E-mobility

Volkswagen ID.3 – prezentacja oferty modelu w Polsce już w sierpniu 2020 r.

Przełomowy ID.3 rozpoczyna trzeci, wielki rozdział w historii marki Volkswagen. Tak jak Garbus czy Golf, ten wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny kompaktowy samochód wyznacza początek nowej epoki. Osoby, które jako pierwsze chcą zostać posiadaczami Volkswagena ID.3, od początku lipca mogą zapoznać się z ofertą modelu w limitowanej wersji 1ST, dostępnego za pośrednictwem strony internetowej. Już 26 sierpnia marka przedstawi polską ofertę seryjnej wersji modelu ID.3.

Debiut ID.3 na polskich drogach zbliża się wielkimi krokami. Te osoby, które będą chciały stać się jednymi z pierwszych posiadaczy przełomowego samochodu marki Volkswagen, mogą już teraz za pośrednictwem strony internetowej wybrać wymarzony samochód spośród dostępnych egzemplarzy ID.3 w wersji 1ST (są to wyprodukowane już auta, dostępne w magazynach marki). Seryjna wersja modelu będzie oferowana w atrakcyjnych cenach, a struktura oferty uwzględni kilka wersji wyposażenia, skonfigurowanych w sposób odpowiadający zróżnicowanym preferencjom klientów.

ID.3 ma dla Volkswagena ogromne znaczenie i stanowi demonstrację strategicznego kierunku, który obrała marka. Modułowa platforma MEB, na której zbudowano ID.3 tworzy techniczną podstawę dla wielkiej ofensywy Volkswagena w dziedzinie elektrycznych aut i umożliwia skonstruowanie na niej kolejnych modeli. Platforma MEB pozwala wykorzystać wszystkie zalety elektrycznego napędu – dzięki niej ID.3 wyróżnia się bardzo obszernym wnętrzem, znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz zasięgiem wynoszącym nawet do 549 km (według normy WLTP). Podczas dalekich podróży atutem okazuje się z kolei możliwość szybkiego naładowania baterii.

Akumulator umieszczono w podłodze samochodu, co sprawia, że punkt ciężkości auta znajduje się nisko – dzięki temu okazuje się ono bardzo łatwe i wdzięczne w prowadzeniu. Elektryczny silnik napędza tylne koła zapewniając doskonałą trakcję. Podczas hamowania silnik odzyskuje energię, która jest następnie gromadzona z powrotem w baterii.



Elektryczny napęd Volkswagena ID.3

ID.3 w pierwszej fazie będzie dostępny z dwoma pojemnościami akumulatorów do wyboru. W późniejszym etapie do oferty dołączy wersja Pure, której akumulator  pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu, dostępna w cenie wynoszącej mniej niż 130.000 złotych. Ofertę modelu, która zostanie zaprezentowana w sierpniu, otworzy ID.3 Pro Performance. Pojemność jego akumulatora wynosi 58 kWh, co pozwala na pokonanie do 426 km (wg normy WLTP). Elektryczny silnik osiąga moc 150 kW (204 KM), co przekłada się na przyspieszenie wynoszące 7,3 s od 0 do 100 km/h. W terminie późniejszym pojawi się wersja o mocy 107 kW (146 KM). ID.3 Pro S dysponuje akumulatorem o pojemności wynoszącej 77 kWh, jego zasięg to 549 km (wg normy WLTP), a moc silnika wynosi również 150 kW (204 KM). Bieżące koszty eksploatacji ID.3 są znacznie niższe niż samochodów z konwencjonalnym napędem.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży modele Pro Performance i Pro S będą dostępne w siedmiu wersjach, zawierających najchętniej wybierane przez klientów elementy wyposażenia. Takie rozwiązanie sprawia, że wybór optymalnej wersji jest prosty, a fabryka w Zwickau może szybciej wyprodukować i dostarczyć zamówiony egzemplarz.

ID.3 można wyposażyć w liczne elementy z zakresu stylistyki, multimediów i komfortu oraz w szeroki wachlarz systemów asystujących. Są wśród nich tak nowoczesne rozwiązania, jak wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której na przedniej szybie auta wyświetlane są informacje w formie trójwymiarowych grafik. System Travel Assist reguluje odstęp od poprzedzającego samochodu i utrzymuje ID.3 na wybranym pasie ruchu. Z kolei matrycowe diodowe reflektory zapewniają zmienny rozdział światła, dostosowany do warunków na drodze. Jeśli zaś kierowca zechce otworzyć samochód korzystając z systemu bezkluczykowej obsługi Keyless Access, wybrane moduły reflektorów uruchomią się, emitując powitalne oświetlenie.

Źródło: Volkswagen

 



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

13 godzin ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

4 dni ago