BMW iX3 – ostatnie przygotowania do rozpoczęcia produkcji

BMW Group systematycznie realizuje strategię elektryfikacji i do końca 2020 roku zamierza wprowadzić na rynek nowe BMW iX3. Zgodnie z przyjętym harmonogramem pod koniec lata chińska spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA) rozpocznie seryjną produkcję całkowicie elektrycznego modelu oferowanego pod marką BMW. W zakładzie BBA Dadong wyprodukowany zostanie pierwszy SAV (Sports Activity Vehicle) z napędem całkowicie elektrycznym na rynek globalny. Pierwsze egzemplarze tych samochodów elektrycznych trafią do klientów przed końcem 2020 roku.

Testy niezbędne do homologacji nowego BMW iX3 zostały już pomyślnie zakończone, a wyniki przedłożone organom regulacyjnym na głównych rynkach motoryzacyjnych. „Po raz pierwszy zakończyliśmy proces homologacji naszego całkowicie elektrycznego modelu jednocześnie w Chinach i w Europie. Pracownicy naszego zespołu testowego sprostali temu wyjątkowemu wyzwaniu dzięki ogromnemu zaangażowaniu i skuteczności działania,” podsumował Arno Keller, szef działu rozwoju BMW iX3. W ciągu zaledwie czterech tygodni udało się pomyślnie przeprowadzić ponad 340 godzin testów, w tym jazdy próbne obejmujące ponad 7700 kilometrów.

Nowe BMW X5 M i BMW X6 M już w Polsce

Równolegle zintensyfikowano przygotowania do produkcji BMW iX3 w Shenyang. BBA buduje egzemplarze przedprodukcyjne BMW iX3 w zakładzie Dadong w Shenyang już od połowy ubiegłego roku. Niedawno z linii montażowej zjechał dwusetny pojazd przedprodukcyjny i rozpoczęły się jazdy testowe na chińskich drogach, umożliwiając inżynierom i projektantom dokonanie ostatecznych poprawek.

„Egzemplarze przedprodukcyjne BMW iX3 są gotowe zgodnie z harmonogramem. Produkcję seryjną rozpoczniemy pod koniec lata przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, takich jak niestandardowa instalacja nowego akumulatora wysokonapięciowego i zastosowanie sztucznej inteligencji przy monitorowaniu części,” wyjaśnił Robert Küssel, dyrektor zakładu BBA Dadong. „Produkujemy całkowicie elektryczne BMW iX3 oraz BMW X3 z silnikiem spalinowym na tej samej linii produkcyjnej. Pozwala nam to osiągnąć wysoką wydajność i elastyczność produkcji,” dodaje Küssel.

Wraz z nowym BMW iX3 BMW Group rozszerza swoje portfolio o kolejny pojazd całkowicie elektryczny. Pozwoli to dotrzeć do nowych grup klientów i odpowie na potrzeby rynku w czasie, gdy odnotowywany jest znaczący wzrost popytu na pojazdy elektryczne. BMW iX3 bazuje na niezwykle popularnym na całym świecie modelu BMW X3, łącząc w sobie wszechstronność i solidną funkcjonalność SAV-a średniej klasy premium z przełomową technologią jazdy, a przy tym zapewniając radość z jazdy bez lokalnych emisji. BMW X3 to pierwszy model marki dostępny zarówno z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, hybrydowym systemem plug-in, jak i z całkowicie elektrycznym układem napędowym. Dzięki strategii „Power of Choice” firma może odpowiadać na różne potrzeby i preferencje klientów na całym świecie i jak najskuteczniej przyczyniać się do zmniejszania globalnych emisji CO2.

BMW iX3 jest wyposażone w technologię BMW eDrive piątej generacji. Jednostka napędowa obejmująca silnik elektryczny, energoelektronikę i skrzynię biegów jest w wysokim stopniu zintegrowana w obrębie obudowy centralnej. Takie rozwiązanie znacząco ogranicza przestrzeń montażową i masę układu napędowego w stosunku do jego mocy oraz zapewnia dodatkową elastyczność pod względem montażu nowych elektrycznych komponentów układu napędowego w różnych odmianach pojazdu. Kolejnym atutem modelu jest silnik elektryczny. W procesie produkcji silników nie są wykorzystywane metale ziem rzadkich, dlatego BMW Group nie jest uzależniona od ich dostępności.

Elektryczny układ napędowy piątej generacji obejmuje nowe, jeszcze mocniejsze akumulatory wysokonapięciowe. Skalowalna, modułowa konstrukcja umożliwia ich elastyczne wykorzystywanie w pojazdach o różnej architekturze i w różnych zakładach produkcyjnych.

Dzięki zasięgowi około 440 kilometrów w cyklu pomiarowym WLTP (wstępne dane) BMW iX3 toruje drogę dla technologii BMW eDrive, która od 2021 roku będzie wykorzystywana także w modelach BMW i4 i BMW iNEXT.

Źródło: BMW