To wyjątkowo trudny okres dla producentów samochodów. W ciągu 10 pierwszych dni kwietnia 2020 r. Hyundai odnotował spadek sprzedaży o 18,6 proc., zmniejszył eksport samochodów o 7,1 proc. i komponentów aż o 31,8 procent.
Z tego powodu podjęto decyzję o wstrzymaniu produkcji w trzech południowokoreańskich zakładach w okresie od 23 do 29 kwietnia 2020 r. Natomiast europejska fabryka w czeskich Noszowicach po trzytygodniowej przerwie od 14 kwietnia wznowiła produkcję. W pierwszym okresie przewidziano dwie zmiany. Pracownicy zatrudnieni na trzeciej zmianie nadal pozostaną w domach i otrzymają 70 proc. średniego wynagrodzenia.
Ze względu na pandemię przewidziano specjalne obostrzenia. Kilka razy dziennie teren fabryki będzie dezynfekowany, ograniczono do minimum bezpośrednie kontakty pracowników, a w kantynach zamontowano miniboksy rozdzielające przebywające tam osoby.
Produkcję przerwali także inni producenci mający swoje fabryki w Czeskiej Republice. Skoda Auto przedłużyła przerwę do 27 kwietnia, a kolińska Toyota Peugeot Citroën planuje wznowienie produkcji 17 kwietnia.
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…