Nowa spółka, która powstanie po połączeniu włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles z francuską PSA Group, przyjmie nazwę Stellantis. Nie zmienia się jednak loga poszczególnych marek produkujących samochody.
Ta fuzja utworzy czwartego pod względem wielkości największego na świecie producenta samochodów, za koncernami Volkswagen, Toyota i Renault-Nissan.
STELLANTIS pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”, oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe i ambitne połączenie legendarnych marek motoryzacyjnych i silnych kultur korporacyjnych, które razem tworzą jednego z nowych liderów w nadchodzącej erze mobilności, zachowując jednocześnie wszystkie swoje wyjątkowe wartości, jak i cenne elementy składowe.
Części STELLANTIS połączy skala prawdziwie globalnego biznesu, opartego na głębokim talencie, know-how i zasobach zdolnych do zapewnienia zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności w nadchodzących dziesięcioleciach. Łacińskie korzenie w nazwie są hołdem dla bogatej historii dwóch spółek założycielskich, a odwołanie się do astronomii oddaje prawdziwego ducha optymizmu, energii i odnowy, który napędza tę zmieniającą branżę fuzję.
Proces tworzenia nowej nazwy rozpoczął się wkrótce po ogłoszeniu Umowy o połączeniu (Combination Agreement), a kierownictwo wyższego szczebla obu spółek, przy wsparciu Publicis Group, było aktywnie zaangażowane w cały proces.
„Korzystna Przesiadka” do Fiata z rozliczeniem używanego auta
Nazwa STELLANTIS będzie używana wyłącznie na poziomie Grupy, jako marka korporacyjna (Corporate Brand). Kolejnym krokiem w tym procesie będzie prezentacja logo, które wraz z nazwą będą stanowić identyfikację nowej Grupy. Nazwy i logo marek wchodzących w skład Grupy STELLANTIS pozostaną niezmienione.
Jak wcześniej podano, przewiduje się, że zakończenie fuzji nastąpi w pierwszym kwartale 2021 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków domknięcia fuzji, w tym uzyskania zgody akcjonariuszy obu spółek na ich Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu oraz spełnienia wymogów antymonopolowych i innych wymogów regulacyjnych.
W nowej grupie znajda się marki z PSA Grupe – Peugeot, Citroën, Opel, DS i FCA – Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo, Lancia i Ram. Łącznie produkcja powinna osiągnąć granicę 8,7 mln samochodów.
Źródło: FCA / PSA