Prototypy BMW M4 Coupé i BMW M4 GT3 – pierwszy wspólny występ podczas MotoGPTM

Światowa premiera na torze Red Bull Ring: BMW M GmbH po raz pierwszy zaprezentowała na ulicy i torze wyścigowym swoje dwie ikony – prototypy nowego BMW M4 Coupé oraz nowego BMW M4 GT3. W ramach przygotowań do MotoGP „BMW M Grand Prix of Styria” oba samochody pojawiły się w zaprojektowanej specjalnie w tym celu folii maskującej, ponieważ ich ostateczny kształt zostanie pokazany w późniejszym terminie.

— Bardzo się cieszę, że możemy tu razem zaprezentować nowe BMW M4 Coupé i nowe BMW M4 GT3. Jako sponsor tytułowy „BMW M Grand Prix of Styria” i wieloletni partner posiadacza praw do MotoGP, firmy Dorna Sports, nie wyobrażam sobie lepszego miejsca na tę specjalną premierę. BMW M4 Coupé i jego wyścigowy odpowiednik BMW M4 GT3 to ikony BMW M GmbH i doskonałe przykłady transferu technologii ze sportów motorowych do produkcji seryjnej – i z powrotem. Oba pojazdy od samego początku były projektowane równolegle i dlatego mają te same geny — mówi Markus Flasch, dyrektor zarządzający BMW M GmbH, który sam zaliczył swoje pierwsze okrążenia na torze Red Bull Ring w BMW M4 Coupé.

BMW M GmbH rozpoczyna testy pierwszego BMW M3 Touring

Nowe BMW M4 Coupé, podobnie jak nowe BMW M3 Limuzyna i wszystkie inne wyczynowe samochody BMW M GmbH, będzie dostępne w dwóch wersjach silnikowych: oprócz wersji o mocy 353 kW (480 KM) z 6-biegową skrzynią manualną dostępny będzie również model Competition o mocy 375 kW (510 KM) z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. Wspólnym mianownikiem wszystkich BMW M4 jest nowo opracowany, wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo. Ta wysokowydajna jednostka napędowa została opracowana od samego początku na podstawie charakterystyki osiągów wywodzącej się bezpośrednio ze sportów motorowych. Korzystają na tym nie tylko zespoły BMW M Customer Racing, które będą startować w BMW M4 GT3 w licznych seriach GT na całym świecie – wynosi to również radość z jazdy seryjnymi samochodami BMW M4 na zupełnie nowy poziom. 

Dla Philippa Enga, który prowadził BMW M4 GT3, występ na austriackim torze był miłą zapowiedzią nadchodzącego roku: — Nie mogę się doczekać, aby wystartować w BMW M4 GT3 — mówi Austriak, który jeździ w mistrzostwach DTM za kierownicą ZF BMW M4 DTM. — Już w przyszłym roku BMW M4 GT3 zaliczy swoje pierwsze wyścigi i będzie mogło wykazać swoje osiągi w starciu z konkurencją. Jestem pewien, że ma ono wszystko, czego potrzeba, aby kontynuować długą i udaną tradycję samochodów BMW M w sporcie amatorskim GT.

Po udziale w wybranych wyścigach w 2021 roku BMW M4 GT3 2022 zastąpi ostatecznie BMW M6 GT3 jako topowy model w ofercie BMW dla sportu amatorskiego. Wyścigowe BMW M6 GT3 jest oferowane przez BMW M od 2016 r. i już w roku swego debiutu wygrało 24-godzinny wyścig Spa‑Francorchamps, aby dwa lata później przebić ten sukces podwójną wygraną.

Zanim jednak nowe BMW M4 Coupé zostanie faktycznie wypuszczone na ulicę i tor wyścigowy bez specjalnej folii maskującej, czekają je jeszcze ostatnie intensywne testy. Oficjalna światowa premiera zaplanowana jest na jesień 2020 r. Jedno wiadomo już dziś: również jeden z zawodników MotoGP, który kilka dni po prezentacji BMW M4 Coupé będzie walczył o punkty i miejsca na torze Red Bull Ring, także będzie miał przyjemność prowadzić ikonę BMW M GmbH. Zwycięzca „BMW M Grand Prix of Styria”, które odbędzie się w dniach 21–23 sierpnia, otrzyma bowiem ekskluzywne BMW M4 Coupé z generacji modelowej 2021.

Źródło: BMW