Nowy Jaguar E-PACE – co się zmieniło

W roku modelowym 2021 Jaguar E-Pace oferuje ulepszone wnętrze i nadwozie z zaawansowanymi funkcjami łączności, nową architekturą pojazdu i wydajnymi układami napędowymi Plug-in Hybrid (PHEV) oraz Mild-hybrid (MHEV).

Odświeżony wygląd zewnętrzny, ulepszone wnętrze, najnowszy system multimedialny Pivi Pro, nowa architektura pojazdu oraz wybór mocnych i wydajnych silników – w tym zaawansowany układ hybrydowy typu plug-in (PHEV) – nowy Jaguar E-PACE jest bardziej asertywny, połączony z siecią, wyrafinowany i wydajny niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowy układ napędowy P300e PHEV łączy trzycylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 200 KM oraz elektryczny silnik o mocy 109 KM (80 kW) napędzający tylną oś pojazdu.Układ ten zapewnia możliwość przejechania do 55 km w trybie EV o zerowej emisji, przy łącznej emisji CO2 od 44 g/km i zużyciu paliwa do 2,0 l / 100 km (cykl mieszany WLTP TEH).

Wewnątrz klienci będą mieli możliwość skorzystania z najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro, który zapewnia intuicyjne sterowanie systemami pojazdu dzięki uproszczonemu menu i ulepszonej łączności, w tym funkcji SOTA (zdalnym aktualizacjom systemu).

Nadwozie

Z przodu zmiany obejmują zmienioną dolną część przedniego zderzaka z charakterystycznym elementem ostrza. Nowy projekt osłony chłodnicy z diamentowymi detalami nawiązuje do tradycyjnego logo Jaguara, a nowe wloty powietrza w bocznych błotnikach posiadają kultowy emblemat Jaguar Leaper.

Nowe, całkowicie diodowe reflektory zostały wyposażone w charakterystyczny wzór świateł do jazdy dziennej „Double J”, są one także dostępne z opcjonalną technologią Pixel LED, zapewniając zwiększoną rozdzielczość i jasność. Funkcja AdaptiveDrivingBeam analizuje drogę przed samochodem i automatycznie dostosowuje wzór świateł drogowych, wybierając i przesłaniając różne segmenty diod LED, aby zoptymalizować widoczność i zapobiegać oślepianiu bez rozpraszania innych kierowców.

W wersji wyposażenia S zastosowano zaawansowaną technologię LED, a w wersjach SE i HSE reflektory Premium LED z funkcją automatycznego asystenta świateł drogowych (AHBA). Technologia wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do automatycznego przełączania między światłami drogowymi i mijania, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających kierowców. Tylne animowane kierunkowskazy są standardem w wersjach S, SE i HSE z przednimi animowanymi kierunkowskazami zamontowanymi w wersjach SE i HSE.

Nowy Jaguar XF ze zmodernizowanym designem

Z tyłu dolny zderzak ma nową wstawkę, która znajduje się między zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego, które są standardem w czterocylindrowych silnikach benzynowych. Wszystkie inne wersje silnika zyskują nowe, smukłe wykończenie w kształcie poziomych ostrzy. Całkowicie diodowe tylne światła są inspirowane w pełni elektrycznym modelem I-PACE, prezentując zaawansowaną technologię i nowoczesność całego projektu.

W wersji nadwozia R-Dynamic, nowy Jaguar E-PACE zawiera szereg odrębnych elementów stylizacyjnych, nadających bardziej zorientowany na osiągi wygląd, podczas gdy wszystkie wersje wyposażenia są dostępne z dodatkowym pakietem zewnętrznym Black, który zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd z wykończonymi na zamówienie elementami. w kolorze Narvik Black.

Wnętrze

Sercem nowego wnętrza jest zintegrowany, zakrzywiony 11,4-calowy ekran dotykowy HD na środku deski rozdzielczej, który odpowiada za sterowanie nowym systemem multimedialnym Pivi Pro. Wzmocniony chemicznie szklany ekran posiada dwie powłoki; pierwsza ma za zadanie redukować odblask, a drugazapewniać brak odcisków palców na ekranie.

Skoncentrowane na kierowcy wnętrze zapewnia również łatwiejszy dostęp do większego schowka przed nowym selektorem biegu, w którym znajduje się ładowarka bezprzewodowa 15W. Punkty dotykowe kierowcy wokół zestawu wskaźników są teraz obszyte miękkimi w dotyku materiałami, a obszar kontaktu po stronie kolan został wyrzeźbiony, aby zapewnić większy luksus i wygodę.

Nowy selektor biegu – jeden z wielu pięknych detali – jest niższy i szerszy oraz ma górną część wykończoną szwem „piłki do krykieta”, przy czym dolna część jest wykonana z precyzyjnie zaprojektowanego metalu dla lepszej wrażliwości dotykowej.

Skupienie się na materiałach rozciąga się na metaliczne akcenty osłon głośników i metalowe wykończenia otworów wentylacyjnych, które wraz z elementami, takimi jak metaliczne pokrętła, stanowią przykład luksusowego wnętrza.

Nowa kierownica, na którą ma wpływ stylistyka całkowicie elektrycznego I-PACE, zawiera ukryte przełączniki i metalowe łopatki zmiany biegów.

Jeszcze większą dbałość o szczegóły potęguje wytłoczone logo Jaguar Leaper na zagłówkach, a plakietki „Est 1935 Jaguar Coventry” nawiązują do historii i dziedzictwa marki.

Osiągi i moc PHEV

Nowy E-PACE wykorzystuje architekturę, która została zaprojektowana i skonstruowana w celu dostosowania do najnowszych technologii zelektryfikowanego układu napędowego. Obejmuje to nowy układ napędowy P300e PHEV, a także czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowej generacji oraz najnowsze silniki benzynowe Ingenium, w których zastosowano technologię MildHybrid (MHEV).

Zaawansowane funkcje obejmują inteligentny napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów, dzięki czemu nowy E-PACE zapewnia dającą pewność dynamikę, przyczepność i wyrafinowanie, jakich oczekuje się od Jaguara.

Nowa gama silników obejmuje:

Diesel

  • 163KM 2.0L R4 Turbo, 6-biegowa przekładnia manualna, FWD
  • 163KMMHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 204KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD

Benzyna

  • 160KM MHEV 1.5L R3 Turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, FWD
  • 200KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 249 KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 300 KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 309 KM PHEV 1.5L R3 Turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD

Zaawansowany 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy jest najnowszym członkiem modułowej, elastycznej rodziny silników Ingenium i jest dostępny w wersji E-PACE z technologią PHEV i MHEV.

Nowy, lekki aluminiowy silnik – o 33 kg lżejszy niż czterocylindrowy – zapewnia wysoką wydajność i wyrafinowanie przy niskim poziomie tarcia, co przyczynia się do doskonałej wydajności i zużycia paliwa. Kolektor wydechowy jest zintegrowany z aluminiową głowicą cylindrów, co przyczynia się to do szybkiego nagrzewania się i minimalizuje odległość między otworami wydechowymi, a kołem turbiny turbosprężarki, zapewniając lepsze reakcje.

Nowy układ napędowy P300e PHEV łączy trzycylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 200 KM oraz elektryczny silnik o mocy 109 KM (80 kW) napędzający tylną oś pojazdu. Zapewnia to imponujące osiągi i wydajność, przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 sekundy, emisję CO2 od 44 g/km i oszczędność paliwa do 2.0 l/100 km (cykl mieszany WLTP TEH).

Kompaktowy silnik ERAD jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym 15 kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika. Po całkowitym naładowaniu zapewnia do55 km zasięgu w trybie elektrycznym.

Zarówno w trzycylindrowej, jak i czterocylindrowej benzynie i dieslach, system MHEV wykorzystuje zintegrowany generator rozrusznika (BiSG) w komorze silnika do zbierania energii zwykle traconej podczas zwalniania i hamowania, która jest następnie przechowywana w 48-woltowym litowo-jonowym akumulatorze umieszczonym pod tylną przestrzenią ładunkową. System jest potem w stanie ponownie wykorzystać zgromadzoną energię do wspomagania silnika podczas przyspieszania i zapewnia bardziej wyrafinowany i responsywny system Stop / Start.

Dzięki technologii MHEV nowy trzycylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 160 KM (tylko FWD) osiąga emisję CO2 od 181 g/km i zużycie paliwa do 8,0 l / 100 km*.

Nowy E-PACE jest również dostępny z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Ingenium nowej generacji oraz najnowszymi czterocylindrowymi silnikami benzynowymi Ingenium o pojemności 2-litrów w połączeniu z technologią MHEV, napędem na wszystkie koła i dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny MHEV o mocy 163 KM o pojemności 2-litrów wytwarza 380 Nm, emitując od 167 g/km CO2 i zużywając do 6,4 l/100 km.Silnik o mocy 204 KM MHEV wytwarza 430 Nm i jest w stanie rozpędzić się od 0do 100 km/hw 8,4 sekundy, jednocześnie zużywając do 6,4 l/100 km przy emisji CO2 od 169 g/km*.

W najnowszym układzie napędowym zastosowano szereg zaawansowanych technologii silnika zwiększających wyrafinowanie i wydajność, w tym po raz pierwszy stalowe tłoki o wysokiej wytrzymałości. Zmniejszają tarcie, a turbosprężarka i nowy, piezoelektryczny układ wtryskowy CommonRail, który zapewnia jeszcze dokładniejszą kontrolę paliwa dostarczanego do cylindrów, również optymalizują wydajność.

Czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o pojemności 2-litrów jest dostępny w trzech wersjach mocy, z których wszystkie są wyposażone w technologię MHEV. Wersja 200 KM wytwarza 320 Nm momentu obrotowego i przyspiesza od 0 do 100 km/hw 8,5 sekundy, podczas gdy układ napędowy o mocy 249 KM, 365 Nm osiągnie ten sam wynik 0-100 km/hw 7,5 sekundy.

Na czele gamy silników benzynowych stoi wariant o mocy 300 KM. Dostępny wyłącznie w wersji wyposażenia 300 SPORT, wytwarza 400 Nm momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w 6,9 sekundy.

Podwozie i przekładnia

Znaczące aktualizacje architektury nadwozia nowego E-PACE zapewniają zwiększoną dynamikę, komfort i wygodę. Nowa architektura zawiera m.in. nowe mocowania silnika, które przyczyniają się do poprawy reakcji przepustnicy.

Nowa architektura zapewnia również lepszą sztywność punktów mocowania przedniego zawieszenia, zapewniając wygodniejszą jazdę, zachowując jednocześnie charakterystyczną dla Jaguara zwinność. Konstrukcja redukuje wibracje w całej kabinie, czyniąc ją spokojnym azylem dla wszystkich pasażerów, jednocześnie redukując hałas w kabinie, zwiększając komfort i wyrafinowanie.

Większość modeli wyposażonych jest w inteligentny system napędu na wszystkie koła, trzycylindrowe modele z napędem AWD współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, natomiast czterocylindrowe modele z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przełożenia są ściśle rozmieszczone, aby zapewnić natychmiastową reakcję, a sterowanie manualne jest ułatwione dzięki zastosowaniu łopatek zmiany biegów ze stopu cynku na kierownicy, aby zwiększyć zaangażowanie kierowcy. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest standardowo montowana w wersji 163 KM z napędem na przednie koła (FWD).

System AWD nowego E-PACE wykorzystuje technologię „Standard Driveline” drugiej generacji, która automatycznie rozdziela moment obrotowy między przednie i tylne koła, aby zawsze zapewnić maksymalną przyczepność.

Po raz pierwszy w wersji Standard Driveline zastosowano technologię DrivelineDisconnect. Podczas spokojnej, płynnej jazdy system odłącza układ AWD, wysyłając moc tylko na przednią oś, zapewniając zwiększoną oszczędność paliwa.

Dostępny wyłącznie w 300 SPORT, system Active Driveline AWD drugiej generacji zapewnia doskonałą przyczepność na wszystkich kołach z charakterystyczną dla marki dynamiką.

Podobnie jak StandardDriveline, system Active Driveline AWD jest w stanie przenosić moment obrotowy między przednią i tylną osią. Co więcej, na tylnej osi dwa niezależne, sterowane elektronicznie sprzęgła są w stanie rozłożyć moment obrotowy na tylne koła, z możliwością skierowania 100% tego momentu na jedno z tylnych kół w ciągu 100 milisekund (0,1 sekundy).

Wszystkie wersje modelu E-PACE są wyposażone w system Jaguar Drive Control z trybami Comfort, Eco, Rain-Ice-Snow (w modelach FWD) i Dynamic, które kierowca może wybrać ręcznie w zależności od warunków drogowych. Ustawienia, wybierane za pomocą przełącznika znajdującego się obok zupełnie nowego selektora biegu, dostosowują układ kierowniczy, skrzynię biegów, przepustnicę i (jeśli jest dostępny) ustawienia systemu Adaptive Dynamics.

Ponadto nowa wersja systemu Adaptive Surface Response, która zastępuje tryb Rain-Ice-Snow we wszystkich modelach z napędem AWD, automatycznie określa najbardziej odpowiednie z trzech oddzielnych ustawień, monitorując stan nawierzchni co dziesiątą część sekundy i reagując w ciągu pół sekundy.

E-PACE wykorzystuje wyrafinowaną koncepcję tylnego zawieszenia Integral Link, która oddziela siły poprzeczne i wzdłużne, zapewniając optymalne połączenie czułego układu kierowniczego, prowadzenia, amortyzacji nierówności drogi oraz wyrafinowania.

Źródło: JLR