BMW Group – w walce z pandemią koronawirusa stawia na elastyczność i solidarność

W czasach pandemii koronawirusa ochrona pracowników i odpowiedzialność społeczna mają dla BMW Group ogromne znaczenie. Jednocześnie ważne jest zapewnienie płynności finansowej i długoterminowego sukcesu firmy. Wynik sprzedaży za pierwszy kwartał ucierpiał przez globalny wpływ epidemii Sars-CoV-2 oraz tymczasowe zamknięcie dużej liczby salonów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku BMW Group dostarczyła na całym świecie 477 111 (-20,6%) pojazdów marek premium BMW, MINI i Rolls-Royce.

„Reagujemy na globalne wyzwania związane ze sprzedażą spowodowane pandemią koronawirusa i elastycznie dostosowujemy wielkość produkcji do popytu. W ten sposób tworzymy ważne podstawy dla dalszego ekonomicznego sukcesu firmy,” podkreślił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. „W Chinach widzimy pierwsze oznaki ożywienia z silnym napływem zamówień,” kontynuował Pieter Nota.

Dzięki szeroko zakrojonej ofensywie modelowej w ostatnich miesiącach BMW Group rozpoczęła bieżący rok pomyślnie, odnotowując początkowo wzrost sprzedaży. Jednak już w lutym skutki pandemii doprowadziły do znacznego spadku sprzedaży w Chinach. W marcu konsekwencje pandemii były wyraźnie odczuwalne w wynikach sprzedaży w Europie i USA. W Europie około 80% wszystkich placówek handlowych jest obecnie zamkniętych z powodu koronawirusa, a w USA jest to około 70%. W niektórych krajach, takich jak Niemcy, stacjonarna sprzedaż samochodów jest obecnie całkowicie zakazana ustawowo.

BMW Group wspiera działania mające na celu powstrzymanie pandemii

BMW Group w pełni popiera działania mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania SARS-CoV-2 i przejmuje odpowiedzialność społeczną. W tym celu firma udostępnia pojazdy instytucjom opieki społecznej i zdrowotnej, aby zapewnić mobilność pracowników służby zdrowia i personelu pomocniczego. BMW Group pomaga także, przekazując instytucjom społecznym i publicznym w swoich niemieckich i międzynarodowych lokalizacjach darowizny rzeczowe, takie jak respiratory i środki dezynfekujące. Wraz ze swoją globalną siecią dostawców firma obecnie intensywnie pracuje nad szybkim zaopatrzeniem w niezbędne maski oddechowe i inny sprzęt medyczny. Ponadto firma testuje własną produkcję masek medycznych.

BMW Group zapewnia swoim partnerom handlowym i klientom najlepsze możliwe wsparcie w tej trudnej sytuacji. Ponieważ sytuacja różni się w zależności od kraju, działania odpowiednie dla danego rynku podejmowane są w ścisłej współpracy z partnerami handlowymi. Tam, gdzie ma to obecnie sens, BMW Group oferuje swoim klientom również takie środki jak przedłużenie gwarancji na nowe pojazdy lub wydłużenie okresów międzyprzeglądowych, a także zapewnia obsługę warsztatową w zakresie, w jakim pozwalają na to wymogi prawne.

Marka BMW dostarcza w pierwszym kwartale 411 809 pojazdów

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dostarczono łącznie 411 809 (-20,1%) samochodów BMW. Marka MINI sprzedała w tym okresie 64 449 (-23,4%) egzemplarzy.

W pierwszym kwartale na całym świecie dostarczono 30 692 (+13,9%) zelektryfikowane pojazdy BMW i MINI. „Dzięki temu jesteśmy również na dobrej drodze do osiągnięcia unijnych celów w zakresie emisji CO2. Nie widzimy potrzeby zawieszania celów w zakresie ochrony klimatu,” powiedział Pieter Nota.

W pierwszym kwartale bieżącego roku Rolls-Royce Motor Cars odnotowała sprzedaż na poziomie 853 (-27,2%) pojazdów. W okresie od stycznia do marca przekazano klientom łącznie 34 774 (-9,9%) motocykle.

W pierwszym kwartale roku w USA sprzedano 64 692 (-17,4%) samochody, z czego 59 455 (-15,3%) stanowiły samochody marki BMW.

Chinach łączna sprzedaż w pierwszym kwartale wyniosła -30,9% (116 452 pojazdy). Marcowe odwrócenie tendencji, które wskazuje na trwałe ożywienie rynku, jest zachęcające. Również w Korei Południowej sprzedaż zmierza w pozytywnym kierunku.

Europie w ciągu pierwszych trzech miesięcy dostarczono łącznie 220 812 (-18,3%) samochodów BMW i MINI. W Niemczech sprzedaż BMW Group wynosząca 67 882 egzemplarze (-9,0%) spadła mniej gwałtownie niż na pozostałych rynkach. 

Sprzedaż BMW Group do marca 2020 r. włącznie

1. kwartał 2020Porównanie z rokiem ubiegłym w %
Samochody BMW Group1477 111-20,6
BMW1411 809-20,1
MINI164 449-23,4
Samochody zelektryfikowane BMW Group*130 692+13,9
Rolls-Royce1853-27,2
BMW Motorrad34 774-9,9

* BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric 

Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków

 1. kwartał 2020Porównanie z rokiem ubiegłym w %
Europa1220 812-18,3
  • Niemcy*1
67 882-9,0
Azja1162 604-25,0
  • Chiny1
116 452-30,9
Ameryka181 791-17,6
  • USA1
64 692-17,4

* Wstępne dane rejestracji

1 W związku z kontrolą sprzedaży i powiązanych z nią praktyk publikacji BMW Group dokonała przeglądu swoich wyników sprzedaży i stwierdziła, że niektóre dostawy nie zostały zgłoszone w prawidłowych okresach. Więcej informacji można znaleźć w komunikacie prasowym z dnia 12 marca 2020 r. zapowiadającym wyniki finansowe BMW Group za rok 2019 oraz w raporcie rocznym BMW Group za rok 2019. W ramach aktualizacji tych informacji BMW Group dokonała korekty wyników sprzedaży na szesnastu najważniejszych rynkach od 2015 r.

Źródło: BMW