Alfa Romeo Racing ORLEN w Barcelonie zaprezentował swój nowy bolid

Zespół Formuły 1 Alfa Romeo Racing ORLEN zaprezentował C39, bolid roku 2020, tuż przed rozpoczęciem zimowych testów w Barcelonie. Prezentacja samochodu zamknęła listę startową: Alfa Romeo Racing ORLEN rzeczywiście był zespołem, którego brakowało przed otwarciem nowego sezonu.

Kierowcy Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi, wraz z kierowcą rezerwowym Robertem Kubicą oraz kierowcą testowym Tatianą Calderon, odsłonili C39 podczas prezentacji na padoku toru Circuit de Barcelona-Cataluna.

Kolorystyka nadwozia na sezon 2020, rok, w którym przypada 110. rocznica powstania marki Alfa Romeo, stanowi kolejny krok naprzód w stosunku do poprzednich lat.

Pomimo zachowania motywów i klasycznych kolorów, wyścigowa Alfa Romeo prezentuje zupełnie nowy wygląd pod względem efektów graficznych. Opracowany przez Centrum Stylu motyw, który wyróżnia nowy koloryt, nosi nazwę „Speed-Pixel”: jest to graficzne przedstawienie prędkości i czasu z jednoczesnym nawiązaniem do zaawansowanej technologii samochodu. W porównaniu do przeszłych lat nastąpił też powrót do uproszczonej formy emblematu Quadrifoglio; ponadto na pokrywie silnika znajduje się nieco większy napis Alfa Romeo, który nakłada się na główne logo. Oczywiście honorowe miejsce zarezerwowane jest dla kultowego logotypu Alfy Romeo: krzyża z dawnego herbu Mediolanu oraz węża z herbu rodziny Viscontich, reprezentujących 110 lat glorii i zwycięstw włoskiej marki, zawsze ukierunkowanej na przyszłość.

Zaprojektowany i opracowany pod kierownictwem dyrektora technicznego Jana Monchaux, C39 trochę tylko przypomina swojego poprzednika: jest to całkowicie nowa koncepcja, która ma pomagać zespołowi w dalszym rozwoju poczynionym w ciągu ostatnich dwóch lat i w kontynuacji postępów ku czołowej stawce F1.

Teraz cała uwaga skupia się na najważniejszych dwóch tygodniach testowych w Barcelonie. Mając zaledwie sześć dni do rozpoczęcia sezonu w Melbourne w Australii, każda godzina aktywności na torze w Katalonii będzie niezwykle istotna, by zaobserwować zachowanie nowego samochodu i wykorzystać jego potencjał.

Teraz, nie pozostaje nic innego, jak cieszyć się pięknem nowego bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN C39, który w pełni zasługuje na miano „wisienki na torcie”.

Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „C39 jest efektem ciężkiej pracy i wizji bardzo zaangażowanych ludzi i świadczy o wysokich kwalifikacjach wszystkich członków naszej ekipy. Mamy nadzieję, że to pomoże w rozwoju zespołu i osiągnięciu wyznaczonych celów. Nasz główny cel nie zmienił się: jutrzejsze osiągnięcia mają być lepsze od tych dzisiejszych. Jesteśmy rozwijającym się zespołem i wciąż musimy się doskonalić w każdym aspekcie. Jest to projekt otwarty, bezterminowy, który wymaga zaangażowania i poświęcenia nas wszystkich. Cały czas robimy postępy, wykonaliśmy już ogromny krok w porównaniu z tym, co było na początku 2018 roku, ale musimy podążać tą drogą pełni determinacji”.

Jan Monchaux, dyrektor tecniczny Alfa Romeo Racing ORLEN: „C39 to naturalna ewolucja zeszłorocznego samochodu, choć nie ma wiele wspólnego z jego poprzednikiem. Wprowadziliśmy do niego pewne udoskonalenia, może poza felgami i oponami oraz niektórymi elementami wewnątrz, wszystkie pozostałe widoczne elementy zostały zmienione. Jest to normalny proces ciągłego doskonalenia, którego wynikiem jest całkiem nowe auto. Oczekujemy, że osiągniemy lepsze wyniki, niż w poprzednim sezonie, zrobimy krok do przodu i mamy nadzieję zdobyć dominującą pozycję na czele środka stawki”.

Alfa Romeo

Od chwili swojego powstania w 1910 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprojektowała i stworzyła jedne z najbardziej eleganckich i ekskluzywnych samochodów w historii motoryzacji. Tradycja ta jest ciągle żywa, dzięki wyjątkowemu i innowacyjnemu podejściu Alfy Romeo w projektowaniu samochodów.
W każdej Alfie Romeo, technologia i pasja wspólnie przyczyniają się do stworzenia prawdziwego dzieła sztuki: każdy detal jest istotny, design to doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności z mechaniką i emocjami. Tchnąć nowego ducha w Alfę Romeo i wydobyć jej urok to jeden z głównych celów, jaki przyświecał Grupie FCA.

Postępując według ściśle określonej i wytyczonej strategii, marka tworzy nowy rozdział historii trwającej od 110 lat i ma przed sobą niezwykłą okazję, by w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzisiaj Alfa Romeo jest autentyczną wizytówką tego, co najlepsze pod względem zasobów ludzkich, talentów i umiejętności technicznych Grupy. Najpierw, produkując Giulię, a ostatnio Stelvio, Alfa Romeo stworzyła dwa modele, które w pełni oddają pierwotnego ducha oraz stylowy i rozpoznawalny charakter marki. Modele te są konkretnym wyrazem „Mechaniki emocji” oraz doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od tak prestiżowej marki.

Alfa Romeo podbija serca nowego pokolenia i zajmuje w pełni zasłużone miejsce jednej z najbardziej pożądanych na świecie marek Premium. Znów jest jednym z najważniejszych symboli włoskiej inżynierii i stylu, ikoną doskonałości technicznej i kreatywności Włoch. Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1.

Grupa Sauber

Na Grupę Sauber składają się trzy sektory: Sauber Motorsport AG, który zarządza zespołem Formuły 1; Sauber Engineering AG, skupiający się na rozwoju prototypów i produkcji dodatków oraz Sauber Aerodynamik AG, przeprowadzający testy na modelach w futurystycznym tunelu aerodynamicznym swojego zakładu, wprowadzając innowacje do sektora aerodynamiki. Firmy te ściśle współpracują w siedzibie głównej w Hinwil w Szwajcarii, by wykorzystać w przypadku wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych projektów wiedzę ponad 500 pracowników.

Od momentu powstania firmy w 1970 roku, specjalne miejsce w sercu Saubera zarezerwowane było dla wyścigów. Od ponad 45 lat, ta nowatorska szwajcarska firma określa standardy projektowania, rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych do mistrzostw jak Formuła 1, DTM i WEC. Po swoim debiucie w Formule 1 w 1993 roku, Sauber Motorsport AG stworzył jeden z niewielu tradycyjnych prywatnych zespołów w tym sporcie. Po 25 latach wyścigów w Formule 1, w 2018 roku firma rozpoczęła długoterminową współpracę ze sponsorem tytularnym Alfą Romeo, biorąc udział w Mistrzostwach 2020 roku z zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN.

Źródło: FCA