Rolls-Royce o inżynieryjnych rozwiązaniach dla nowego Ghosta

Pierwszy Ghost z Goodwood powstał z myślą o grupie klientów, którzy korzystali ze swoich Rolls-Royce’ów w zupełnie wyjątkowy sposób. Osoby te oczekiwały samochodu, który dostarczy nieskazitelnych doznań z jazdy z szoferem, jak i kontaktu z pełną energii dynamiczną osobowością, gdy zdecydują się, by samemu usiąść za kierownicą.

W 2009 roku, kiedy Rolls-Royce zadebiutował na rynku, ta grupa liderów biznesu, fundatorów i przedsiębiorców była spójna w swoich wrażeniach twierdząc, że marka stworzyła produkt, który perfekcyjnie wypośrodkowuje odpowiedzi na ich oczekiwania.

Kiedy ci klienci zostali poinformowani, że Rolls-Royce przymierza się do prac nad nowym Ghostem, ich prośba była prosta: stwórzcie samochód, który służyłby w jeszcze większym zakresie; byłby jeszcze bardziej wyrafinowanym pojazdem do bycia wożonym i przynoszącym jeszcze więcej radości,gdy samemu się go prowadzi.

By w pełni odpowiedzieć na to wyzwanie, inżynierowie Rolls-Royce’a odrzucili pomysł, by zbudować samochód na istniejącej platformie. W zamian skonfigurowali stworzoną przez Rolls-Royce’a konstrukcję tak, aby zawrzeć w niej elementy charakterystyczne dla obecnego portfolio marki takie, jak napęd na cztery koła i czterokołowy układ kierowniczy przy jednoczesnemu dostosowaniu konstrukcji do rozwiązań wzmacniających słynne poczucie poruszania się na latającym dywanie i dynamikę samochodu.

Kluczowym osiągnięciem jest składający się z trzech elementów system Planar. Pierwszy z nich to mechanizm Upper Wishbone Damper zamontowany nad przednim mocowaniem zawieszenia, dzięki któremu jest możliwa jeszcze bardziej stabilna i komfortowa jazda. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie jest owocem trzech lat pracy. Drugim jest Flagbearer, który – wykorzystując kamery do monitorowania drogi przed samochodem – przygotowuje zawieszenie na wszelkie zmiany w nawierzchni. Zaś trzeci to Satelite Aided Transmission, który pobiera informacje z GPS, aby dobrać optymalny bieg do pokonania kolejnych zakrętów. System Planar pozwala nowemu Ghostowi przewidywać i reagować na najbardziej wymagające nawierzchnie dróg.

Podczas projektowania inżynieryjnego zadaniem specjalistów zajmujących się podwoziem i zawieszeniem nowego Ghosta, było regularne prezentowanie postępów prac innym departamentom oraz pokazywanie, jak te ważne osiągnięcia odpowiadają na oczekiwania klientów. Rolls-Royce wybrał elementy z tych wewnętrznych spotkań, aby pokazać inżynieryjną substancję nowego Ghosta, która wzmacnia jego wizerunek jeszcze przed oficjalną premierą zaplanowaną na jesień 2020.

Jonathan Simms, New Ghost Engineering Lead, mówi: “Zwolennicy Ghosta spośród naszych klientów powiedzieli nam, że jest to najbardziej przyciągający samochód z ich kolekcji. Kochają jego nieskomplikowany i wszechstronny charakter. Nie próbuje być sportowym samochodem ani efekciarskim gadżetem – po prostu jest wyjątkowy i wyjątkowo prosty. Kiedy przyszło nam tworzyć nowego Ghosta – takiego, który miał przyćmić niezwykłego poprzednika – zespół inżynierów zaczynał od początku. Rozwinęliśmy naszą konstrukcję, dzięki czemu stworzyliśmy samochód jeszcze bardziej dynamiczny, jeszcze bardziej luksusowy, a przede wszystkim jeszcze bardziej przyjazny w użytkowaniu.”

Środkiem, który marka wybrała, by przekazać swoją wiedzę, jest animacja, popularne medium, które przemawia swoją estetyką. Grafiki stworzone przez uznanego ilustratora, Charliego Davisa, zostały zaanimowane dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii modelowania. Wszystko po to, by spójnie i pięknie przedstawić treści dotyczące nowego Ghosta.

Obok animacji, dostępna jest również seria podkastów, których tematem są odkrycia marki i insighty, które zostały zaadoptowane do substancji nowego Ghosta. Rozmowy prowadzone przez Johannę Agerman Ross, Curator of Twentieth Century and Contemporary Furniture and Product Design at the Victoria & Albert Museum w Londynie, są dostępne w aplikacjach: Apple, Google, Spotify oraz Deezer.

Źródło: Rolls-Royce / Auto Fus