E-mobility

Volkswagen e-Bulli ukierunkowany na elektryczną współczesność

Coraz częściej słyszymy o przebudowie klasyków z silnikami spalinowymi na napęd elektryczny. Powstało już nawet kilka firm specjalizujących się w realizacji takich projektów. Czy to ma sens?

Zapewne ciekawym przykładem, który powinien przekonać niedowiarków jest Volkswagen T1 Samba Bus. Ten egzemplarz został wyprodukowany w Hanowerze w 1966 roku, a przez prawie pół minionego stulecia jeździł po drogach Kaliforni. Jego renowacją zajęli się specjaliści ze spółki Volkswagen Group Components przy współpracy ze spółka Eclassics.

Najważniejsza zmianą było zamontowanie w miejsce dotychczasowego boksera o mocy 32 KW na jednostkę elektryczną o mocy 61 kW, który pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 130 km/h (T1 osiągał tylko 105 km/h). Nowy system napędowy ma maksymalny moment obrotowy 212 Nm, co jest dwa razy więcej niż oferowała seryjna jednostka benzynowa, czyli 102 Nm.

Volkswagen Garbus z placem zabaw na pokładzie

Tak samo jak w przypadku wersji z silnikiem benzynowym, silnik elektryczny napędza tylna oś. Na pokładzie zamontowano akumulatory o pojemności 45 kWh, które można ładować z domowego gniazdka. Jedno doładowanie wystarczy na pokonanie dystansu 200 km.



Wszystkie elementy napędu elektrycznego dostarczyła spółka Volkswagen Group Components ze swojej fabryki w Kassel, a zakład w Brunszwiku dostarczył moduły do litowo-jonowych akumulatorów, które zamontowano pod podłogą pojazdu.

Podczas renowacji T1 dokonano także modyfikacji wnętrza, w którym jednak zachowano dotychczasowy charakter. Zamontowano przesuwne okno dachowe oraz podłogę z masywnego drewna, która przypomina pokład łodzi. Nowa jest też deska rozdzielcza i okrągłym prędkościomierzem w stylu retro. System audio oferuje DAB+, Bluetooth i USB.

Niemiecka spółka Eclassics ma w swojej ofercie „elektryczne przebudowy” nie tylko Volkswagena T1, ale także modele T2 i T3.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

11 godzin ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

1 dzień ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

1 dzień ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

2 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

3 dni ago