E-mobility

Nissan LEAF z najwyższą wartością rezydualną wśród samochodów elektrycznych

Po trzech latach wynajmu samochodu elektrycznego to właśnie flagowy model japońskiego producenta traci najmniej. Jak wynika z raportu Info-Ekspert – firmy zajmującej się profesjonalną wyceną wartości pojazdów – Nissan LEAF jest niekwestionowanym liderem, zachowując najwyższą wartość w porównaniu z ceną zakupu nowego pojazdu. Wartość rezydualna tego modelu po trzyletnim użytkowaniu, lub przejechaniu 45 tys. km, wynosi aż 63,3 procent. To doskonały wynik.

Jak komentuje Dariusz Wołoszka, Kierownik Działu Wartości Rezydualnych Info-Ekspert: „Atuty, które wpływają na tak niski ubytek wartości Nissana LEAF to m.in. postrzeganie japońskiej marki na rynku wtórnym, bardzo atrakcyjna cena zakupu, wysoki zasięg, doskonałe właściwości jezdne, szeroki wachlarz systemów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym zachowana funkcjonalność typowego auta kompaktowego – przestronna kabina i duży, praktyczny bagażnik.”

Na podobne argumenty wskazuje Kamil Wieczorkowski, Corporate Sales Manager w Nissan Sales CEE, który zwraca uwagę na fakt, że dla przedsiębiorców to właśnie relacja wartości odkupu do ceny początkowej zakupionej floty jest najistotniejszym elementem w wyborze pojazdu: „Tym parametrem określana jest opłacalność korzystania z firmowych samochodów. Nissan LEAF, zachowując po trzyletniej eksploatacji tak wysoką wartość, jest poważnym graczem rynkowym, który może wpływać na wzrost zainteresowania pojazdami zeroemisyjnymi w firmowych flotach.”

Etykieta kierowcy samochodu elektrycznego według Nissana

Kołem napędowym rynku samochodów elektrycznych jest też zmiana myślenia użytkowników, w szczególności w segmencie biznesowym, gdzie zakup pojazdu elektrycznego nie jest już jedynie działaniem wizerunkowym, a dobrze skalkulowaną inwestycją.



Jak podkreśla Dariusz Wołoszka: „Niedawno przyjęte regulacje takie jak zwolnienie pojazdów elektrycznych z akcyzy, wyższy limit amortyzacji, czy nawet obligatoryjny procentowy udział samochodów elektrycznych we flotach instytucji publicznych, wszystkie te czynniki wpływają na wzrost sprzedaży bezemisyjnych pojazdów w Polsce.”

Nie bez znaczenia jest także rozwijająca się infrastruktura ładowania, darmowe parkowanie czy możliwość korzystania z buspasów, które powodują, że segment ten staje się coraz bardziej popularny. Z roku na rok zwiększa się też wybór wśród oferowanych samochodów elektrycznych.

Jak zauważa Dorota Pajączkowska PR Manager w Nissan Sales CEE: „Podczas gdy od początku bieżącego roku do maja cały rynek samochodów w Polsce spadł o niemal 38 procent, rynek pojazdów zeroemisyjnych zanotował 4-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. W rankingach sprzedaży to właśnie Nissan jest liderem segmentu samochodów elektrycznych ze wzrostem na poziomie 99 proc. Taki wynik w połączeniu z najwyższą wartością rezydualną osiąganą przez model LEAF bardzo nas cieszy i pozwala na optymistyczne predykcje dotyczące przyszłości tego segmentu zarówno w zakupie pierwotnym, jak i wtórnym.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

2 godziny ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

2 godziny ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

2 godziny ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

1 dzień ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago