Niemieccy specjaliści od wartości rezydualnej obliczyli, że kierowcy zainteresowani autami segmentu C najwięcej pod względem wartości odsprzedaży mogą zyskać, kupując nową Toyotę Corollę Hybrid z silnikiem 2,0 l. Najdynamiczniejsza kompaktowa Toyota zdominowała swój segment w 17. edycji rankingu niemieckiego magazynu Auto Bild.
Według analiz opublikowanych przez Auto Bild Corolla Hybrid z silnikiem 2,0 l zachowa 59,83% swojej początkowej wartości po 48 miesiącach i przebiegu 60 000 km. To najlepszy wynik w segmencie samochodów kompaktowych. Ranking został opracowany wspólnie z firmą analityczną Schwacke, której kalkulacje i analizy stanowią główny punkt odniesienia dla różnych podmiotów na niemieckim rynku motoryzacyjnym, w tym dla banków udzielających kredytów i leasingów na samochody.
Corolla Hybrid 2.0 to najmocniejsza wersja nowej Corolli 12. generacji. Jej pojawienie się to efekt nowej strategii Toyoty, by wprowadzać po dwa napędy hybrydowe do wyboru do gamy modeli sprzedawanych w Europie. Napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l ma moc 184 KM i jest dostępny z nadwoziem hatchback oraz TS Kombi. Auto rozpędza się do setki w 7,9 s (w wersji hatchback), ale pomimo dużej dynamiki nie traci największego atutu hybryd, czyli niskiego spalania, które wynosi średnio od 4,3–5,1 l/100 km (wg pomiarów WLTP, w zależności od wersji wyposażenia). Corolla została zaprojektowana na platformie GA-C w architekturze TNGA, której zawdzięcza bardzo dobre właściwości jezdne, sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości, ergonomicznie zaprojektowane wnętrze i dynamiczny design z nisko umiejscowioną maską.
Nowa Corolla jest obecnie najpopularniejszym samochodem w Polsce. Kompaktowa Toyota zajęła pierwsze miejsce pod względem liczby rejestracji nowych samochodów w 2020 roku, w znacznym stopniu przyczyniając się do awansu na pierwsze miejsce Toyoty w rankingu marek. Jednak rynkowy sukces Corolli nie zaczął się w tym roku – w rozliczeniach miesięcznych samochód ten jest na pierwszym miejscu nieprzerwanie od maja 2019 roku, czyli znalazł się tam niemal od razu po premierze w polskich salonach.
O tym, że Corolla to bardzo udany samochód, przekonało się już także wielu kierowców w całej Europie. Auto awansowało w tym roku do pierwszej dwudziestki najczęściej kupowanych samochodów na tym bardzo wymagającym rynku, gdzie w segmencie kompaktów panuje mordercza konkurencja. Mimo to sprzedaż Corolli w dwóch pierwszych miesiącach 2020 roku skoczyła aż o 290% rok do roku, czyli do liczby 27 437 aut.
Źródło: Toyota