roku.
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…