SEAT zapowiada wprowadzenie w Polsce kolejnych rozwiązań digitalowych

Rynek motoryzacyjny podlega obecnie dynamicznym zmianom.Sytuacja skłoniła marki do przyspieszenia prac nad innowacyjnymi rozwiązaniami sprzedażowymi, które odpowiedzą na nowe oczekiwania klientów. Przykładem jest SEAT, który planuje w drugim kwartale 2020 roku wdrożyć w Polsce cyfrowe narzędzia, które ułatwią decyzje zakupowe online.

Globalna gospodarka znalazła się w ostatnich miesiącach w sytuacji bezprecedensowej, z którą zmierzyć musi się każda firma. Jednak w okolicznościach stawiających wiele wyzwań niektóre przedsiębiorstwa dostrzegają nowe możliwości rozwoju.Szczególnie ciekawą perspektywę zmian mają marki motoryzacjne o globalnym zasięgu, takie jak hiszpański SEAT.Przedstawiciele firmy podkreślają podobieństwo między sytuacją na polskim i globalnym rynku.

– Pierwszy kwartał został zdefiniowany przez pandemię COVID-19. Ta wymagająca sytuacja okazała się zarazem katalizatorem tendencji,które obserwujemy od dłuższego czasu.Dotyczą one zachowań klientów poszukujących nowego samochodu– mówi Jakub Góralczyk, PR Manager SEAT. – Coraz częściej poza wizytą w salonie stacjonarnym polscy kierowcy chcieliby otrzymać zdalny dostęp do informacji pomocnych w wyborze modelu. Bieżąca sytuacja, gdy ograniczamy wyjścia z domu, spowodowała jedynie intensyfikację tej tendencji.

SEAT Ateca 2020 – nowa odsłona bestsellerowego hiszpańskiego SUV-a

Zakupy online na świecie

W perspektywie globalnej wyraźnie widoczny jest wzrost popularności zakupów online wraz z wprowadzeniem przez kolejne kraje obostrzeń w przemieszczaniu się. Według danych Sales Force.com w drugiej połowie marca sklepy online odnotowały skokowy wzrost dochodów o 41%. Na wynik ten w dużej mierze miał wpływ bezprecendensowy wzrost zainteresowania zdalnymi zakupami produktów pierwszej potrzeby – między 10 a 20 marca na obserwowanych przez Sales Force.com rynkach odnotowano wzrost wydatków na te produkty o 200%. Dane te można uznać za tym bardziej zaskakujące, jeśli weźmie się pod uwagę, że rynek zakupów online w każdym kwartale 2019 roku odnotowywał ponad dziesięcioprocentowy wzrost.Trend wzmożonego zainteresowania zakupami online obejmuje nie tylko produkty spożywcze. Google w przeciągu tylko jednego tygodnia marca br. odnotował w skali globalnej wzrost o 70% wyszukiwań ofert samochodów i dostawczych.

Polacy kupujący w Internecie

Wyraźne symptomy zmiany nawyków były widoczne w poprzednim roku również u polskich konsumentów. Jak wskazały wyniki raportu „E-commerce w Polsce 2019” zrealizowane przez Gemius dla e-Commerce Polska, prawie co piąta osoba planująca zakup samochodu kupiłaby go wcześniej, gdyby mogła dokonać zakupu online. Pierwszy kwartał 2020 roku, zdefiniowany przez globalną sytuację pandemiczną, przyniósł w Polsce dynamiczny rozwój sprzedaży online produktów z poszczególnych kategorii.

Spodziewamy się, że zapotrzebowanie konsumentów na kontakt online z markami motoryzacyjnymi będzie jedynie rosło– stwierdza Góralczyk. –Jednak w odróżnieniu od marek spożywczych, które już w ostatnim kwartale zaliczyły skokowy wzrost sprzedaży online, oferujemy produkty wysoce personalizowane. Klient oczekuje od nas możliwości doboru samochodu z najlepszym dla niego napędem, asystentami czy dodatkowymi elementami wyposażenia. Jako marka stale inwestująca w innowacje SEAT postanowił przyspieszyć prace nad rozwiązaniami, by jeszcze w tym kwartale ułatwić polskim klientom wybór najodpowiedniejszego samochodu.

Według zapowiedzi hiszpański producent planuje udostępnienie platformy agregującej modele w dostępnych w Polsce konfiguracjach. Serwis ma połączyć prezentację aktualnej oferty egzemplarzy z rozwiązaniami finansowymi zarazem dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych.Z poziomu zabezpieczonej strony użytkownik będzie mógł m.in. w krótkim czasie otrzymać informację o przyznaniu leasingu. Dzięki rozbudowaniu narzędzia wyszukiwarki i przejrzystemu formularzowi zamówień liczba wizyt w salonie ograniczy się do jednego spotkania, koniecznego do podpisania umowy na nowy samochód. Termin udostępnienia serwisu SEAT-a został ustalony na czerwiec 2020 roku.

Źródło: SEAT