W Ingolstadt rozpoczęto produkcję nowego Audi A3 Sportback

Audi A3 to model pełen sukcesów. Dziś, w ślad za światową premierą niecierpliwie wyczekiwanej czwartej generacji A3, dyrektor fabryki Audi w Ingolstadt Achim Heinfling zaprezentował nowy model pracownikom zakładu zgromadzonym na Audi Forum.

Od chwili rynkowej premiery A3 w roku 1996, Audi dostarczyło klientom na całym świecie ponad pięć milionów jego egzemplarzy. Teraz czas na kontynuację historii tego sukcesu. Nowe Audi A3 Sportback zachwyca dynamicznym designem, nową sygnaturą świateł i cyfrową koncepcją obsługi. Zeletryfikowane napędy zapewniają wysoką wydajność, wspieraną przez innowacyjne systemy wspomagania.

Każda kolejna generacja A3 – poczynając od pierwszej – charakteryzowała się innowacjami i jakością tego samego poziomu co samochody klasy wyższej. To właśnie ten model, zaprezentowany po raz pierwszy na Paris Motor Show w roku 1996, stworzył zupełnie nowy segment rynkowy pojazdów – segment kompaktowych aut klasy premium. Od początku produkcji, pracownicy fabryki
w Ingolstadt zbudowali prawie 3,8 miliona jego egzemplarzy. Audi A3 było w latach 2007 – 2009 produkowane również w zakładzie w Brukseli. Wersja A3 Limousine powstaje w Ingolstadt i w węgierskim Győr, w którym produkuje się także Audi A3 Cabriolet. Poza Europą Audi A3 Sportback i Limousine zjeżdża z taśm montażowych fabryki w Foshan w Chinach, a samo A3 Limousine dodatkowo także w Aurangabad w Indiach i w São José dosPinhais w Brazylii.

Nowe Audi A3 powstawać będzie wyłącznie w Ingolstadt. „A3 to historia naszego zakładu – jesteśmy dumni z tego, że będziemy mogli ją kontynuować również w roku 2020” – podkreśla Achim Heinfling, dyrektor fabryki Audi w Ingolstadt. „Jesteśmy dobrze przygotowani. Na potrzeby produkcji nadwozi nowego samochodu w północnej części naszego kompleksu produkcyjnego zbudowaliśmy zupełnie nowy wydział montażu nadwozi. Wszystkie pozostałe wydziały zostały na potrzeby nowego A3 od podstaw zmodernizowane, a technologie produkcji w wysokim stopniu zdigitalizowane.”

Nowy model rodem z Ingolstadt jest sportowy, dynamiczny i posiada mocne napędy. Opcjonalnie klienci mogą zamówić do niego progresywny układ kierowniczy i adaptacyjne zawieszenie. Zelektryfikowany napęd zapewnia wysoką wydajność wspieraną przez innowacyjne systemy wspomagania. Wiele systemów nowego Audi A3 Sportback – od kokpitu, przez sygnaturę świetlną, aż po infotainment – jest
w pełny zdigitalizowanych. Ponadto, po raz pierwszy, cztery pierścienie oferują
w nowym A3 obicia foteli zrobione z materiałów pochodzących z recyklingu.

Przegląd „kamieni milowych” serii modelowej A3:

  • 1996: Podczas wystawy Paris Motor Show Audi prezentuje pierwsze A3 – wtedy wyłącznie w wersji trzydrzwiowej. Dzięki designowi
    i charakterystycznie sportowej elegancji, ten kompakt klasy premium już wkrótce stał się poważanym trendsetterem. W owym czasie żaden inny samochód tego segmentu nie był w stanie zaoferować połączenia tak wysokiej jakości wnętrza, doskonałej ergonomii i najwyższej klasy rozwiązań technicznych.
  • 1998: Zaprezentowano Audi A3 ze stałym napędem na cztery koła quattro – pierwszy taki przypadek wśród samochodów segmentu compact.
  • 1999: Do gamy modelowej dołącza wersja pięciodrzwiowa – pierwsza generacja sportowego Audi S3 z turbodoładowanym, pięciozaworowym silnikiem o mocy 154 kW/210 KM i ze stałym napędem na cztery koła quattro.
  • 2004:Debiutuje Audi A3 Sportback. Koncepcja pięciodrzwiowego samochodu kompaktowego segmentu premium zostaje zinterpretowana na nowo.
  • 2008: Pojawia się pierwszy model rodziny A3 ze składanym dachem. Audi A3 Cabriolet z materiałowym, składanym dachem wyjeżdża na drogi. Pod koniec marca 2008 z taśmy produkcyjnej zjeżdża milionowe A3 (druga generacja).
  • 2012: Na Targach Motoryzacyjnych w Genewie Audi przedstawia trójbryłowy model A3 Limousine.
  • 2016: Każdy z wariantów linii produktowej A3 przechodzi techniczną aktualizację. Audi RS 3 Sportback staje się sportową wizytówką całej rodziny A3; podczas Paris Motor Show cztery pierścienie prezentują Audi RS 3 Limousine.

Źródło: Audi