Nowy Fiat 500 zadebiutował na Kwirynale i w Palazzo Chigi

W piątek 3 lipca 2020 roku, nowy Fiat 500 miał swój debiut na szczeblu instytucjonalnym Włoch. Najpierw w Palazzo del Quirinale, gdzie John Elkann, prezes FCA, Pietro Gorlier, dyrektor operacyjny FCA na region EMEA oraz Olivier François, prezes Fiat Brand Global, zaprezentowali prezydentowi Republiki Włoskiej, Sergio Mattarelli, ten całkowicie elektryczny samochód koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Następnie zarząd FCA udał się do Palazzo Chigi, by zaprezentować nową 500 Giuseppe Conte, premierowi Włoch.

Na Kwirynale samochód został zaprezentowany na dziedzińcu Pałacu Prezydenckiego. John Elkann, Pietro Gorlier i Olivier François wyjaśnili prezydentowi Mattarelli, dlaczego trzecia generacja Fiata 500 stanowi w pełni włoską odpowiedź na zrównoważoną mobilność jutra.

Nowy Fiat 500 „la Prima” w wersji hatchback

Nowy Fiat 500 BEV został wymyślony, zaprojektowany i skonstruowany w Turynie. Jest to prawdziwy produkt „Made at Fiat” i „Made in Turin”.To kolejny doskonały przykład kreatywności i innowacyjności, z których Koncern i miasto, w którym ponad 120 lat temu powstał Fiat, są dumne. Świadczą o tym również wszystkie inicjatywy e-Mobility, podjęte w zakładzie Mirafiori. Należą do nich m.in. projekt pilotażowy Vehicle-to-Grid (V2G), który, po jego całkowitym zakończeniu, będzie największym tego typu zakładem na świecie. Do końca 2021 roku infrastruktura będzie w stanie służyć podłączeniu nawet 700 samochodów elektrycznych i świadczyć usługi ultraszybkiej sieci energetycznej dla operatora sieci przesyłowej, a także ładowaniu samych samochodów.

Po południu kadra kierownicza FCA odwiedziła siedzibę włoskiego rządu, by spotkać się z premierem Giuseppe Conte, któremu zaprezentowano nowego Fiata 500 na dziedzińcu Palazzo Chigi. To idealna okazja, aby potwierdzić zaangażowanie FCA we wdrażanie szerokiego planu inwestycyjnego dla Włoch, bowiem  wiele inwestycji zostało już uruchomionych w lokalnych, włoskich zakładach. Plan opiera się na transformacji włoskiego przemysłu motoryzacyjnego z myślą o przyszłości niskoemisyjnej, w której główną rolę odgrywać będą samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym.

By wyobrazić sobie przyszłość 500, marka Fiat powróciła do korzeni słynnego modelu. To samo miało miejsce dla pierwszej generacji, która w latach 60. zaoferowała wszystkim wolność i mobilność. Fiat 500 stał się prawdziwym zjawiskiem społecznym i rozkochał w sobie świat. To samochód, który zawsze odnosił liczne sukcesy i który już od chwili swojej premiery, 63 lata temu, stał się ikoną. W 2007 roku, wraz z drugą generacją modelu, 500 stała się doskonałym przykładem włoskiej mody i stylu, które podbiły świat.

W czasach, gdy oczekuje się, że mobilność będzie bardziej zrównoważona, połączona ze światem i autonomiczna, respektując coraz bardziej rygorystyczne przepisy, trzecia generacja Fiata 500 znów wchodzi do gry, oferując styl i niepowtarzalną przyjemność z jazdy, wraz z jego symboliczną wartością, wyjątkową stylistyką i silnym charakterem, które stały się nieodłączną częścią zbiorowej podświadomości.

Podobnie jak w latach 60., gdy Fiat 500 zmotoryzował Włochy i spopularyzował masową mobilność, przenosząc włoską kulturę i nonszalancję na wyższy poziom, tak teraz nowa 500 wnosi pozytywną energię i ożywienie, oferując nowy wymiar i charakter elektrycznej, zrównoważonej mobilności w mieście i poza nim.

Źródło: FCA