Modernizacja wyglądu wnętrza
Wnętrze nowego modelu KONA zostało zaprojektowane tak, aby wyrazić bardziej wyrafinowany i nowoczesny wygląd. Charakteryzuje się surowym, ale wyrafinowanym wyglądem, który pasuje do śmiałego wyglądu nadwozia i jest atrakcyjny dla Klientów prowadzących aktywny tryb życia. Wygląd wraz z zastosowanymi, nowymi technologiami, we wnętrzu daje poczucie nowego poziomu jakości.
Nowa konsola jest odłączona od deski rozdzielczej, aby podkreślić jej poziomy układ. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie szerokiej i daje poczucie lekkości, tworząc przestronną atmosferę. W odpowiedzi na wymagania Klientów został dodany elektryczny hamulec postojowy, jako nowa funkcja zwiększająca wygodę.
Nowe oświetlenie ambientowe podświetla centralny uchwyt na kubek, a także przestrzeń na nogi po stronie pasażera i kierowcy, podkreślając lifestylowy charakter pojazdu.
Nowe dekory wokół głośników i wlotów powietrza zostały wykończone aluminium, zapewniając wyższy poziom jakości i wyrafinowania.
W nowym wnętrzu zastosowano nowe kolory i materiały. Gama dostępnym tapicerek obejmuje czarny materiał, z wzorem w pepitkę, tkaninę z elementami w kolorze czarnym i szarym oraz perforowaną skórę w kolorze czarnym, beżowym lub khaki.
Nowe technologie i łączność
Nowa KONA została wyposażona w najnowszą technologię i funkcje łączności w samochodzie. Nowością w tym modelu są cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, który po raz pierwszy pojawił się w i20 Nowej Generacji. Ponadto nowa Kona jest również dostępna 10,25-calowym ekran systemu multimediów i nawigacji, oferującym nowe funkcje łączności. Nowy ekran jest wyposażony w funkcję dzielenia ekranu i umożliwia jednoczesne połączenie z kilkoma urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth. Ponadto jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, która umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Klienci mogą mieć spersonalizowany profil użytkownika, który można przenieść do innych samochodów Hyundaia oferujących tę samą funkcję.
Nowa Kona jest również wyposażona w nowe funkcje wybierania głosowego. Kierowca może aktywować i sterować takimi funkcjami, jak klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek bocznych, a także ogrzewanie kierownicy za pomocą prostego polecenia głosowego.
Nowa Kona jest standardowo wyposażona w powiększony z siedmiu do ośmiu cali wyświetlacz multimediów oraz radio DAB. System został wyposażony w bezprzewodowe Android Auto i Apple Car Play, co oznacza, że Klienci nie muszą już używać kabla, aby podłączyć swoje telefony.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
Nowa Kona została wyposażona w szereg funkcji bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, które zapewniają spokój ducha. Inteligentny tempomat (SCC) został wyposażony w funkcję Stop & Go. Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), dostępny w połączeniu ze skrzynią DCT, został ulepszony. System aktywuje hamulce pojazdu, aby zapobiec kolizji, jeśli inny pojazd zostanie wykryty w martwym punkcie, a kierowca spróbuje zmienić pas.
Jedną z nowości w tym modelu jest ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), który ostrzega kierowcę, jeśli nie reaguje, gdy rusza poprzedzający pojazd. Kolejną jest asystent podążania na pasie ruchu (LFA), który automatycznie steruje układem kierowniczym, pomagając kierowcy utrzymać się na środku pasa.
Kolejną ulepszoną funkcją jest asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z pieszym, teraz wykrywającym również rowerzystów. FCA oprócz kamery wykorzystuje czujniki, aby lepiej wykrywać potencjalne kolizje. Dzięki temu system wykrywa więcej obiektów i z lepszą dokładnością, a także umożliwia działanie systemu nawet w złych warunkach pogodowych. Jeśli system wyczuje potencjalną kolizję, a kierowca nie zareaguje na czas, automatycznie aktywuje hamulce.
Asystent unikania kolizji z pojazdami podczas cofania (RCCA), również dostępny po raz pierwszym ze skrzynią DCT, działa tak, aby uniknąć kolizji podczas cofania, aktywując hamulce w przypadku wykrycia innego pojazdu. Jest to ulepszenie wcześniej dostępnego systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA), który jedynie ostrzegał.
Kolejną unikalną cechą nowego modelu Kona jest system monitorowania tylnej kanapy (RSA), który ostrzega kierowcę, gdy ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, gdy wychodzi z pojazdu. Kolejna funkcja bezpieczeństwa przeznaczona jest przede wszystkim dla ochrony dzieci, funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW) ma na celu ostrzeganie pasażerów chcących wysiąść pasażerów, jeśli nie jest to wtedy bezpieczne.
Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) wykorzystuje nawigację samochodu lub przednią kamerę do określenia aktualnego ograniczenia prędkości i wyświetla je na zestawie wskaźników i ekranie systemu nawigacji. Jeśli kierowca przekroczy ograniczenie prędkości, zostanie wyświetlone ostrzeżenie.
Ponadto, nowa Kona jest teraz dostępna z systemem eCall, który automatycznie ostrzega służby ratownicze, jeśli zostaną uruchomione poduszki powietrzne lub naciśnięty zostanie przycisk eCall.
Nowe sportowe i przyjazne dla środowiska układy napędowe
Gama układów napędowych nowego modelu Kona osiąga nowe szczyty pod względem osiągów i wydajności. Na szczycie gamy znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT), która zapewnia moc 198 KM. Ten mocny, sportowy układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła.
Aby zwiększyć poprawić efektywność, nowa Kona będzie dostępna z 48-woltowym napędem hybrydowym. Technologia ta jest standardowo stosowana w silniku wysokoprężnym Smartstream o pojemności 1,6 litra o mocy 136 KM. Wyposażonym w skrzynię 7DCT lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT), a także dostępnym z opcjonalnym napędem na cztery koła. Silnik benzynowy 1.0 T-GDI Smartstream o mocy 120 KM można również wyposażyć w 48-woltowy układ hybrydowy i skrzynię 6iMT jako opcję.
Po raz pierwszy zastosowane w nowym i30 oraz i20 Nowej Generacji, sprzęgło w skrzyni iMT działa wyłącznie elektronicznie, bez jakiegokolwiek mechanicznego połączenia. iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego.
Silnik 1.0 T-GDI Smartstream występuje również bez technologii hybrydowej i można go połączyć z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Kona Hybrid
Nowa Kona również będzie dostępna w wersji hybrydowej, która została dodana do gamy modelu Kona w 2019 roku. Hybrydowy układ napędowy zawiera silnik 1.6 GDI i silnik elektryczny, a łączna moc układu wynosi 141 koni mechanicznych, która trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Silnik elektryczny o mocy 44 KM (32 kW) czerpie energię z polimerowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,56 kWh.
Całkowicie nowa Kona N Line i nowa Kona pojawią się w europejskich salonach pod koniec roku, a na początku 2021 roku dołączy nowa Kona Hybrid.