Zapotrzebowanie klientów na samochody hybrydowe pozostało w tym roku wysokie. 372 893 hybryd (-14,5%) sprzedanych w ciągu 9 miesięcy 2020 roku stanowi 52% całkowitej sprzedaży TME w tym okresie. Udział hybryd w łącznej liczbie aut dostarczonych klientom w Europie Zachodniej i Środkowej wynosi a 63%, zaś 21% w Europie Wschodniej. Wynik ten dla całego kontynentu wynosi 52%.
W trzecim kwartale (lipiec-wrzesień 2020) sprzedaż TME wzrosła o 11,5% rok do roku. Jednocześnie liczba zamówień na nowego Yarisa we wrześniu była rekordowa – większa niż jakikolwiek model zanotował do tej pory w ciągu jednego miesiąca. To sprawia, że Toyota zwiększyła swoje prognozy całkowitych wyników na koniec 2020 roku.
„Od momentu wznowienia produkcji po krótkiej przerwie, tempo sprzedaży Toyoty i Lexusa szybko wróciło do poziomu sprzed lockdownu. Zainteresowanie klientów całą gamą modelową Toyoty i Lexusa jest bardzo wysokie, a niedawna premiera nowego Yarisa przyniosła dodatkowy wzrost sprzedaży” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe. – „Choć sytuacja jest nadal niepewna w związku z pandemią, zwiększyliśmy nasze prognozy rocznej sprzedaży w 2020 roku do 975 000 samochodów, zakładając, że obecne warunki na rynku utrzymają się do końca roku. Wielu klientów wybiera niskoemisyjne samochody hybrydowe, a jednocześnie nasza gama zelektryfikowanych napędów poszerza się za sprawą nowych modeli nisko- i bezemisyjnych – RAV4 Plug-in Hybrid, PROACE EV i Lexusa UX 300e”.
Europejskie salony Toyoty opuściło w ciągu 9 miesięcy 2020 roku 664 157 aut. Sprzedaż rok do roku zmniejszyła się o 14% przy 25-procentowym spadku całego europejskiego rynku samochodów. Najpopularniejszymi modelami Toyoty w Europie były w omawianym okresie Corolla (138 337 aut), Yaris (135 292 aut) i RAV4 (106 137 aut). Odpowiadają one za 57% wyniku marki.
Hybrydy stanowią 51% sprzedanych samochodów Toyoty, przy czym w krajach Europy Zachodniej i Środkowej było to 61%, a na rynkach wschodnich 23%. W ciągu 3 kwartałów 2020 roku marka dostarczyła klientom 340 226 samochodów hybrydowych (-13% rok do roku). Klienci Toyoty najchętniej wybierali Corollę Hybrid (107 598 aut), Toyotę C-HR Hybrid (81 637 aut) i Yarisa Hybrid (66 340 aut).
W Polsce hybrydy stanowiły w pierwszych trzech kwartałach roku już 44,86% całkowitej liczby rejestracji Toyoty. Wynik ten wzrósł z poziomu 38%, notowanego w tym samym okresie 2019 roku. Salony opuściło rekordowe 18 877 hybryd marki – o 9% więcej niż rok wcześniej.
Corolla Hybrid jest liderem rynku niskoemisyjnych aut również w naszym kraju (7 633 auta). Drugie miejsce zajęła Toyota C-HR Hybrid (4 450 aut), zaś trzecie RAV4 Hybrid (3 877 aut).
Źródło: Toyota
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…