Won-Jeong Jeong mianowany na stanowisko Prezesa Kia Motors Europe

Kia Motors Europe ogłosiła dziś, że Won-Jeong Jeong został mianowany na stanowisko Prezesa i będzie nadzorował działania marki na Starym Kontynencie. Jeong będzie nadzorował wdrażanie „Planu S”, ze szczególnym naciskiem na wzrost sprzedaży aut elektrycznych i rozwój niestandardowych rozwiązań z dziedziny mobilności. Ogromne doświadczenie nowego Prezesa zaprocentuje, gdy w gamie marki Kia znajdzie się 11 samochodów elektrycznych, co ma nastąpić już za 5 lat.

Na nowym stanowisku Won-Jeong Jeong będzie nadzorował transformację marki Kia w Europie w kierunku lidera elektromobilności, szczególnie istotnej wśród nabywców młodego pokolenia. To jeden z kluczowych elementów „Planu S” – średnio- i długoterminowej strategii, której celem jest osiągnięcie przez Kia Motors pozycji lidera w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki dużemu doświadczeniu w wielu dziedzinach związanych z branżą motoryzacyjną, a także doświadczeniu w prowadzeniu operacji zagranicznych, Won-Jeong Jeong jest znakomicie przygotowany do prowadzenia firmy w czasach wzrostu zainteresowania samochodami elektrycznymi i coraz szerszej oferty usług z dziedziny mobilności.

Kia z rekordowymi – wzrostem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych i udziałem w rynku

Won-Jeong Jeong powiedział: „Gama modeli marki Kia i ich design zostały odnowione, aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Dla Kia Motors rynek europejski jest kluczowy z punktu widzenia zarówno popularyzacji elektromobilności, jak i rozwoju usług z dziedziny mobilności oraz łączności samochodów ze światem zewnętrznym. Jestem zaszczycony  współpracą z zespołem ekspertów, którzy tworzą Kia Motors Europe”.

Przed objęciem stanowiska Prezesa Kia Motors Europe, Won-Jeong Jeong sprawował wiele funkcji kierowniczych. Karierę zawodową rozpoczął w Hyundai Motor Group w 1992 roku. Ostatnio pełnił funkcję wiceprezesa Global Business Planning Group w Korei, a wcześniej Prezesa Kia Motors w Rosji. Won-Jeong Jeong wniósł także spory wkład we wzrost sprzedaży aut marki Kia w Europie w ostatnich latach, pełniąc różne funkcje kierownicze w Kia Motors UK i Kia Motors Europe. 

„Plan S” – średnio- i długoterminowa strategia marki Kia

„Plan S” określa strategię marki Kia oraz przejście do produkcji pojazdów elektrycznych i autonomicznych zamiast samochodów z silnikiem spalinowym. Do końca 2025 r. marka będzie oferować pełną gamę aż 11 aut wyłącznie elektrycznych. Dzięki tym modelom Kia zamierza osiągnąć 6,6-procentowyudział w rynku pojazdów elektrycznych na świecie (z wyłączeniem Chin) i jednocześnie zwiększyć do 25% udział samochodów przyjaznych środowisku w swojej globalnej sprzedaży.

Źródło: KIA