Audi – wirtuozi w wirtualnym świecie

Audi, mając do dyspozycji całą gamę cyfrowych kanałów, otwiera nowy rozdział w swej komunikacji z otoczeniem. Teraz dziennikarze z całego świata mają możliwość zapoznania się z nowymi produktami, odkrywania rozwiązań technicznych Audi i zyskania wyjątkowego wglądu w wirtualne środowisko marki. Oprócz oczywistego aspektu zdobywania nowych doświadczeń, cztery pierścienie stawiają też na dialog. Dlatego nowe formaty komunikacyjne marki, takie jak „Audi TechTalk”, kładą nacisk na ścisłą interakcję pomiędzy przedstawicielami mediów, a ekspertami Audi.

Dzięki szybkim połączeniom internetowym, wymiana cyfrowych danych pomiędzy krajami, czy kontynentami, stała się codziennością. Również AUDI AG do swojej komunikacji w coraz większym stopniu wykorzystuje kanały cyfrowe. Kolejnym formatem online proponowanym przez cztery pierścienie, a który okazał się sukcesem, jest „Audi TechTalk”. W pierwszej moderowanej sesji panelu ekspertów, dziennikarze z całego świata zagłębili się w tematykę ładowania samochodów elektrycznych. Treści przedstawiane tu przez inżynierów Audi otrzymały wsparcie w postaci eksponatów i multimedialnych prezentacji. W następującej później sesji pytań i odpowiedzi na żywo, uczestniczące w niej zespoły redakcyjne mogły indywidualnie pogłębiać swoją wiedzę. Kolejne spotkania „TechTalk” będą miały miejsce w ciągu najbliższych miesięcy.

Audi – Markus Duesmann uruchamia projekt „Artemis”

„Nowe, kreatywne formaty komunikacji pozwalają nam na cyfrową interakcję ze światem mediów” – mówi JörgLindberg z działu komunikacji produktu, techniki i sportów motorowych AUDI AG. „Zwłaszcza w obliczu ograniczeń w kontaktach i podróżach w ostatnich miesiącach, potencjał skutecznej i bezpośredniej wymiany informacji oferowany przez takie formaty multimedialne jak „TechTalk” stał się oczywisty. Najlepszym tego przykładem jest wirtualna premiera nowego A3, którą zorganizowaliśmy w związku z odwołaniem tegorocznej Wystawy Motoryzacyjnej w Genewie.”

Oprócz wymiany informacji, platformy skupiają się również na aspekcie zdobywania doświadczeń. O tym, że cyfrowy świat żyje, decydują wyjątkowe spostrzeżenia uczestników, treści multimedialne i możliwość interakcji.

„Świat mobilności się zmienia, a jednocześnie nowoczesne technologie stają się coraz bardziej złożone. Naszym celem jest ciągłe udoskonalanie naszych multimedialnych prezentacji, w myśl naczelnego hasła Audi ‘Vorsprungdurch Technik – Przewaga dzięki technice”– podkreśla Peter Oberndorfer, szef komunikacji odpowiedzialny za serwisy redakcyjne i wydarzenia medialne. „#LiveOnDrive, z około 40 milionami kontaktów, jest kolejnym imponującym dowodem na to, że tak innowacyjna oferta spotyka się z pozytywnym odbiorem. Planujemy wykorzystać te doświadczenia również w innych nowatorskich formatach – od wirtualnych wydarzeń, po multimedialne komunikaty prasowe”.

W premierowym odcinku #LiveOnDrive, profesjonalny kierowca wyścigowy Audi oraz ekspert motoryzacyjny mający swój kanał na YouTube, zasiedli za kierownicą Audi RS 5 na torze testowym Audi Sport w Neuburgu. Obaj odpowiedzieli potem – w bezpośredniej, streamingowanej rozmowie – na pytania zadane przez społeczności Facebooka i YouTube. Dodatkowo, by zrobić indywidualne zdjęcia lub nagrania wideo, dziennikarze mogli “zdalnie sterować” samochodem za pośrednictwem kamery na czacie. Wiedzę ogólną przekazał im Rolf Michl, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Audi Sport GmbH.

Cyfrowa oferta komunikatorów, dzięki którym będzie można oglądać prezentacje modelowe, będzie nadal rosła, na przykład dzięki tzw. Online SneakPreviews. Jeszcze przed oficjalną prezentacją, wybrani dziennikarze z całego świata otrzymają wstępne informacje o nowym modelu, a podczas sesji pytań i odpowiedzi w czasie rzeczywistym, otrzymają odpowiedzi ekspertów Audi.

Doskonałym przykładem zastosowania cyfrowych narzędzi komunikacji jest również funkcjonujący na polskim rynku, na stronie www.audi.pl, cykl pt. „Audi Ekspert prezentuje”, w którym na krótkich filmach ekspert czterech pierścieni dr Grzegorz Laskowski opowiada o poszczególnych modelach Audi.

Sprawdzonym już formatem jest program „What’sup, Audi”, który z zupełnie innej perspektywy prezentuje najważniejsze dla czterech pierścieni tematy. Jak wskazują badania, oglądają go liderzy opinii zarówno ze świata mediów, jak i ze społeczności internetowych.

W ostatnim czasie do oferty cyfrowej komunikacji Audi dodano też wirtualne wycieczki na żywo po fabryce. Doświadczeni przewodnicy wycieczek witają “gości” online i moderują transmisję na żywo ze studia. Pierwsze dwa programy „Audi na żywo w fabryce w Ingolstadt” (wersje językowe: niemiecka i angielska) oraz “Insight Audi Design” (wersje językowe: niemiecka i angielska), od 24 czerwca 2020 r. będą dostępne na stronie Audi.Stream. Również w tym formacie kluczową rolę odgrywa interakcja z użytkownikami: wycieczki są dostosowane do życzeń i zainteresowań uczestników, a przewodnicy na żywo i od razu  odpowiadają na ich pytania.

Źródło: Audi