Categories: Wiadomości

Toyota Corolla wygrywa wartością rezydualną na niemieckim rynku

Niemieccy specjaliści od wartości rezydualnej obliczyli, że kierowcy zainteresowani autami segmentu C najwięcej pod względem wartości odsprzedaży mogą zyskać, kupując nową Toyotę Corollę Hybrid z silnikiem 2,0 l. Najdynamiczniejsza kompaktowa Toyota zdominowała swój segment w 17. edycji rankingu niemieckiego magazynu Auto Bild.

Według analiz opublikowanych przez Auto Bild Corolla Hybrid z silnikiem 2,0 l zachowa 59,83% swojej początkowej wartości po 48 miesiącach i przebiegu 60 000 km. To najlepszy wynik w segmencie samochodów kompaktowych. Ranking został opracowany wspólnie z firmą analityczną Schwacke, której kalkulacje i analizy stanowią główny punkt odniesienia dla różnych podmiotów na niemieckim rynku motoryzacyjnym, w tym dla banków udzielających kredytów i leasingów na samochody.

Corolla Hybrid 2.0 to najmocniejsza wersja nowej Corolli 12. generacji. Jej pojawienie się to efekt nowej strategii Toyoty, by wprowadzać po dwa napędy hybrydowe do wyboru do gamy modeli sprzedawanych w Europie. Napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l ma moc 184 KM i jest dostępny z nadwoziem hatchback oraz TS Kombi. Auto rozpędza się do setki w 7,9 s (w wersji hatchback), ale pomimo dużej dynamiki nie traci największego atutu hybryd, czyli niskiego spalania, które wynosi średnio od 4,3–5,1 l/100 km (wg pomiarów WLTP, w zależności od wersji wyposażenia). Corolla została zaprojektowana na platformie GA-C w architekturze TNGA, której zawdzięcza bardzo dobre właściwości jezdne, sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości, ergonomicznie zaprojektowane wnętrze i dynamiczny design z nisko umiejscowioną maską.

Nowa Corolla jest obecnie najpopularniejszym samochodem w Polsce. Kompaktowa Toyota zajęła pierwsze miejsce pod względem liczby rejestracji nowych samochodów w 2020 roku, w znacznym stopniu przyczyniając się do awansu na pierwsze miejsce Toyoty w rankingu marek. Jednak rynkowy sukces Corolli nie zaczął się w tym roku – w rozliczeniach miesięcznych samochód ten jest na pierwszym miejscu nieprzerwanie od maja 2019 roku, czyli znalazł się tam niemal od razu po premierze w polskich salonach.



O tym, że Corolla to bardzo udany samochód, przekonało się już także wielu kierowców w całej Europie. Auto awansowało w tym roku do pierwszej dwudziestki najczęściej kupowanych samochodów na tym bardzo wymagającym rynku, gdzie w segmencie kompaktów panuje mordercza konkurencja. Mimo to sprzedaż Corolli w dwóch pierwszych miesiącach 2020 roku skoczyła aż o 290% rok do roku, czyli do liczby 27 437 aut.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

13 godzin ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

4 dni ago