Programem „EKO DRIVERS” są objęte modele: Ceed kombi, XCeed i Niro – wszystkie w wersji hybrydowej typu plug-in – oraz e-Soul i e-Niro, czyli samochody elektryczne. W ramach programu „EKO DRIVERS”, oprócz rabatu do nawet 14.000 zł, Kia oferuje kredyt 50/50 z RRSO 0% oraz leasing 100,01%.
– hybrydowy układ napędowy typu plug-in w modelach Ceed kombi i XCeed składa się z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i benzynowej jednostki napędowej 1.6 GDI – łączna moc wynosi 141 KM
– współpraca układu napędowego z 6-biegową przekładnią o dwóch sprzęgłach zapewnia znacznie przyjemniejszą jazdę niż wieloma innymi autami hybrydowymi wyposażonymi w bezstopniową skrzynię biegów
– e-Soul i e-Niro oferują, do wyboru, dwa silniki o mocy 136 KM lub 204 KM w połączeniu z akumulatorami o pojemności – odpowiednio –39,2 kWh lub 64 kWh
– zasięg do 452 km w wypadku e-Soula i do 455 km w wykonaniu e-Niro to zasługa o nawet 30% mniejszego zużycia energii niż w wypadku najlepiej sprzedającego się dotychczas samochodu elektrycznego w Europie
Wyposażone w hybrydowy układ napędowy typu plug-in nowe wersje modeli z bestsellerowej rodziny Ceed są atrakcyjną alternatywą nie tylko dla samochodów napędzanych silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, ale również dla klasycznych hybryd. Ich układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny Kappa wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.
Hybrydowe Ceed kombi i XCeed są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje o tym czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Wskaźnik ładowania jest dobrze widoczny z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdyauto jest zaparkowane na podjeździe przed domem. Obydwa auta są wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Nie ma takiej potrzeby, bo czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin. Z akumulatorem naładowanym w 100% Kia Ceed kombi zapewnia zasięg do 57 km, a Kia XCeed do 59 km, co na co dzień wystarcza do wykorzystywania ich jako samochodów wyłącznie elektrycznych. Koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas jedynie około 5 złotych. Jeśli samochód jest zasilany energią ze źródeł odnawialnych, która pochodzi z własnej instalacji fotowoltaicznej, nie tylko koszt ładowania akumulatora jest zerowy. Zerowe jest również obciążenie środowiska naturalnego, gdy Ceed kombi i XCeed są wykorzystywane jako samochody bezemisyjne.
Kia e-Soul i Kia e-Niro są oferowane z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru. Mniejszy z akumulatorów, o pojemności 39,2 kWh, gwarantuje zasięg do 277 km. Od 0 do 100 km/h Kia e-Soul z silnikiem o mocy 136 KM przyspiesza w 9,9 s. Mocniejsza odmiana, napędzana silnikiem o mocy 204 KM, w sprincie ze startu zatrzymanego do 100 km/h jest o 2 s szybsza. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, seryjnie montowana w e-Soulu z większym akumulatorem i oferowana jako opcja do e-Soula z mniejszym, umożliwia ładowanie akumulatora przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW. Wówczas czas ładowania od 20% do 80% pojemności akumulatora wynosi zaledwie 42 minuty.
Kia e-Niro wyposażona w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm. Przyspieszenie e-Niro od 0 do 100 km/h wynosi 7,8 sekundy. Dzięki elektrycznemu silnikowi e-Niro porusza się bardzo cicho nie tylko przy niskich prędkościach. Ta wersja Niro ma jeszcze niższy współczynnik oporu powietrza (cx = 0,29) niż odmiany hybrydowe (cx = 0,30). Nadwozie o wysokiej sprawności aerodynamicznej generuje niewielki hałas powietrza opływającego karoserię, a laminowana przednia szyba, osłona wycieraczki szyby przedniej, aerodynamicznie wyprofilowane osłony lusterek bocznych i relingi dachowe sprawiają, że podczas jazdy w kabinie e-Niro panuje błoga cisza.
Źródło: Kia
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…