Wiadomości

BMW 128ti zalicza ostatnie okrążenia testowe na torze Nürburgring

Nowy kompaktowy sportowiec BMW 128ti zalicza obecnie intensywne jazdy konfiguracyjne na pagórkowatych drogach regionu Eifel wokół Pętli Północnej toru Nürburgring i oczywiście bezpośrednio na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata. Szczególną uwagę poświęcamy przy tym dynamicznym właściwościom jezdnym nowej wersji BMW serii 1, która została konsekwentnie zaprojektowana z myślą o aktywnej radości z jazdy. Nowy model trafi na rynek w listopadzie 2020 roku.

BMW 128ti z napędem przednim plasuje się tuż za topowym modelem BMW serii 1, czyli BMW M135i xDrive, wykorzystując także jego nowo opracowany silnik o pojemności 2,0 litra. W BMW 128ti ten czterocylindrowy silnik z technologią BMW TwinPower Turbo dostarcza moc 195 kW (265 KM), umożliwiając sportowe osiągi, takie jak sprint od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy.

Prototypy BMW M4 Coupé i BMW M4 GT3 – pierwszy wspólny występ podczas MotoGPTM

Nowe BMW 128ti to jednak znacznie więcej niż tylko nowy wariant silnika w BMW serii 1. Oprócz licznych cech odróżniających je na zewnątrz i wewnątrz również cały układ jezdny i kierowniczy zostały specjalnie dostrojone, aby zapewnić bardzo sportową i zorientowaną na kierowcę dynamikę jazdy. Nowy kompaktowy sportowiec z napędem wyłącznie na przednie koła kieruje się tym samym do szczególnie młodej grupy docelowej, która koncentruje się na typowej dla BMW radości z jazdy.

Zaawansowane rozwiązania techniczne zapewniające wysoką precyzję i bezpośrednią reakcję

Nowe BMW 128ti jest standardowo wyposażone w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic oraz blokadę mechanizmu różnicowego Torsen zapewniającą lepszą trakcję na przedniej osi. Wyposażone jest w specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M obniżony o 10 milimetrów oraz układ BMW Performance Control, który został specjalnie dostosowany pod kątem większej zwinności. Specjalnie dostrojony układ kierowniczy zapewnia precyzyjne reakcje i bezpośrednią informację zwrotną. Ponadto BMW 128ti jest o około 80 kg lżejsze od BMW M135i xDrive z napędem na wszystkie koła, od którego przejmuje mocno naprężone łożyska stabilizatorów i stabilizatory. Jeszcze większą radość z jazdy zapewniają oferowane na życzenie bez dopłaty sportowe opony. Zgodne ze sportowymi osiągami samochodu hamowanie zapewniają przejęte od topowego modelu standardowe sportowe hamulce M.



Źródło: BMW



Redakcja

Recent Posts

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

11 godzin ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

1 dzień ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago