Mazda MX-30 – pierwsza publiczna prezentacja w Polsce

Krótko po wakacyjnym roadshow w wybranych punktach dealerskich Mazdy w Polsce, pierwszy elektryczny model Mazdy – MX-30 – został publicznie zaprezentowany na terenie łódzkiego centrum handlowego Manufaktura. Samochód uhonorowany już prestiżową nagrodą „Red Dot: Product Design 2020” zaparkował w przeszklonym kontenerze na Rynku Włókniarek Łódzkich tuż przy budynku zabytkowej elektrowni z 1912 r.

Jego ekspozycja planowana do 22 września 2020 r. połączona jest z zapowiedzią kolejnej edycji Łódź Design Festival, którego Mazda jest wieloletnim partnerem motoryzacyjnym. Główne wydarzenia ŁDF w tym roku planowane są w dniach 17-20 września.

Oprócz prezentacji samochodu, japońska marka jako organizator konkursu Mazda Design Experience 2020/2021 przygotuje wystawę WZROST autorstwa Agnieszki Bar, laureatki Mazda Design Award 2019, którą będzie można obejrzeć w dniach 18-30 września 2020 roku w łódzkim hotelu PURO.

„W tym roku, który dla nas jest wyjątkowy szukamy nowych pomysłów i eksperymentujemy z naszą obecnością w Łodzi podczas ŁDF, dlatego zdecydowaliśmy się na większą obecność w przestrzeni miejskiej niejako <<wychodząc>> do publiczności” – mówi Szymon Sołtysik, PR manager Mazda Motor Poland. „Hasło tegorocznej edycji festiwalu to PROGRES, a my zarówno wystawą Agnieszki Bar, jak i premierową obecnością elektrycznej Mazdy MX-30, która wytycza nowy kierunek w stuletniej historii marki, pokazujemy postęp w projektowaniu i podejściu do ekologicznie świadomej motoryzacji” – dodaje Sołtysik.

Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem marki w Polsce

Zwieńczeniem obecności Mazdy na Łódź Design Festival będzie wykład Alicji Patanowskiej, laureatki Mazda Design Award 2018 planowany na niedzielę, 20 września 2020 roku.

Mazda MX-30 to samochód, który ma wszystkie cechy charakteryzujące japońskiego producenta – doskonałe wzornictwo, przyjemność prowadzenia oraz innowacyjne rozwiązania. Dodatkowo jednak model ten stanowi odważny głos w świecie elektromobilności. Konstruując swój pierwszy elektryczny samochód, Mazda zdecydowała się pójść jak zwykle własną drogą, o czym świadczy oznaczenie MX (Mazda Experimental). Nawiązuje ono do modeli takich jak MX-5, które w swoich czasach przekraczały panujące w branży motoryzacyjnej konwencje i wyznaczały nowe trendy.

O dużych ambicjach konstruktorów i projektantów Mazdy świadczy chociażby fakt, że MX-30 czerpie z estetyki opartej na minimalizmie, prostocie oraz powściągliwości, którą znamy już z modeli takich jak CX-30 albo Nowa Mazda3. Jej design jest spójny z dotychczasowymi rozwiązaniami japońskiego producenta i jego filozofią projektowania – a równocześnie bardzo odległy od współczesnych samochodów elektrycznych, sprawiających wrażenie jedynie dodatków do akumulatorów.

MX-30 ma być autem bliskiej przyszłości, które czerpie z pasjonującej estetyki Mazdy, a przy okazji stanowi próbę zmierzania się z problemami cywilizacyjnymi, które dotykają nas już teraz, a nasilą się w najbliższych latach. Wnętrze tego modelu w 20 proc. zostało opracowane z wykorzystaniem tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu – przetworzone butelki PET – oraz bioplastiku, a następnie ozdobione wstawkami z naturalnego korka. Akumulator Mazdy MX-30 ma zaspokajać potrzeby użytkowników przy minimalnym obciążeniu środowiska. Mazda MX-30 to samochód „pomiędzy” podmiejskością i miastem, domem i pracą, czyli pojazd sprzyjający rekreacji.

„reKREACJA” to także hasło najnowszej edycji Mazda Design 2020/21. To wieloznaczne określenie, które odwołuje się zarówno do wartości recyklingu – tworzenia z materiału wcześniej już użytego i nadawanie nowemu przedmiotowi większej wartości i nowej jakości – jak również odnowy fizycznej i mentalnej. Codziennych aktywności podejmowanych dla relaksu, rozrywki lub osobistego rozwoju. Elektryczna Mazda MX-30 jest inspiracją w tej edycji konkursu.

Źródło: Mazda