Nowa spółka, która powstanie po połączeniu włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles z francuską PSA Group, przyjmie nazwę Stellantis. Nie zmienia się jednak loga poszczególnych marek produkujących samochody.
Ta fuzja utworzy czwartego pod względem wielkości największego na świecie producenta samochodów, za koncernami Volkswagen, Toyota i Renault-Nissan.
STELLANTIS pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”, oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe i ambitne połączenie legendarnych marek motoryzacyjnych i silnych kultur korporacyjnych, które razem tworzą jednego z nowych liderów w nadchodzącej erze mobilności, zachowując jednocześnie wszystkie swoje wyjątkowe wartości, jak i cenne elementy składowe.
Części STELLANTIS połączy skala prawdziwie globalnego biznesu, opartego na głębokim talencie, know-how i zasobach zdolnych do zapewnienia zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności w nadchodzących dziesięcioleciach. Łacińskie korzenie w nazwie są hołdem dla bogatej historii dwóch spółek założycielskich, a odwołanie się do astronomii oddaje prawdziwego ducha optymizmu, energii i odnowy, który napędza tę zmieniającą branżę fuzję.
Proces tworzenia nowej nazwy rozpoczął się wkrótce po ogłoszeniu Umowy o połączeniu (Combination Agreement), a kierownictwo wyższego szczebla obu spółek, przy wsparciu Publicis Group, było aktywnie zaangażowane w cały proces.
Nazwa STELLANTIS będzie używana wyłącznie na poziomie Grupy, jako marka korporacyjna (Corporate Brand). Kolejnym krokiem w tym procesie będzie prezentacja logo, które wraz z nazwą będą stanowić identyfikację nowej Grupy. Nazwy i logo marek wchodzących w skład Grupy STELLANTIS pozostaną niezmienione.
Jak wcześniej podano, przewiduje się, że zakończenie fuzji nastąpi w pierwszym kwartale 2021 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków domknięcia fuzji, w tym uzyskania zgody akcjonariuszy obu spółek na ich Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu oraz spełnienia wymogów antymonopolowych i innych wymogów regulacyjnych.
W nowej grupie znajda się marki z PSA Grupe – Peugeot, Citroën, Opel, DS i FCA – Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo, Lancia i Ram. Łącznie produkcja powinna osiągnąć granicę 8,7 mln samochodów.
Źródło: FCA / PSA
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…