Światowa premiera na torze Red Bull Ring: BMW M GmbH po raz pierwszy zaprezentowała na ulicy i torze wyścigowym swoje dwie ikony – prototypy nowego BMW M4 Coupé oraz nowego BMW M4 GT3. W ramach przygotowań do MotoGP „BMW M Grand Prix of Styria” oba samochody pojawiły się w zaprojektowanej specjalnie w tym celu folii maskującej, ponieważ ich ostateczny kształt zostanie pokazany w późniejszym terminie.
— Bardzo się cieszę, że możemy tu razem zaprezentować nowe BMW M4 Coupé i nowe BMW M4 GT3. Jako sponsor tytułowy „BMW M Grand Prix of Styria” i wieloletni partner posiadacza praw do MotoGP, firmy Dorna Sports, nie wyobrażam sobie lepszego miejsca na tę specjalną premierę. BMW M4 Coupé i jego wyścigowy odpowiednik BMW M4 GT3 to ikony BMW M GmbH i doskonałe przykłady transferu technologii ze sportów motorowych do produkcji seryjnej – i z powrotem. Oba pojazdy od samego początku były projektowane równolegle i dlatego mają te same geny — mówi Markus Flasch, dyrektor zarządzający BMW M GmbH, który sam zaliczył swoje pierwsze okrążenia na torze Red Bull Ring w BMW M4 Coupé.
Nowe BMW M4 Coupé, podobnie jak nowe BMW M3 Limuzyna i wszystkie inne wyczynowe samochody BMW M GmbH, będzie dostępne w dwóch wersjach silnikowych: oprócz wersji o mocy 353 kW (480 KM) z 6-biegową skrzynią manualną dostępny będzie również model Competition o mocy 375 kW (510 KM) z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. Wspólnym mianownikiem wszystkich BMW M4 jest nowo opracowany, wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo. Ta wysokowydajna jednostka napędowa została opracowana od samego początku na podstawie charakterystyki osiągów wywodzącej się bezpośrednio ze sportów motorowych. Korzystają na tym nie tylko zespoły BMW M Customer Racing, które będą startować w BMW M4 GT3 w licznych seriach GT na całym świecie – wynosi to również radość z jazdy seryjnymi samochodami BMW M4 na zupełnie nowy poziom.
Dla Philippa Enga, który prowadził BMW M4 GT3, występ na austriackim torze był miłą zapowiedzią nadchodzącego roku: — Nie mogę się doczekać, aby wystartować w BMW M4 GT3 — mówi Austriak, który jeździ w mistrzostwach DTM za kierownicą ZF BMW M4 DTM. — Już w przyszłym roku BMW M4 GT3 zaliczy swoje pierwsze wyścigi i będzie mogło wykazać swoje osiągi w starciu z konkurencją. Jestem pewien, że ma ono wszystko, czego potrzeba, aby kontynuować długą i udaną tradycję samochodów BMW M w sporcie amatorskim GT.
Po udziale w wybranych wyścigach w 2021 roku BMW M4 GT3 2022 zastąpi ostatecznie BMW M6 GT3 jako topowy model w ofercie BMW dla sportu amatorskiego. Wyścigowe BMW M6 GT3 jest oferowane przez BMW M od 2016 r. i już w roku swego debiutu wygrało 24-godzinny wyścig Spa‑Francorchamps, aby dwa lata później przebić ten sukces podwójną wygraną.
Zanim jednak nowe BMW M4 Coupé zostanie faktycznie wypuszczone na ulicę i tor wyścigowy bez specjalnej folii maskującej, czekają je jeszcze ostatnie intensywne testy. Oficjalna światowa premiera zaplanowana jest na jesień 2020 r. Jedno wiadomo już dziś: również jeden z zawodników MotoGP, który kilka dni po prezentacji BMW M4 Coupé będzie walczył o punkty i miejsca na torze Red Bull Ring, także będzie miał przyjemność prowadzić ikonę BMW M GmbH. Zwycięzca „BMW M Grand Prix of Styria”, które odbędzie się w dniach 21–23 sierpnia, otrzyma bowiem ekskluzywne BMW M4 Coupé z generacji modelowej 2021.
Źródło: BMW
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…