Zespół Formuły 1 Alfa Romeo Racing ORLEN zaprezentował C39, bolid roku 2020, tuż przed rozpoczęciem zimowych testów w Barcelonie. Prezentacja samochodu zamknęła listę startową: Alfa Romeo Racing ORLEN rzeczywiście był zespołem, którego brakowało przed otwarciem nowego sezonu.
Kierowcy Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi, wraz z kierowcą rezerwowym Robertem Kubicą oraz kierowcą testowym Tatianą Calderon, odsłonili C39 podczas prezentacji na padoku toru Circuit de Barcelona-Cataluna.
Kolorystyka nadwozia na sezon 2020, rok, w którym przypada 110. rocznica powstania marki Alfa Romeo, stanowi kolejny krok naprzód w stosunku do poprzednich lat.
Pomimo zachowania motywów i klasycznych kolorów, wyścigowa Alfa Romeo prezentuje zupełnie nowy wygląd pod względem efektów graficznych. Opracowany przez Centrum Stylu motyw, który wyróżnia nowy koloryt, nosi nazwę „Speed-Pixel”: jest to graficzne przedstawienie prędkości i czasu z jednoczesnym nawiązaniem do zaawansowanej technologii samochodu. W porównaniu do przeszłych lat nastąpił też powrót do uproszczonej formy emblematu Quadrifoglio; ponadto na pokrywie silnika znajduje się nieco większy napis Alfa Romeo, który nakłada się na główne logo. Oczywiście honorowe miejsce zarezerwowane jest dla kultowego logotypu Alfy Romeo: krzyża z dawnego herbu Mediolanu oraz węża z herbu rodziny Viscontich, reprezentujących 110 lat glorii i zwycięstw włoskiej marki, zawsze ukierunkowanej na przyszłość.
Zaprojektowany i opracowany pod kierownictwem dyrektora technicznego Jana Monchaux, C39 trochę tylko przypomina swojego poprzednika: jest to całkowicie nowa koncepcja, która ma pomagać zespołowi w dalszym rozwoju poczynionym w ciągu ostatnich dwóch lat i w kontynuacji postępów ku czołowej stawce F1.
Teraz cała uwaga skupia się na najważniejszych dwóch tygodniach testowych w Barcelonie. Mając zaledwie sześć dni do rozpoczęcia sezonu w Melbourne w Australii, każda godzina aktywności na torze w Katalonii będzie niezwykle istotna, by zaobserwować zachowanie nowego samochodu i wykorzystać jego potencjał.
Teraz, nie pozostaje nic innego, jak cieszyć się pięknem nowego bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN C39, który w pełni zasługuje na miano „wisienki na torcie”.
Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „C39 jest efektem ciężkiej pracy i wizji bardzo zaangażowanych ludzi i świadczy o wysokich kwalifikacjach wszystkich członków naszej ekipy. Mamy nadzieję, że to pomoże w rozwoju zespołu i osiągnięciu wyznaczonych celów. Nasz główny cel nie zmienił się: jutrzejsze osiągnięcia mają być lepsze od tych dzisiejszych. Jesteśmy rozwijającym się zespołem i wciąż musimy się doskonalić w każdym aspekcie. Jest to projekt otwarty, bezterminowy, który wymaga zaangażowania i poświęcenia nas wszystkich. Cały czas robimy postępy, wykonaliśmy już ogromny krok w porównaniu z tym, co było na początku 2018 roku, ale musimy podążać tą drogą pełni determinacji”.
Jan Monchaux, dyrektor tecniczny Alfa Romeo Racing ORLEN: „C39 to naturalna ewolucja zeszłorocznego samochodu, choć nie ma wiele wspólnego z jego poprzednikiem. Wprowadziliśmy do niego pewne udoskonalenia, może poza felgami i oponami oraz niektórymi elementami wewnątrz, wszystkie pozostałe widoczne elementy zostały zmienione. Jest to normalny proces ciągłego doskonalenia, którego wynikiem jest całkiem nowe auto. Oczekujemy, że osiągniemy lepsze wyniki, niż w poprzednim sezonie, zrobimy krok do przodu i mamy nadzieję zdobyć dominującą pozycję na czele środka stawki”.
Alfa Romeo
Od chwili swojego powstania w 1910 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprojektowała i stworzyła jedne z najbardziej eleganckich i ekskluzywnych samochodów w historii motoryzacji. Tradycja ta jest ciągle żywa, dzięki wyjątkowemu i innowacyjnemu podejściu Alfy Romeo w projektowaniu samochodów.
W każdej Alfie Romeo, technologia i pasja wspólnie przyczyniają się do stworzenia prawdziwego dzieła sztuki: każdy detal jest istotny, design to doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności z mechaniką i emocjami. Tchnąć nowego ducha w Alfę Romeo i wydobyć jej urok to jeden z głównych celów, jaki przyświecał Grupie FCA.
Postępując według ściśle określonej i wytyczonej strategii, marka tworzy nowy rozdział historii trwającej od 110 lat i ma przed sobą niezwykłą okazję, by w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzisiaj Alfa Romeo jest autentyczną wizytówką tego, co najlepsze pod względem zasobów ludzkich, talentów i umiejętności technicznych Grupy. Najpierw, produkując Giulię, a ostatnio Stelvio, Alfa Romeo stworzyła dwa modele, które w pełni oddają pierwotnego ducha oraz stylowy i rozpoznawalny charakter marki. Modele te są konkretnym wyrazem „Mechaniki emocji” oraz doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od tak prestiżowej marki.
Alfa Romeo podbija serca nowego pokolenia i zajmuje w pełni zasłużone miejsce jednej z najbardziej pożądanych na świecie marek Premium. Znów jest jednym z najważniejszych symboli włoskiej inżynierii i stylu, ikoną doskonałości technicznej i kreatywności Włoch. Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1.
Grupa Sauber
Na Grupę Sauber składają się trzy sektory: Sauber Motorsport AG, który zarządza zespołem Formuły 1; Sauber Engineering AG, skupiający się na rozwoju prototypów i produkcji dodatków oraz Sauber Aerodynamik AG, przeprowadzający testy na modelach w futurystycznym tunelu aerodynamicznym swojego zakładu, wprowadzając innowacje do sektora aerodynamiki. Firmy te ściśle współpracują w siedzibie głównej w Hinwil w Szwajcarii, by wykorzystać w przypadku wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych projektów wiedzę ponad 500 pracowników.
Od momentu powstania firmy w 1970 roku, specjalne miejsce w sercu Saubera zarezerwowane było dla wyścigów. Od ponad 45 lat, ta nowatorska szwajcarska firma określa standardy projektowania, rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych do mistrzostw jak Formuła 1, DTM i WEC. Po swoim debiucie w Formule 1 w 1993 roku, Sauber Motorsport AG stworzył jeden z niewielu tradycyjnych prywatnych zespołów w tym sporcie. Po 25 latach wyścigów w Formule 1, w 2018 roku firma rozpoczęła długoterminową współpracę ze sponsorem tytularnym Alfą Romeo, biorąc udział w Mistrzostwach 2020 roku z zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN.
Źródło: FCA
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…