Grupa AURES Holdings w tym roku sprzeda w swojej sieci AAA AUTO ok. 73.000 samochodów, co będzie piątym najlepszym wynikiem w 28-letniej historii firmy, pomimo pandemii koronawirusa. Grupa będzie się nadal rozwijać zwłaszcza w Polsce, gdzie w przyszłym roku planuje otworzyć nawet dziesięć centrów skupu i sprzedaży.
Grupa rozwija się także w Czechach i na Słowacji, gdzie zwiększa przestrzeń poszczególnych centrów samochodowych poprzez przebudowę lub relokację do korzystniejszych lokalizacji i w swojej strategii rozwoju w ciągu dwóch lat zainwestuje 5 mln euro w cyfryzację procedur sprzedaży i procesów wewnętrznych.
AAA Auto – ponad połowa używanych samochodów starszych niż 5 lat pochodzi z importu
„Pandemia mocno uderzyła w cały sektor motoryzacyjny. Na przełomie marca i kwietnia w Czechach oraz na Słowacjinasze centra samochodowe zostały całkowicie zamknięte, a swobodny przepływ osób został ograniczony w Polsce i na Węgrzech. Miało to istotny wpływ na wyniki sprzedaży. Niemniej jednak udało nam się stosunkowo szybko wznowić działalność. W sierpniu zbliżyliśmy się do około 90-ciu procent, a we wrześniu do prawie 100 procent. To duża różnica w porównaniu z rynkiem nowych samochodów, gdzie sprzedaż spadła o ponad jedną czwartą” – podkreśliła Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu grupy AURES Holdings, zarządzającej międzynarodową siecią AAA AUTO. W efekcie, w ramach sieci AAA AUTO, w ciągu 10 miesięcy sprzedano do tej pory 56 000 samochodów, z czego 31 700 w Czechach, 10 300 w Polsce, 10 700 na Słowacji i 2 550 na Węgrzech. Sieć posiada w stałej ofercie łącznie około 12 000 samochodów w Europie Środkowej, z czego ponad 2 000 w Polsce” – dodała Karolína Topolová.
Najczęściej sprzedawane samochody w sieci AAA AUTO przez 9 miesięcy 2020 roku | ||||
Republika Czeska | Polska | Słowacja | Węgry | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia | Opel Astra |
2. | Škoda Fabia | Ford Focus | Škoda Fabia | Ford Focus |
3. | Volkswagen Passat | Škoda Octavia | Volkswagen Passat | Suzuki Swift |
4. | Škoda Superb | Volkswagen Passat | Volkswagen Golf | Mazda 3 |
5. | Volkswagen Golf | Škoda Fabia | Kia Sportage | Škoda Octavia |
6. | Hyundai i30 | Opel Insignia | Škoda Superb | Volkswagen Passat |
7. | Škoda Rapid | Volkswagen Golf | Kia Ceed | Renault Megane |
8. | Ford Focus | Renault Clio | Ford Focus | Volkswagen Golf |
9. | Ford Mondeo | Opel Corsa | Hyundai i30 | Ford Mondeo |
10. | Kia Ceed | Dacia Duster | Opel Astra | Opel Corsa |
„Jesteśmy oczywiście wdzięczni za pomoc ekonomiczną udzielaną przez poszczególne rządy w państwach, w których działamy.Dzięki niej udało nam się utrzymać wiele miejsc pracy, które w przeciwnym razie musielibyśmy zlikwidować. Teraz możemy stopniowo wznowić ekspansję” – dodaje Karolína Topolová. AAA AUTO dobrze przygotowała się do drugiej fali pandemii.„Wykonujemy ozonową dezynfekcję samochodów i oddziałów. Do dyspozycji klientów dostępne są żele dezynfekcyjne i rękawiczki jednorazowe. W biurach klienci są oddzieleni od personelu ściankami ze szkła organicznego. Umożliwiamy również zakup samochodów on-line bez konieczności wizyty w oddziale” – wymienia Karolína Topolová.
Rozwój sieci AAA AUTO będzie kontynuowany, zwłaszcza w Polsce. Tej wiosny grupa obchodziła piątą rocznicę od ponownego wejścia na polski rynek. W tym czasie sprzedała 46.000 samochodów i obsłużyła prawie 100.000 klientów. Zgodnie z planami sprzed pandemii, w tym roku Polska miała stać się naszym drugim co do wielkości rynkiem po Czechach.
„W tym roku zaplanowaliśmy w Polsce sprzedaż do 20 tysięcy aut. Na Słowacji sprzedajemy około 18 tysięcy samochodów rocznie, ale ze względu na pandemię liczba ta będzie niższa. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku zrealizujemy tegoroczną planowaną sprzedaż. Aby osiągnąć cel na przyszły rok, chcemy do końca tego roku otworzyć w Polsce jeszcze cztery centra skupu w miastach powyżej 150.000 mieszkańców, a w zależności od rozwoju pandemii, także jedno centrum sprzedażowe. W przyszłym roku chcielibyśmy otworzyć w Polsce 3-5 oddziałów sprzedażowych w stolicach województw” – powiedziała Karolína Topolová.
Czeski oddział w Libercu przeniósł się do nowego, większego obiektu, ponieważ potrzebował znacznie większej powierzchni. W efekcie oferta centrum samochodowego wzrosła do 400 aut, czyli dwukrotnie więcej niż pierwotnie. „Całkowita inwestycja w uruchomienie centrum samochodowego wyniosła niemal 4 miliony koron. Do tego oczywiście trzeba doliczyć jeszcze wartość wystawianych aut, która wynosi około 70 mln koron. Budowa kosztowała około 85 milionów koron” – dodała Karolína Topolová. Na Węgrzech grupa prowadzi jedynie wyspecjalizowane centrum skupu.
Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest cyfryzacja sprzedaży i procesów wewnętrznych firmy. „Interesuje nas przede wszystkim szybsza obsługa klientów, bardziej indywidualne podejście i jeszcze wyższy poziom ich satysfakcji. Chcemy dostarczać jeszcze bardziej transparentnych informacji o poszczególnych samochodach. Naszym celem jest jak najdokładniejsze przeprowadzenie klienta przez wymagający proces zakupu i sprzedaży pojazdu” – podkreślił Stanislav Gálik, dyrektor wykonawczy laboratorium innowacji AuresLab, które pracuje nad innowacjami dla całej grupy AURES Holdings.
Cyfryzację znacznie przyspieszyła pandemia, ze względu na którą firma musiała przejść na sprzedaż samochodów online praktycznie z dnia na dzień po zamknięciu oddziałów w efekcie działań podjętych przez rząd. „To model, który chcemy rozwijać również w przyszłości.Cyfryzacja to jeden z naszych głównych kierunków” – podkreślił Stanislav Gálik.
Grupa zainwestuje łącznie 5 mln euro w cyfryzację w tym i przyszłym roku. Utworzono już 20 nowych miejsc pracy do realizacji projektów w tym obszarze.
Źródło: AAA Auto