Categories: Wiadomości

Citroëna Berlingo – 200 tys. sprzedanych aut

W niecałe półtora roku od rynkowego debiutu trzeciej generacji Citroëna Berlingo, światowa sprzedaż modelu przekroczyła 200 000 sztuk. W 2019 roku Berlingo osiągnął 16% udziałów w europejskim  segmencie samochodów  osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, co miało znaczący wpływ na dynamikę marki Citroën, która odnotowała największą w roku tendencję wzrostową wśród 12 wiodących marek samochodowych (TOP12)*.

Od wprowadzenia na rynek we wrześniu 2018 roku, sprzedaż trzeciej generacji Berlingo przekroczyła 200 000 sztuk (Berlingo + Berlingo Van). Blisko 150 000 sprzedano w 2019 roku. Tym samym Citroën Berlingo stał się drugim– po C3 –najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna na świecie.

Ten prawdziwy hit marki na terenie Europy osiągnął w 2019 roku 16% udziałów w rynku w swoim segmencie*. Dwie trzecie egzemplarzy stanowią wersje dostawcze Berlingo Van, a jedną trzecią – wersje osobowe Berlingo.

Handlowy sukces trzeciej generacji Berlingo w znacznym stopniu wpłynął na dynamikę marki Citroën, która odnotowała największą w 2019 roku tendencję wzrostową wśród 12 wiodących marek samochodowych pod względem wielkości sprzedaży na rynku europejskim*.



Atrakcyjność trzeciej generacji Berlingo, która wyróżnia się wysokim poziomem komfortu, inteligentną konstrukcją i technologiami wspomagania prowadzenia, potwierdza bogaty mix sprzedanych wersji:

  • Berlingo Van
  • Niemal jedna czwarta sprzedanych egzemplarzy odpowiada najbogatszym wersjom wyposażenia: Driver i Worker
  • Prawie 80% sprzedanych egzemplarzy jest wyposażonych w Kabinę Extenso®(z 3 miejscami z przodu)
  • Prawie jedna czwarta sprzedanych egzemplarzy jest wyposażonych w Surround Rear Vision(obraz strefy za pojazdem i po jego bokach przesyłany na 5” ekran zamontowany w miejscu wewnętrznego lusterka wstecznego)
  • Berlingo
  • Ponad 60% sprzedaży stanowią najwyższe wersje wyposażenia:Feel i Shine
  • Niemal 35% egzemplarzy jest sprzedawanych z wystrojami wnętrza dostępnymi w opcji
  • Niemal 40% egzemplarzy jest wyposażonych w kamerę cofania z systemem Top Rear Vision(wyświetlanie odtworzonego widoku „z lotu ptaka” strefy za samochodem w polu 180°)

* na podstawie liczby zarejestrowanych egzemplarzy wersji osobowych i dostawczych dla 30 krajów Europy w 2019 roku

Źródło: PSA



Redakcja

Recent Posts

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

12 godzin ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

1 dzień ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

2 dni ago

Nissan Juke – odświeżony model już w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Mazda Motor Poland przedstawia pełen cennik i konfigurator Mazdy CX-80

CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…

4 dni ago

Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu

100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…

4 dni ago