Mazda zdobywa sześć nagród IIHS Safety Pick+

Mazda Motor Corporation ogłosiła, że sześć modeli w specyfikacji na rynek USA, przebadanych przez Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS – Insurance Institute for Highway Safety), zostało wyróżnionych najwyższą możliwą notą w rankingu bezpieczeństwa Top Safety Pick+. Tym samym Mazda zdobyła najwięcej nagród Top Safety Pick+, przyznanych przez Instytut za rok 2020 (stan na marzec 2020). 

IIHS ocenia wytrzymałość pojazdów w próbach zderzeniowych: podczas zderzenia czołowego od strony kierowcy i od strony pasażera, uderzenia bocznego, wytrzymałości podczas dachowania oraz działania zagłówków i siedzeń w czasie symulacji uderzenia w z tylu. Ponadto oceniana jest efektywność reflektorów i zapobieganie zderzeniom czołowym za pomocą systemów automatycznego hamowania i ostrzegania przed kolizją czołową.

Sześć modeli: Mazda3 z rocznika modelowego 2020 w wersji hatchback i sedan, Mazda6 oraz Mazda CX-9 (wyprodukowane po grudniu 2019) oraz Mazda CX-5 i CX-3, będące obecnie w sprzedaży na rynku amerykańskim, otrzymały najwyższe noty w rankingu Instytutu – Top Safety Pick+. Dodatkowo Mazda CX-30 otrzymała nagrodę Top Safety Pick, dla wersji wyposażonej w odpowiednie światła przednie.

IIHS poinformowała, że w porównaniu z innymi producentami Mazda zdobyła najwięcej nagród Top Safety Pick+ za rok 2020, z gamą aż 6 modeli z najwyższymi możliwymi notami. Osiągnięcie tak spektakularnych wyników było możliwe nie tylko dzięki doskonałym rezultatom Mazdy w testach zderzeniowych, ale także za sprawą rozbudowanych systemów bezpieczeństwa aktywnego. Wysoki standard zapewniają seryjne zaawansowane reflektory oraz system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, mający na celu ograniczenie uszkodzeń ciała w razie wypadku lub zapobieganie kolizjom.

Fundamentalna dla Mazdy filozofia bezpieczeństwa nazwana Mazda Proactive Safety opiera się na zrozumieniu, poszanowaniu i zaufaniu do ludzkich umiejętności. W oparciu o tę koncepcję i w przekonaniu, że wspieranie kierowcy w prawidłowym rozpoznawaniu zagrożeń, podejmowaniu decyzji i intuicyjnej obsłudze pojazdu jest niezbędne dla bezpieczeństwa i spokoju ducha, firma dokonała przeglądu swoich projektów w kompleksowym ujęciu. W efekcie końcowym modele nowej generacji zostały wyposażone w funkcje, które zdobyły szerokie uznanie wśród klientów Mazdy. Należą do nich naturalna pozycja za kierownicą sprawiająca, że prowadzenie jest mniej męczące, dobra, przestrzenna widzialność przez przednią szybę oraz przewidywalne prowadzenie w każdej drogowej sytuacji.

Dodatkowo, gama zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i-Activsense jest skoncentrowana na człowieku i pomaga kierowcy rozpoznawać drogowe zagrożenia. Technologie te obejmują system automatycznego hamowania, układ zapobiegający kolizjom lub łagodzący ich skutki oraz adaptacyjne światła przednie zwiększające widzialność poprzez automatyczną regulację obszaru i zakresu oświetlenia – technologie, które w najnowszej rundzie testów zagwarantowały dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa prewencyjnego. Lekka konstrukcja nadwozia Skyactiv zapewnia nie tylko doskonałe właściwości jezdne, ale także imponujące wyniki w testach zderzeniowych, co potwierdzają wyniki badań IIHS.

Mazda będzie kontynuować badania i rozwój technologii bezpieczeństwa, które stawiają ludzi na pierwszym miejscu, tak aby kierowcy mogli cieszyć się jazdą z większym spokojem. W ten sposób Mazda chce dostarczyć swoim klientom bezcenną wartość i stać się marką, która ma z nimi szczególną więź.

Więcej informacji na stronie Amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego: https://www.iihs.org/

Źródło: Mazda