Dwa miesiące po objęciu funkcji prezesa zarządu AUDI AG, Markus Duesmann tworzy zespół ds. przyspieszonego rozwoju kolejnych modeli samochodów. Szefem zaawansowanego technologicznie projektu „Artemis” będzie Alex Hitzinger, odnoszący sukcesy główny inżynier sportów motorowych, odpowiedzialny obecnie w Grupie za projekty związane z autonomiczną jazdą.
Hitzinger będzie współpracował z zespołem ekspertów motoryzacyjnych i technologicznych, aby w pierwszej kolejności, jak to ujął prezes Duesmann: „szybko i bez biurokratycznych przeszkód opracować nowy, przełomowy model Audi”. Zespół może przy tym wykorzystywać wszystkie potencjalnie dostępne zasoby i technologie całej Grupy Volkswagen. Marcus Duesmann oraz jego współpracownicy z Grupy Volkswagen oczekują również, że projekt „Artemis” opracuje i wdroży przyszłościowy plan rozwoju nowych modeli samochodów w całej Grupie Volkswagen.
„Marki skupione w Grupie Volkswagen reprezentują najwyższy stopień rozwoju technicznego, ale cały czas mają potencjał, by ten rozwój był jeszcze większy” – mówi Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG. „Do roku 2029 planujemy stworzenie 75 modeli elektrycznych, zatem obecna inicjatywa modelowa w Grupie Volkswagen w naturalny sposób angażuje wszystkie nasze możliwości. Oczywistym pytaniem, które zaczęło nam się nasuwać, jest: w jaki sposób moglibyśmy wdrożyć dodatkowe projekty technologiczne bez ryzyka narażania zarządzania istniejącymi, a jednocześnie wykorzystać nowe możliwości na rynkach?”
Audi – poznaj laboratorium projektowe z „Insight Audi Design”
Zespół projektowy otrzyma dużą swobodę i będzie działać globalnie – od centrum zaawansowanych technologii INCampus w Ingolstadt, aż do zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Usługi cyfrowe będą świadczone za pośrednictwem zespołu technologicznego car.Software.org, który ma siedzibę w Ingolstadt. „Artemis” skoncentruje się na nowych technologiach elektrycznej, wysoce zautomatyzowanej jazdy w odniesieniu do konkretnych modeli. Jego pierwszym zadaniem jest stworzenie wydajnego samochodu elektrycznego, który na drogach ma się pojawić już w 2024 roku. Kreatywny zespół zaprojektuje również obszerny ekosystem towarzyszący nowemu autu, tworząc w ten sposób nowy model biznesowy dla całego cyklu życia pojazdu.
Szefem projektu „Artemis” będzie Alex Hitzinger, raportujący bezpośrednio do Marcusa Duesmanna. Zespół projektowy rozpoczyna swe działanie z dniem 1 czerwca 2020 r. Hitzinger był dotychczas członkiem zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialnym za rozwój techniczny oraz starszym wiceprezesem Grupy Volkswagen zajmującym się obszarem jazdy autonomicznej. „Niezwykle cenię Alexa Hitzingera za jego wiedzę i doświadczenie w zakresie innowacji i wdrażania projektów zadaniowych. Potrzebujemy obu tych cech, aby dokonać znacznego postępu technologicznego” – podkreśla prezes Duesmann, który jest również odpowiedzialny za badania i rozwój w całej Grupie Volkswagen. „Ufam też jego wiedzy specjalistycznej, która pozwoli zaimplementować przyszłe osiągnięcia do nowych produktów wszystkich kluczowych marek Grupy. W perspektywie średnioterminowej oczekuję, że „Artemis” dostarczy plan procesu szybkiego i sprawnego rozwoju Grupy – dynamicznego niczym zespół wyścigowy”.
Alex Hitzinger rozpoczął swą karierę w branży motoryzacyjnej jako inżynier ds. rozwoju w Toyota Motorsport. W Formule 1, pracując wtedy dla marki Ford/Cosworth, był najmłodszym głównym inżynierem ds. rozwoju. Pod jego kierownictwem, w 2006 roku powstał pierwszy silnik Formuły 1 o zakresie obrotów do 20 000 obr./min. Hitzinger po raz pierwszy dołączył do Grupy Volkswagen opuszczając Red Bull Technology. Zbudował wtedy odnoszący sukcesy zespół sportów motorowych w Porsche, wygrywający w latach 2015 – 2017 24-godzinny wyścig Le Mans oraz Długodystansowe Mistrzostwa Świata. Po trzech latach spędzonych w Dolinie Krzemowej, w firmie Apple, gdzie założył i zarządzał rozwojem produktów dla pojazdów autonomicznych, Hitzinger w roku 2019 powrócił do Grupy Volkswagen. Jego zadaniem były wtedy prace rozwojowe nad autonomiczną jazdą modelu ID.BUZZ marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
Źródło: Audi