Genewa 2020 – Hyundai i30 w nowej odsłonie

Popularny model z czeskich Noszowic po face liftingu stał się bardziej sportowy. O dwa nowe silniki o pojemności skokowej 1.5 l oraz różne warianty mild-hybrid.

Koreański Hyundai na marcowy międzynarodowy salon motoryzacyjny w Genewie przygotował trzy interesujące nowości. W halach Palexpo zobaczymy nowa generację małego hatchbacka Hyundai i20, nowy elektryczny koncept Prophecy oraz zmodernizowany kompakt Hyundai i30.

W ramach face liftingu Hyundai i30 stał się bardziej sportowym autem. Otrzymał szerszą atrapę wlotu powietrza chłodnicy i nowe przednie reflektory. W tylnej części pięciodrzwiowego hatchbacka mamy nowy zderzak, który poprawił aerodynamikę pojazdu. Modernizacja objęła również wersję kombi i fastback.

Najbardziej usportowiona wersja Hyundai i30 N Line będzie od lata 2020 r. dostępna również w wersji kombi. Wyróżnia się ona większym wlotem powietrza w środkowej części przedniego zderzaka oraz dwoma aerodynamicznymi elementami przy skrajnych otworach. W tylnej części zamontowano nowy dyfuzor oraz wyżej umieszczono światła mgłowe. Hatchback i fastback ma także sztywniejsze zawieszenie.

Design wnętrza pojazdu reaguje na aktualne trendy. Przed kierowcą pojawił się wirtualny kokpit, który dopełnia centralny 10,25-calowy monitor systemu multimedialnego. Nie zapomniana o możliwości korzystania z aplikacji Android Auto i Apple CarPlay. Od połowy roku dostępna także będzie możliwość bezprzewodowego ładowania smartfona.

Nowości dotyczą systemów napędowych. Zaskakująca nowością jest mild-hybrid z 48V systemem elektrycznym dostępnym w połączeniu z gamą trzech jednostek – trzycylindrowej 1.0 T-GDI o mocy 88 kW, turbodoładowanej 1.6 CRDi o mocy 100 kW oraz nowej czterocylindrowej 1.5 T-GDI o mocy 118 kW. Wszystkie mogą być łączone z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową lub sześciobiegową nową manualną.

W ofercie konwencjonalnych jednostek napędowych wymienić należy: nową 1.5 z systemem Dual Port o mocy 81 kW, 1.0 T-GDI o mocy 88 kW i turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 85 kW.

Więcej szczegółów poznamy po genewskiej premierze.

Źródło: Hyundai