Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie według Interbrand

Najnowszy ranking Best Global Brands 2020 firmy Interbrand już po raz 17. potwierdza, że marka Toyota ma najwyższą wartość w branży motoryzacyjnej. Została ona wyceniona w tym roku na 51,6 mld dolarów, co zapewnia Toyocie 7. miejsce wśród globalnych marek wszystkich branż.

Eksperci Interbrand podkreślają, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki.

Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie. Co więcej, w tym roku Toyota Motor Corporation odzyskała także pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 miliona aut, co odpowiada 12,4% rynku. O ogromnej popularności samochodów Toyoty decyduje zarówno zaawansowanie technologiczne i wysoki poziom bezpieczeństwa, jak i wysoka jakość, trwałość i niezawodność, z których Toyota słynie od lat.

Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 l i nowa stylistyka

Opierając się na tym fundamencie, Toyota buduje swoją pozycję także na innych polach. Inwestuje ogromne nakłady w rozwój nowych technologii, które poprawią jakość życia ludzi i przyczynią się do ochrony środowiska i klimatu. Wyczynowy fabryczny zespół Toyota Gazoo Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, jednocześnie przyczyniając się do budowy kolejnych generacji coraz lepszych samochodów drogowych. Toyota jest najbardziej znana jako największy producent zelektryfikowanych samochodów i lider technologii napędów hybrydowych i wodorowych. Do dziś marka sprzedała ponad 15 milionów hybryd, co pozwoliło uniknąć emisji 120 milionów ton CO2.

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand

tab1 interbrand 2020 moto

tab2 interbrand 2020

Źródło: Toyota