Wiadomości

Samochody koncepcyjne PEUGEOT – laboratorium pomysłów

Dla PEUGEOT samochód koncepcyjny nie jest wyłącznie sztuką dla sztuki, lecz stanowi nieodłączny składnik strategii marki. Jest esencją jej wizerunku, materiałem i inspiracją dla długofalowej stylistycznej i technologicznej wizji przyszłych modeli. To odpowiednik „haute couture” jako przeciwieństwa masowej produkcji w świecie mody.

Wszystkie tworzone przez PEUGEOT samochody koncepcyjne są całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy, aby każdy mógł w pełni docenić ich zalety – również w ruchu. Od wielu lat samochody koncepcyjne PEUGEOT mają realistyczne wymiary (konstrukcji oraz kół), i są wyposażone w szereg elementów łatwych do wdrożenia w modelach seryjnych.

Historia konceptów PEUGEOT

Modele studyjne czerpią inspirację z mającej 210 lat tradycji marki i mają ważny udział w budowaniu jej tożsamości. Pierwszy projekt o cechach samochodu koncepcyjnego powstał w 1984 roku – był to PEUGEOT Quasar, który pokazał poziom umiejętności technologicznych marki. Konstruktorzy i styliści dostali wolną rękę i mogli stworzyć przedmiot swoich marzeń, wolny od ograniczeń seryjnej produkcji. Kształt nadwozia, stworzony na bazie szkicu Erica Bertheta, był dziełem Gérarda Weltera, ówczesnego stylisty PEUGEOT. Gérard Welter został później twórcą stylu PEUGEOT 205, a w latach 1998-2007 dyrektorem ds. stylu marki. Futurystyczne jak na tamte czasy wnętrze zaprojektował Paul Bracq. Zawieszenie powstało na bazie zawieszenia legendarnego PEUGEOT 205 Turbo 16. Podobnie jak silnik, którego moc została zwiększona do 600 KM.



Kolejne samochody koncepcyjne miały zawsze związek ze światem sportów samochodowych, tak bliskim Gérardowi Welterowi. PEUGEOT Proxima, zaprezentowany między innymi na „Goodwood Festival of Speed”, był napędzany silnikiem V6 biturbo o mocy 680 KM. PEUGEOT Oxya z podobnym silnikiem osiągnął na torze wyścigowym Nardo w 1988 roku prędkość 350 km/h.

Fotele PEUGEOT – supertechnologia prostego elementu wyposażenia

W roku 2010, kiedy na czele dyrekcji ds. stylu stanął Gilles Vidal, pojawił się samochód koncepcyjny PEUGEOT SR1,otwierający nową epokę w historii designu PEUGEOT.

W 2012 roku PEUGEOT Onyx był pierwszą zapowiedzią nowego stylu marki. Zastosowano w nim nowe rodzaje materiałów, takie jak surowa miedź, a logo marki znalazło się w centralnym punkcie grilla. Linia „Onyx” stała się też pierwszym manifestem mobilności bez granic, w ramach którego powstały także studyjne modele roweru i skutera.

Kolejnymi stylistycznymi „manifestami” marki stały się takie modele koncepcyjne jak 308 R HYBRID czy 508 PEUGEOT Sport Engineered,zaprojektowane we współpracy z PEUGEOT Sport. Ten ostatni model dał początek wersji seryjnej. Podobnie było w przypadku modelu 20♥, który był bazą dla 206 CC, czy też PEUGEOT RCZ Concept dla seryjnego coupé o tej samej nazwie.

Źródło: PEUGEOT



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

12 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

13 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago