Categories: E-mobility

Volkswagen ID.4 w wersji specjalnej 1ST już dostępny do zamawiania w Polsce

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST z ceną od 202 390 zł. W roku 2021 do oferty dołączy także wariant z niższą pojemnością akumulatora oraz wyposażony w mocniejszą jednostkę, dysponujący napędem na 4 koła.

Volkswagen ID.4 z akumulatorem o pojemności 77 kWh, który pozwala na pokonanie do 520 km (wg WLTP) i rozpędzający się do 100 km/h w 8,5 sekundy, dostępny jest początkowo w dwóch wersjach: ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max.

Liczba modeli tego elektrycznego SUV-a Volkswagena w wersjach dostępnych w chwili rozpoczęcia sprzedaży jest limitowana do 27 000 egzemplarzy. Gdy zostaną one wyprzedane, w ofercie znajdą się modele z fabrycznie skonfigurowanym wyposażeniem. Identycznie jak w przypadku ID.3, zawierać ono będzie wszystkie elementy jakie cieszą się największą popularnością na rynku, pogrupowane w pakiety. Dzięki tym predefiniowanym pakietom, oferta modelu jest jeszcze prostsza, a fabryka w Zwickau może szybciej wyprodukować i dostarczyć klientowi wybrany egzemplarz.

Debiutujący na rynku ID.4 w wersji 1ST jest wyposażony w 20-calowe obręcze kół, wewnętrzny pakiet Style i przyciemniane tylne szyby. Przednie fotele oraz kierownica są podgrzewane, a o dodatkowy nastrój we wnętrzu dba oświetlenie Ambiente dostępne w 30 kolorach. Pedały z elementami ze stali nierdzewnej, wzorem pierwotnych wersji ID.3 mają naniesione wzory Play&Pause, a na kierownicy znajduje się logo „1ST”. Komfort podróżowania podnosi dwustrefowa klimatyzacja Climatronic oraz podgrzewana przednia szyba. Seryjne w wersji 1ST są także system nawigacyjny Discover Pro, cztery wejścia USB typu C oraz liczne systemy asystujące jak monitorujący przestrzeń przed pojazdem Front Assist, predykcyjny tempomat ACC, oraz asystent pasa ruchu Lane Assist. Standardowe wyposażenie uzupełnia pompa ciepła, a także system do montażu haka, dzięki któremu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1.000 kg.



Volkswagen ID.4 – polskie ceny

Wyższa wersja Max w standardzie zawiera niemal wszystkie możliwe elementy wyposażenia. Są to m.in. matrycowe reflektory LED, tylne diodowe lampy w technologii 3D oraz 21-calowe obręcze kół. O jeszcze lepsze prowadzenie pojazdu dba progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i adaptacyjne zawieszenie DCC. Listwa pomiędzy reflektorami oraz zagłębienia klamek są podświetlane diodami LED. Wnętrze tej wersji jest bardzo komfortowe.

Volkswagen e-Crafter w wersji kamperowej dojechał aż na Nordkapp

Standardowo znajdują się w nim elektrycznie regulowane fotele, szklany panoramiczny dach, dźwiękochłonne szyby, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz elektrycznie podnoszona i opuszczana pokrywa bagażnika z systemem bezdotykowej obsługi „Easy Open&Close”. Wyposażenie z zakresu multimediów uzupełnia tu wyświetlacz head-up działający w technologii rozszerzonej rzeczywistości, 12-calowy ekran systemu infotainment i instalacja telefoniczna z funkcją bezprzewodowego ładowania. O najwyższy poziom wsparcia kierowcy dbają systemy asystujące Travel Assist, Side Assist oraz Emergency Assist.

Przestrzeń dla podróżujących i na bagaż

Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m. Kierowca i pasażerowie wsiadają do środka przez duże drzwi; w aucie siedzi się wysoko. Dzięki krótkim zwisom nadwozia i dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,77 m wnętrze jest przestronne jak w tradycyjnym SUV-ie o rozmiarach większych niż ID.4. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować i która nie jest połączona z tablicą rozdzielczą. Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry, a poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1.575 litrów. W bagażniku znajdują się siatka przytrzymująca bagaż, siatka oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej oraz podłoga o regulowanej wysokości.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

16 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

16 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

16 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago