W niecałe półtora roku od rynkowego debiutu trzeciej generacji Citroëna Berlingo, światowa sprzedaż modelu przekroczyła 200 000 sztuk. W 2019 roku Berlingo osiągnął 16% udziałów w europejskim segmencie samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, co miało znaczący wpływ na dynamikę marki Citroën, która odnotowała największą w roku tendencję wzrostową wśród 12 wiodących marek samochodowych (TOP12)*.
Od wprowadzenia na rynek we wrześniu 2018 roku, sprzedaż trzeciej generacji Berlingo przekroczyła 200 000 sztuk (Berlingo + Berlingo Van). Blisko 150 000 sprzedano w 2019 roku. Tym samym Citroën Berlingo stał się drugim– po C3 –najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna na świecie.
Ten prawdziwy hit marki na terenie Europy osiągnął w 2019 roku 16% udziałów w rynku w swoim segmencie*. Dwie trzecie egzemplarzy stanowią wersje dostawcze Berlingo Van, a jedną trzecią – wersje osobowe Berlingo.
Handlowy sukces trzeciej generacji Berlingo w znacznym stopniu wpłynął na dynamikę marki Citroën, która odnotowała największą w 2019 roku tendencję wzrostową wśród 12 wiodących marek samochodowych pod względem wielkości sprzedaży na rynku europejskim*.
Atrakcyjność trzeciej generacji Berlingo, która wyróżnia się wysokim poziomem komfortu, inteligentną konstrukcją i technologiami wspomagania prowadzenia, potwierdza bogaty mix sprzedanych wersji:
- Berlingo Van
- Niemal jedna czwarta sprzedanych egzemplarzy odpowiada najbogatszym wersjom wyposażenia: Driver i Worker
- Prawie 80% sprzedanych egzemplarzy jest wyposażonych w Kabinę Extenso®(z 3 miejscami z przodu)
- Prawie jedna czwarta sprzedanych egzemplarzy jest wyposażonych w Surround Rear Vision(obraz strefy za pojazdem i po jego bokach przesyłany na 5” ekran zamontowany w miejscu wewnętrznego lusterka wstecznego)
- Berlingo
- Ponad 60% sprzedaży stanowią najwyższe wersje wyposażenia:Feel i Shine
- Niemal 35% egzemplarzy jest sprzedawanych z wystrojami wnętrza dostępnymi w opcji
- Niemal 40% egzemplarzy jest wyposażonych w kamerę cofania z systemem Top Rear Vision(wyświetlanie odtworzonego widoku „z lotu ptaka” strefy za samochodem w polu 180°)
* na podstawie liczby zarejestrowanych egzemplarzy wersji osobowych i dostawczych dla 30 krajów Europy w 2019 roku
Źródło: PSA